Polskie forum 3dfx
3dfx >> Hardware >> Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1369512443

Message started by VooDooMan on 25. May 2013 at 22:07

Title: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by VooDooMan on 25. May 2013 at 22:07
Witam, posidam Voodoo 1 od Innovision (podobne jak w zał±czniku) na którym jest miejsce na dodatkowe ko¶ci ram.
Orientuje się kto¶ czy gdyby doinstalować tam podobne ko¶ci to karta będzie wtedy 6 megowa? Pozdrawiam
voodoo1innof.jpg ( 129 KB | Downloads )

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by Varus on 26. May 2013 at 00:22
Witam,
lutujesz dodatkowe ko¶ci o identycznych parametrach i karta staje się wersj± 6MB.
Żadnych innych przeróbek nie trzeba.

Pozdrawiam

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by VooDooMan on 26. May 2013 at 11:38
Ok, a je¶li Pamięci nie będ± identyczne?

Na tym Voodoo 1 mam pamięci: ALIANCE AS4C256K16E0-50JC 9825TWN LB4F08-BD ,

Najbardziej podobne znalazłem na Rush'u: ALIANCE AS4C256K16E0-35JC 9802 AS201

Po za tym w warunkach domowych taki przeszczep jest raczej nie możliwy?

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by Varus on 26. May 2013 at 11:54
Witam,
Nie mog± być wolniejsze, te co znalazłe¶ na Rushu s± szybsze więc mog± być. W warunkach domowych może być problem z wylutowaniem ko¶ci. Jak chcesz to chętnie pomogę ;-)

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by VooDooMan on 26. May 2013 at 12:04
Super :) Chętnie skorzystam z pomocy :P ten rush akurat jest sprawny więc szkoda z niego wyci±gać ko¶ci ale w domu mam jeszcze jaki¶ uszkodzony więc może będzie się nadawać ;)

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by Gotham on 17. Dec 2013 at 20:05
Witam,

co da takie dolutowanie pamięci na zwykłym voodoo 1 ?

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by konku on 17. Dec 2013 at 22:09
Więcej pamięci na tekstury = brak konieczno¶ci częstego sięgania do pamięci systemowej = szybszy rendering.
Voodoo nie może być "zwykłe" - tam nie ma miejsca na dodatkowe kostki.

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by VooDooMan on 18. Dec 2013 at 08:34
Zgadza się, czuć różnicę w wydajno¶ci pomiędzy versj± 4 i 6 megow± ale nie we wszystkich grach, nie wspomnę że 6 MB pozwala na rozdzielczo¶ć 800x600 :D Dobrze żę trafiła mi się 6stka od Miro i nie musiałem przerabiać tego co na zdjęciu w temacie.

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by Gotham on 18. Dec 2013 at 12:55
Czy była wersja voodoo 1 z 6 MB pamięci nie chodzi mi o model rush.

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by Varus on 18. Dec 2013 at 13:22
Pewnie że były modele 6MB np:
Quantum3D
Miromedia
Canopus
Innovision (niektóre)
Britek (Viewtop)
Skywell Magic 3D (model 8MB)

Tyle pamiętam

  (You need to Login or Register

Title: Re: Doinstalowanie ramu na Voodoo 1
Post by mario990 on 23. Jul 2020 at 23:29
Temat stary z wykopaliska ale myślę że warto do niego powrócić i trochę opisać :-) może kogoś zainteresuje  :o
Dzięki uprzejmości naszego kolegi z forum, otrzymałem InnoVISION Mighty FX6M do testu rozszerzenia pamięci do 6MB
Sprawa oprócz wlutowania brakujących pamięci wydaje się być bardzo prosta, jednak po uzupełnieniu pamięci
rozczarujemy się, karta nadal będzie wykrywać łącznie tylko 4MB.
Przyczyną tego zjawiska jest brak dwóch rezystorów R947 i R948 "472", po uzupełnieniu mamy docelowe 6MB.
Pamięć teraz rozkłada się następująco : 4MB dla FBI i 2MB dla TMU.
Karta FX6M w oryginalnej konfiguracji 2MB FBI wykorzystuje tylko 2 banki pamięci po 1MB (2x500kB)
gdzie inne karty np. Diamond Monster v1 wykorzystuje 4 banki FBI po 500kB.
Wydaje mi się na podstawie przykładu FX6M, że z każdej V1 można zrobić kartę 6MB a nawet 8MB montując pamięć "na barana" do układu FBI i TMU
1_113.jpg ( 297 KB | 4 Downloads )
2_093.jpg ( 320 KB | 11 Downloads )
3_056.jpg ( 392 KB | 9 Downloads )
4_035.jpg ( 336 KB | 8 Downloads )
5_017.jpg ( 141 KB | 10 Downloads )

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.