Polskie forum 3dfx
3dfx >> Software >> Sterowniki 3DFX
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1387041592

Message started by Whitemanbig on 14. Dec 2013 at 18:19

Title: Re: Sterowniki 3DFX
Post by Imperous84 on 27. Nov 2016 at 02:11

Neo wrote on 26. Nov 2016 at 17:16:
Znaczy zestaw minigl? Ten też mam. Zastanawia mnie tylko, czy czyste glide i d3d są optymalizowane pod 3Dnow! czy bardziej używają zwykłego FPU w referencyjnych sterownikach. W readme do patcha 3DNow! do Quake 2 pisali, że sterowniki od V2 są dobrze zoptymalizowane, ale nie było podane w której wersji...


Zobacz sobie na czym polega API Glide i się dowiesz, że to nie może być zoptymalizowane pod kątem nieważne jakiego zestawu instrukcji SIMD czy FPU. Dlaczego? Dlatego, że Glide to tylko API pozwalające na rozkazanie układowi gdzie i co ma rasteryzować, ewentualnie jeszcze jak. Wszelkie transformacje wykonywane są po stronie aplikacji i to właśnie ona musi zadbać o efektywne mnożenie macierzy czy transformację wierzchołków. Natomiast MiniGL może być zoptymalizowany pod kątem konkretnych instrukcji SIMD czy to 3D Now! czy SSE, ponieważ specyfikacja OpenGL przewiduje transformacje wierzchołków po stronie serwera (układ graficzny bądź przerzucenie operacji na procesor). Chyba, że aplikacja nie korzysta z API które jest eksponowane w przypadku fixed-function pipeline i ma własne implementacje operacji na macierzach - wtedy zmiana ICD czy implementacji MiniGL nic nie da odnośnie wykorzystania instrukcji SIMD. Nieco podobnie jest w Direct3D, ale też nie do końca. Oczywiście mowa o OpenGL w wersji równej bądź niższej niż 2.1 jak i Direct3D Immediate Mode (D3DIM) w wersji równej lub niższej niż 7.0.

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.