Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Hardware PC >> RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1413218831

Message started by VooDooMan on 13. Oct 2014 at 18:47

Title: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 13. Oct 2014 at 18:47
Witam.

Od jakiegoś czasu myślę o praktycznym zastosowaniu mojej płyty pod SOCKET 8 od Chaintecha.
Byłby to optymalny system  dla gier z lat 1996-1997 na Windowsie 95sr2

Chciałbym zainstalować na niej następujące grafiki/akceleratory:

1 - grafa 2D/3D: Rendition Verite V2200 8 MB PCI (Hercules Thriller 3D) dla gier 2D, D3D, OpenGL i RRedline

2 - akcelerator 3D: 3DFX Voodoo 1 4 MB (Diamond Monster) dla gier z Direct3D i Glide

3 - akcelerator 3D: PowerVR PXC2 (Matrox M3D) dla gier z obsługą Direct3D oraz PowerSGL


Pozostałe parametry:

- MoBo: Chaintech 6ITM - Fimik :   (You need to Login or Register

- Procek: Pentium PRO 200 MHz (1MB Cache)

- Ram: 128 MB EDO RAM

- Dzwięk: Sound Blaster AWE64

- HDD: 2 x 20 GB

- CD ROM, FLOPPY...


Problem w tym czy jestem w stanie zainstalować jednoczesnie te 3 karty w taki sposb żeby ze sobą nie kolidowały.
Gdyby się to udało to można by porwnać wydajność i jakość obrazu następujących gier na kilku rżnych API:


Mechwarrior 2 (1995): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software?
Quake (1996): vQuake vs GLQuake vs Quake with miniSGL Vs software Quake
Tomb Raider (1996): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software
MDK (1997): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software
Interstate '76 (1997): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software


Dodatkowo typowo pod RRedline zainstalował bym nastepujące gry:

- SODA Off-Road Racing
- IndyCar Racing II / CART Racing -
- Grand Prix Legends
- Formula 1


Pod PowerSGL:

- Ultim@te Race Pro
- POD
- Nightmare Creatures
- Motorhead


Potrzebny by był rwnież jakiś zewnętrzny program do wyboru głwnej karty pod D3D.

Myślicie że jestem w stanie skofigurować to wszystko tak żeby to ładnie działało?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 28. Jan 2015 at 15:29
Powoli do przodu... kolejny Matrox M3D już w drodze ;) to co cały czas mnie spowalnia to odpowiednia obudowa... Nie chciał bym składać tego kompa w całkowicie nowej CZARNEJ obudowie. MUSZĘ mieć jakąś BIAŁĄ, w idealnym stanie z tamtego okresu... wiadomo że nie używanej nie znajdę raczej łatwo... a większość z nich już i tak jest żłta...

Znalazłem takie 2 na allegro niby w stanie idealnym...:
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Gdyby wyglądały tak jak na zdjęciach to spoko... ale jak w rzeczywistości to nie wiadomo ;) co myślicie?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by konku on 28. Jan 2015 at 15:44
Wyłowiłeś jednak tamtego M3D?

Obudowy:
Ta druga mi się bardziej podoba. Firma wygląda na solidną, komentarze też maja ok. Za niecałe 50 zł można zaryzykować.

Co innego mnie bardziej zastanawia - jak tak zestawiony system poradzi sobie z rozdysponowaniem przerwań...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 28. Jan 2015 at 19:30
Na w95 jak zamierzasz używać kilku kart graficznych, to w ogle możliwe technicznie? Wg mnie - nie.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by konku on 28. Jan 2015 at 22:58
W sumie - grafika jest jedna. Dwie pozostałe to add-on. Można eksperymentować.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 30. Jan 2015 at 13:34
No mam tego Matroxa od tego kolesia co miał na allegro - ciężki temat ale w końcu się udało choć nie było tanio to myślę że warto bo karta praktycznie nie do zdobycia w Polsce ;)

No to jest właśnie cały problem żeby to wszystko skonfigurować, ale tak jak Konku mwi - tylko jedna karta graficzna, i DWA akceleratory ;) Karta graficzna + akcelerator = nie ma problemu. Karta graficzna + akclerator + akcelerator = zobaczymy...

Ostatnio też myślałem że teoretycznie można by dołożyć 3ci akcelerator! wtedy były by jeszcze obsługiwane sprzętowo gry pod bibliotekę MSI, tylko kwestia sporna czy to w ogle w PCtach chodzi:

  (You need to Login or Register

OK, powiedzmy że by się udało z trzema akceleratorami, to teraz idziemy na całość i dokładamy... 4ty od Yamahy:
  (You need to Login or Register

To już byłby prawdziwy Hardcore'owy koszmar, ale teoretycznie możliwy ;)

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 05. Feb 2015 at 14:05
Sukces. Co prawda udało mi się odpalić wszystkie te karty jednocześnie ale jeszcze nie na właściwym sprzęcie... Na razie testowałem je na swoim standardowym zestawie ABIT ST6 z prockiem Tualatin 512 na 700 MHz i Windowsem ME no ale się udało ;) Na początek jako kartę 2D zainstalowałem ATI Mach64VT razem z Matroxem M3D, potem dołozyłem Orchid 3D - działały gry zarwno pod PowerSGL jak i Glide, mogłem w Quake 2 bez problemy przechodzić z 3DFX support na PowerVR support, wszystkie Demka dedykowane pod oba API odpalały... no to zamieniłem głwną kartę graficzną na Rendition Verite V2200 PCI i zainstalowałem stery... i wszystko śmiga ;) na jednym kompie mam: VQuake, GLQuake dla 3DFX i GL Quake pod PowerSGL :D to samo z Quake 2. Na razie więcej nie testowałem gier ktre mają support pod te wszystkie biblioteki ale powinno być OK...
Zapytacie: no tak, gry wykorzystujące konkretne API działają, alco co z D3D? Z tym też by było problemu ;) domyślnie wyszstko się uruchamia na Verite, ale wystarczyło zainstalować 3D Control Center i wybieram sobie ktry akcelerator ma się uruchamiać jako głwny pod Direct 3D :D Blood 2 odpalił się na wszystkich po koleji, Half-Life na Matroxie nie chciał ale to pewnie z powodu syfu jaki mam na kompie (resztki sterownikw po wcześniejszych kartach). Wszystko postaram się naprawić na docelowym sprzęcie. Mwię wam że aż się dziwie że tak pźno się zabrałem ze złożeniem czegoś takiego... JEST Z TYM NIEZŁA ZABAWA :D


1_3GPU.JPG ( 65 KB | 10 Downloads )
2_noswe.JPG ( 98 KB | 8 Downloads )
3_ren_bitowa.JPG ( 37 KB | 8 Downloads )
4_dxdiag.JPG ( 66 KB | 8 Downloads )

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 05. Feb 2015 at 14:12

VooDooMan wrote on 05. Feb 2015 at 14:05:
JEST Z TYM NIEZŁA ZABAWA



Faktycznie  :D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 06. Feb 2015 at 21:49
Niemożliwe? A jednak... zapraszam na filmik ;)
  (You need to Login or Register

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by MarianX on 07. Feb 2015 at 15:49
Świetna sprawa :-) na ktorej karcie quake chodzi i wygląda najlepiej?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 07. Feb 2015 at 17:16
Chyba na PowerVR... jak dla mnie ;) Chciałem porobić print screeny na wszystkich kartach ale na 3DFX nie wychodzi... nie wiem czy tak zawsze?

Tutaj screen z 3DFX (Na moniotorze jest normalnie - nie idzie zrzucić ekranu...)
  (You need to Login or Register

Tutaj obraz z Rendtion Verite z OpenGL ICD (Jest jeszcze wersja Vquake pod RRedline ale nie mam jej jeszcze...)
  (You need to Login or Register

Wersja od PowerVR z MiniGL (czyć nie najładniejsza?)
  (You need to Login or Register

Tutaj pod softem na Verite  (znw zrzut ekranu nie wyszedł...)
  (You need to Login or Register


Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 07. Feb 2015 at 17:35
A co to za mod Q2? Nie wygladają te tekstury "normalnie".

edit:
Czy moje kyro hercules 4000xt to jest powerVR?  :o
Chodzi mi czy w q2 tak sie powinno ustawiać akceleracje na w/w?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 08. Feb 2015 at 20:55
To jest jakiś MOD ktry zainstalowałem w 2009 i przerobiłem żeby mieć 9 modyfikacji za naciśnieczem kalwisza od F1 do F9... nawet nie pamiętam jak one sie nazywają ;)

Na twoje pytanie muszę odpowiedzieć następująco: Niestety nie... najmocniejszą kartą jaka obsłuży API powerVR SGL jest: Videologic Nen250 ;) Jeden koleś ma taką w Polsce... karta to prawdziwy rartyas na świcie może z 8 sztuk wśrd kolekcjonerw ;)
i tak średnio 3 razy szybsz jest od bardziej powszechnego PowerVR PCX2 (Matrox M3D lub Videologic Apocalypse 3Dx, Apocalypse 5D/5D sonic)

Edit: Ale twoje Kyro to jest PowerVR tylko że nie obsługuje tej biblioteki co stare karty ;) to tak jakby Voodoo bez Glide :D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 09. Feb 2015 at 21:32
Teraz mamy pełne porwnanie:

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register


A tutaj D3D na przykładzie Blooda 2:

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register


Jutro będę chciał odpalić Voodoo 1 z 6 MB żebym mgł porwnać wszystkie API na wyższej rozdzielczości ;)

EDIT: Musiałem jeszcze raz zrobić zrzut z Voodoo 1 - przecież ten obraz był za ciemny i brak na nim "paskw" widocznych na V1. Ten HyperSnap ma rżne funkcje i trzeba zaznaczyć że się robi print screena na Voodoo1... teraz fotka bardziej oddaje rzeczywisty obraz karty.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 09. Feb 2015 at 21:44
Mi najbardziej wygląda PowerVR  ::)

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by MarianX on 09. Feb 2015 at 21:59
Jak dla mnie:

Quake 2
Rendition -> 3dfx -> PowerVR

Blood2
3dfx -> Rendition -> PowerVR

PowerVR daje trochę, jak dla mnie, za jasny obraz w Q2 z kolei w Blood2 wydaje mi się za ciemny. Chyba mi się wydaje ale screen  Q2 na voodoo jest w niższej rozdziałce niż pozostałe. W blood 2 rendition daje bardziej ostry obraz choć dla oka przyjemniejszy jest rozmyty 3dfx

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 11. Feb 2015 at 12:44
Małe porwnanie wydajności. Zaznaczę tylko że testy byłe robione na pierwszych lepszych sterach ktre działały. Po za tym obstawiam że na wolniejszym procku wyniki będą zupełnie inne ;)

  (You need to Login or Register

Ile wy wyciągacie klatek w GLQuake na Voodoo 1?


Tutaj porwnanie pod kątem Direct 3D na podstawie 3D mark 99 rozdzielczość 6x4:

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register



MarianX wrote on 09. Feb 2015 at 21:59:


PowerVR daje trochę, jak dla mnie, za jasny obraz w Q2 z kolei w Blood2 wydaje mi się za ciemny. Chyba mi się wydaje ale screen Q2 na voodoo jest w niższej rozdziałce niż pozostałe. W blood 2 rendition daje bardziej ostry obraz choć dla oka przyjemniejszy jest rozmyty 3dfx


Musiałem edytować tamtą fotkę bo była oglnie za ciemna... Na v1 przecież domyślnie obraz jest mega jasny ;) Teraz jest ładne porwnanie.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Forsaken on 13. Feb 2015 at 19:21
Przeglądając stronkę   (You need to Login or Register zauważyłem że mniej więcej z tego okresu pochodziła też Permedia 1 i 2. Może warto by też wyniki Permedii dodać dla porwnania? Czyżby nie było wersji Quake'a na Permedię?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 13. Feb 2015 at 21:37
Zależy o co pytasz... Permedie to karty posiadające sterowniki OpenGL ICD. Karty takie jak Voodoo 1, PowerVR PCX1/2, Rendition Verite nie posiadały pierwotnie pełnego wsparcia dla OpenGL dlatego opracowały "okrojone" werjse zwane MiniGL (stąd np. w Quake 2 jest opcja w ustawiniach ekranu: 3Dfx OpenGL lub PowerVR OpenGL).

Jeśli się nie mylę to nie było żadnych steroniwkw MiniGL dla kart 3Dlabs, więc odpalając Quake 2 ustawiasz "Default OpenGL" - korzystasz wtedy z pełnego wsparcja OpenGL ICD (pliki zainstalowane w folderze Windows)

Pytanie też co rozumiesz przez pojęcie "wersje" Quake'a?
O ile mi wiadomo na początku był tylko
- Quake - wersja SOFTWARE pod DOSa BEZ żadnej akceleracji.
- Vquake - werjsa akcelerowana specjalnie napisana pod karty RENDITION korzystająca ze Speedy3D (API wspierane tylko przez Rendition Verite)
- GLquake - werjsa pod OpenGL stworzona w 1997 roku. I do niej są sterowniki MiniGL od PowerVR i 3DFX bo przecież GLguake to nie jest aplikacja oparta na GLIDE...

Tak więc permedie odpalasz pod GLquake korzystając ze steronikw OpenGL ICD od 3Dlabs.

Mam nadzieje że udało mi się to w miarę zrozumiale ułożyć w słowa i że sam wszystko dobrze rozumiem i nic nie pokręciłem, w razie czego proszę o korektę :P

Co do twojej sugesti, to nie ma problemu mogę dołożyć Permedię ale od razy wypadało by dodać inne karty z tamtego okresu jak np Nvidia RIVA 128 czy ATI RAGE PRO...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by MarianX on 13. Feb 2015 at 22:11

VooDooMan wrote on 13. Feb 2015 at 21:37:
od razy wypadało by dodać inne karty z tamtego okresu jak np Nvidia RIVA 128 czy ATI RAGE PRO...
                   



Do listy życzeń dorzucę może jakiegoś Virge korzystającego z S3Quake, były wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 miał własny sterownik dlaQ1/Q2

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Forsaken on 13. Feb 2015 at 22:51
Właśnie o to mi chodziło o czym pisze MarianX - o dodanie do porwnania kart mających własny "sterownik" czy też "wersję" Quake'a, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Tak jak Voodoo miało glQuake, Rendition - vQuake, PowerVR - "coś" - nie wiem czego tu używałeś. Wiem że Permedia używała OpenGL ale czym ten openGL (ktry nazywasz openGL ICD) się rżni od miniGL nie mam pojęcia. Z tego co pamiętam kiedyś prbowałem odpalić na Permedii 2 glQuake'a i nie działało to. Dlatego ciekawiło mnie czy była taka specjalna wersja Quake'a dla openGL. Jak pisałeś w Quake 2 jest oddzielnie 3dfx openGL i openGL i na tym drugim Permedia 2 działała o ile pamiętam.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 14. Feb 2015 at 19:56

MarianX wrote on 13. Feb 2015 at 22:11:

Do listy życzeń dorzucę może jakiegoś Virge korzystającego z S3Quake, były wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 miał własny sterownik dlaQ1/Q2


Dzięki za sugestię. Rozwiń ten temat, bo nic mi nie wiadomo o S3Quake :P czyżby S3 opracowały własny wrapper dla Quake'a pod Direct 3D tak jak to zrobił Chromatic pod karty Impact2? wychodzi na to że chyba tak:   (You need to Login or Register


Forsaken wrote on 13. Feb 2015 at 22:51:
Właśnie o to mi chodziło o czym pisze MarianX - o dodanie do porwnania kart mających własny "sterownik" czy też "wersję" Quake'a, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Tak jak Voodoo miało glQuake, Rendition - vQuake, PowerVR - "coś" - nie wiem czego tu używałeś. Wiem że Permedia używała OpenGL ale czym ten openGL (ktry nazywasz openGL ICD) się rżni od miniGL nie mam pojęcia. Z tego co pamiętam kiedyś prbowałem odpalić na Permedii 2 glQuake'a i nie działało to. Dlatego ciekawiło mnie czy była taka specjalna wersja Quake'a dla openGL. Jak pisałeś w Quake 2 jest oddzielnie 3dfx openGL i openGL i na tym drugim Permedia 2 działała o ile pamiętam.


OK, bo widzę że mało zrozumiałeś z wcześniejszego posta :P Voodoo nie miał GLQuake, bo Carmack nie chciał pisać KOLEJNY raz gry pod API wspierane WYŁACZNIE przez jednego producenta układw graficznych (Już wcześniej zrobił ten "błąd" z VQuake dla Verite i żałował...) Dlatego przepisał go drugi raz pod "oglnodostępne" API OpenGL - a że akurat w tym momencie rozwoju technologicznego Voodoo 1 się najlepiej na nim spisał to już inna sprawa... tak więc KAŻDA grafa mająca sterowniki OpenGL ICD albo Mini GL obsłuży teoretycznie (i w praktyce też szybciej lub wolniej z lepszym lub gorszym obrazem) tą aplikacje (czytaj GLQuake). Więć nie wiem na czym twj problem z odpaleniem Permedi 2 polegał ale na pewno da się to zrobić (jeśli miałeś wcześniej tą gre odpalaną na voodaczach to musisz usunąć plik "opengl.dll" z folderu gry)

Teraz druga sprawa. Oczywiście że mogę dodać do zrobionych już porwnań nawet WSZYSTKIE konkurencyjne układy z tamtego okresu do zestawienia to jest:
- Nvidia RIVA 128
- ATI 3D Rage II i PRO
- Matrox Millenium II
- S3 Virge i DX/GX
- 3D Labs Permedia 1 i 2
- SiS 6326
- Trident 9750 i 9850
- Number Nine Revolution 3D
- Cirrus Logic Laguna 3D
- Alliance Promorion AT3D
- Chtomatic Research Mpact II
- Intel i740
tylko że pozwolę sobię zaznaczyć, że ja w tym momencie akurat porwnuję układy będące w UŻYCIU W JEDNYM KOMPUTERZE (3Dfx, PowerVR, Rendition) :D i to jak gdyby jest teraz mj głwny cel bo chce jak nalepiej skonfigurować te karty w ten sposb żeby ze sobą nie kolidowały i jak narazie mi się to udaje ;) Małym dowodem na to był już filmik gdzie "przerzucam" sobie obraz z "grafy na grafę", kolejnym dodowem jest fotka poniżej z Half-Life 1 gdzie mogę w jednej chwili wybrać sobie grafę/akcelerator:
  (You need to Login or Register

Jestem dopiero na wstępnym etapie gdzie zajmuję się grami ktre wykorzystują jedno "wsplne" API (OpenGL) a potem będę przychodzi to etapu w ktrym KAŻDA z tych kart wykorzystuje WŁASNE API do danej gry ;)

Tak więc to o co prosisz jest jak najbardziej do zrobienia i widnieje na mojej liscie zadań do realizacji(i robię to już jakoś od lata 2011...) z tym że wciąż brakuje mi kilku układw do pełnego porwnania WSZYSTKICH kart...

Nie wiem czy ograniasz sens tego wszystkiego ale dla mnie to jest na tyle intrygujące i interesujące że zastanwiam się nawet czy KTOKOLWIEK w tym kraju się w coś takiego KIEDYKOLWIEK bawił :D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by konku on 14. Feb 2015 at 23:05
Dla mnie piękne jest to, że robisz porwnania jakości obrazu a nie tyko suche FPS. Zawsze miałem "hopla" na tym punkcie i bardziej mnie interesowało np. jak wygląda filtrowanie tekstur na tej czy innej karcie niż ile klatek wygeneruje.  [smiley=thumbup.gif]

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 15. Feb 2015 at 21:31
Dzięki Konku, to teraz specjalnie dla Ciebie :)

Udało mi się odpalić VQuake 2 (oparty na RRedline a nie OpenGL) jest bardzo podobny do wersji Software, ale włączenie sprzętowego wygładzania krawędzi robi naprawdę wrażenie jak na tamte czasy. Fotka w roz. 800x600 ta pod 3dfx zrobiona na Voodoo 2...

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register



A teraz pora na Half Life ;)

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

Tutaj wyższa roz. taka sama sytacja z 3dx jak wcześniej.

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

To jak narazie dosyć zabaw z OpenGLem, teraz przejdę do porwnwania danego API na tej samej aplikacji (czyli teraz dopiero się szykuje zabawa :D )

Z moich poszukiwań wychdzi że KAŻDA z gry poniżej obsługuje własnościowe API każdej z tych graf:


MDK            - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Monster Truck Madness 2 - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Tomb Raider      - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Mechwarrior 2      - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Interstate 76 Gold - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Sub Culture      - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Do tego jeszcze trzeba dodać fakt że chyba KAŻDA z tych gier ma wpsparcie pod D3D i Software :D :D :D


Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 16. Feb 2015 at 08:12
Pięknie!
Na q2 3dfx gl są takie jakby poziome paski... Co to jest? Widywałem to u siebie, nie rozgryzłem tego do końca, ale to coś programowego, wiesz coś nt?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by konku on 16. Feb 2015 at 13:44
Az mi łzy w w oczach stoją! Dzieki!!!
  (You need to Login or Register

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Varus on 17. Feb 2015 at 07:46
Jestem naprawdę pod wrażeniem. Dobra robota!

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 17. Feb 2015 at 15:18
Dzięki chłopaki :) Na ten moment dosyć porwnań - muszę się zabrać za składanie sprzętu. Obudowa dzisiaj będzie :D

Zastawia mnie jeszcze jedno... skoro mam już 3 opcje do wyboru grafiki, to może dołożyć by jeszcze do tego 2 karty dźwiękowe? :D

Patrząc na ograniczenia czasowe (MAX sprzęt dostępny w 1997 roku) mgłbym zainstalować:
- Creative Sound Blaster AWE64 GOLD (dla starszych gier pod kompatybilność z DOSem)
- Aureal Vortex 1 (dla gier ze wsparciem pod A3D)

Tutaj lista gier z obsługą A3D:
  (You need to Login or Register

Ciekaw jestem czy mogę odpalić na Vortex 1 gry z A3D w wersji 2.0/3.0 ???

  (You need to Login or Register

Bawił się ktoś w coś takiego? co o tym myślicie?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by rafal893dfx on 17. Feb 2015 at 20:07
ja zrobisz tego kompa to chce go zobaczyć

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by nukleon on 01. Mar 2015 at 23:22

VooDooMan wrote on 08. Feb 2015 at 20:55:
Na twoje pytanie muszę odpowiedzieć następująco: Niestety nie... najmocniejszą kartą jaka obsłuży API powerVR SGL jest: Videologic Nen250 ;-) Jeden koleś ma taką w Polsce... karta to prawdziwy rartyas na świcie może z 8 sztuk wśrd kolekcjonerw


Naprawdę? Mam tą kartę VL Neon 250 V1.33 sprawną w kartonie i z płytka oryginalną. Muszę zrobić inwentaryzację sprzętu.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 02. Mar 2015 at 07:45

nukleon wrote on 01. Mar 2015 at 23:22:
Mam tą kartę VL Neon 250 V1.33 sprawną w kartonie i z płytka oryginalną.



nukleon wrote on 01. Mar 2015 at 23:22:
Jeden koleś ma taką w Polsce



I proszę bardzo: znalazł się ten "jeden Koleś"   :o

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by nukleon on 02. Mar 2015 at 10:52
Odnalazłem.

neon250.jpg ( 590 KB | 20 Downloads )

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Varus on 02. Mar 2015 at 11:14
Ta karta jest na sprzedaż ?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by nukleon on 02. Mar 2015 at 11:20
Raczej nie. Mam do niej sentyment. Dostałem ją z tego co pamiętam od videologic kupę lat temu.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by konku on 02. Mar 2015 at 15:40
No tylko emotką skomentuje pojawienie się tej karty na naszym forum... :D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by WhitemanFX on 02. Mar 2015 at 21:13
Niezła karta. Zrobisz jakieś testy ?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by nukleon on 02. Mar 2015 at 21:19
Na jutro na wieczr postaram sie zorganizowac płyte na BX. Generalnie mnie tez ciekawi ile szybsza jest od pcx2. Patrząc na fora zagraniczne to dużo ale są problemy z wieloma grami.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 02. Mar 2015 at 22:03
Neon250 jest od 2 do 3 razy szybszy od PCX2 w zależności od aplikacji ;)

Wracając do tematu: Obudowę już mam, złożyłem kompa na "pajączka" najpier no i się okazało że brakuje slotw :D mam 4 na PCI i 4 ISA, ale jedno ISA odpada, a jedno musi być wolne bo w to miejsce przyjdzie śledź od USA, tak więc zostały mi 4 PCI i 2 ISA do wykorzystania, więc... musiałem kupić kartę sieciową na ISA... i teraz czekam na nią ;) czyli będzie tak:

PCI 1: Grafika Rendition
PCI 2: Dopalacz 3DFX
PCI 3: Dopalacz PowerVR
PCI 4: Dźwiękwka Vortex1
ISA 1: niewykorzystany - wyjście zajęte przez Vortexa
ISA 2: Karta siecowa
ISA 3: Niewykorzystane - zaślepka zajęta przez 2 USB
ISA 4: Dzwiękwka Creative AWE64

Pojawiły się pierwsze problemy: Nie mogę bootować niektrych płyt (Hiren's CD, Win XP) - wyskakują jakieś krzaczki i nie idzie dalej, butują się tylko starsze bootowalne jak windows ME czy 98se... Czy to jest kwestia ustawień w biosie czy potrzebna aktualizacja biosu? 
Dla przypomnienia płyta to Chaintech 6ITM z Pentium PRO 200 1 MB cache :)


Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by nukleon on 02. Mar 2015 at 22:13
Po przemyśleniach nie mam chyba czasu na robienie testw. Za dużo hobby to nic dobrego. Dwie osoby z Was chcą kupic tą kartę.
Pomysł taki - wyśle ja do jednej z tych osb, sprawdzi ją. Jeśli będzie sprawna to się rozliczymy ok? Cena zostanie ustalona na PM, nie będzie absuradalna jak ostania aukcja na ebay. Dołoże tez karty ktre mam duble typu permedia 1 itp. Wole to sprzedac osobom, ktre lubią takie karty i będą miec z tego radość.

Czytający na pewno też.
Pozdrawiam

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by konku on 03. Mar 2015 at 15:16
Neon to albo Varusowi albo Voodooman'owi. Mają ładne kolekcje to warto je uzupełnić. Duble to może komu innemu? Ja chętnie się zaopiekuję M3D, PCX2, Permedią!? :)

Voodooman - prawdopodobnie chodzi o tryb graficzny. Zwykle dla starszych kart menu robione jest w trybie tekstowym. Te nowsze wersje się wkładają na starych kartach pokazując na ekranie kaszankę. Ale bootowalna z XP raczej powinna pjść. Być może coś z IRQ.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 03. Mar 2015 at 17:06
Konku, tam się robią jakieś krzaczki w tekscie - zamist napisu (FD... System Type) są jakieś dziwne znaki pomiędzy...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 03. Mar 2015 at 18:50

nukleon wrote on 02. Mar 2015 at 22:13:
...Dołoże tez karty ktre mam duble typu permedia 1 itp. Wole to sprzedac osobom, ktre lubią takie karty i będą miec z tego radość.

Czytający na pewno też.
Pozdrawiam

Ja chętnie coś pod PCI odkupię, moje PPro bardzo lubią takie karty  :D


A do chaintecha wgraj 0724 i będzie butować - jak moje ;D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 03. Mar 2015 at 21:02
Bios wgrany - Teraz wszystko się ładnie bootuje :D

Windows 95 OSR 2.5 zainstalowany, pendirivey też czyta :D

Teraz czas na Backupa z czystym systemem - no a potem zabawa z instalowaniem sterownikw do wszystkiego...


Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by MarianX on 03. Mar 2015 at 22:07
A tak z ciekawości jak robisz backup systemu?

Na jakim kompie testowałes blooda 2? Pusciłem gre na tualatinie i kilku grafach I na wszystkich gra byla niemożliwa ponieważ chodzi za szybko, wycelowac moge tylko w sufit lub w podłogę a postac kreci sie dookoła.

To jakis efekt za szybkiego procesora? 

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 03. Mar 2015 at 22:21

MarianX wrote on 03. Mar 2015 at 22:07:

To jakis efekt za szybkiego procesora?
                   


Ja myslałem, że to wina myszki...  [smiley=undecided.gif]

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by nukleon on 03. Mar 2015 at 22:23
Może włącz vsynca? Powinno działac jak w większości gier na tym silniku.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by konku on 03. Mar 2015 at 22:24
Albo:
  (You need to Login or Register

Silnik ten sam, więc może zadziała.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 04. Mar 2015 at 12:00
Backupy robię zawsze na Acronis Backup - nigdy mnie nie zawidł ;)

Co do Blooda 2 to testowany był na underclockowanym Tualatinie 1400 na 700 MHz, ale ja nie miałem z tą grą żadnych problemw nawet na szybszych prockach... może to zależne od wersji gry?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by MarianX on 04. Mar 2015 at 14:00

nukleon wrote on 03. Mar 2015 at 22:23:
Może włącz vsynca? Powinno działac jak w większości gier na tym silniku.
                   

Nie bardzo wiem jak to zrobić, często zmieniam kart graficzne i nie wszystkie mają takie bajery w sterownikach. W opcjach monitora pokazuje że odświeżanie mam 60hz, mam jeszcze jakieś OSD ustawienia poziome i pionowe ustawione na 50 i czas OSD na 20, nie wiem od czego są.


konku wrote on 03. Mar 2015 at 22:24:
Albo:
  (You need to Login or Register

Silnik ten sam, więc może zadziała.
                   

Dzięks, sprawdze . Jeśli ustawię max FPS na 30 i założę kartę ktra tyle nie wyciągnie to nic nie będzie się gryzło?


VooDooMan wrote on 04. Mar 2015 at 12:00:
Backupy robię zawsze na Acronis Backup - nigdy mnie nie zawidł ;-)

Co do Blooda 2 to testowany był na underclockowanym Tualatinie 1400 na 700 MHz, ale ja nie miałem z tą grą żadnych problemw nawet na szybszych prockach... może to zależne od wersji gry?
                   


Acronis dobra sprawa :) Sprawdzałem dwie karty na tym samym demie, może o to chodzi

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 07. Mar 2015 at 22:32
Trochę to trwało no ale dziś się w końcu udało...

  (You need to Login or Register

Nie obyło się bez problemw - nie dostałem sieciwki na czas i musiałem wymienić CDka w trakcie składania...


Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by rafal893dfx on 07. Mar 2015 at 23:40
no ładnie u mnie jak na razie plany ze złożeniem kolejnego 3dfx już trzeciego
Płyta Chaintech 6AJA4T-C100
co bardzo mnie cieszy port ISA na dzwiekwki

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 10. Mar 2015 at 18:56
Karta siecowa doszła i już zainstalowana :D

Jak widać na fotkach, wszystko jest widoczne w systmie ;) Quake 1 i 2 działa bez problemu na wszystkich 3 kartach, a dzwięk wybieram sobie przed włączeniem z paska zadań ;)

Dodałem też wiecej fotek na swojej stronie na fejsie:
  (You need to Login or Register
0_002.JPG ( 106 KB | 12 Downloads )
01.JPG ( 95 KB | 8 Downloads )
2_009.JPG ( 50 KB | 5 Downloads )
3_007.JPG ( 60 KB | 7 Downloads )
4_004.JPG ( 84 KB | 11 Downloads )

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 16. Mar 2015 at 15:47
Musiałem zamwić nową sieciwkę bo tamta nie wyglądała za ładnie...

Ta jest ponoć "nowa" :)
  (You need to Login or Register

A tutaj w końcu zaślepka.... jakby ktoś szukał :)
  (You need to Login or Register

Mam nadzieje że to ta :P

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 16. Mar 2015 at 17:19

VooDooMan wrote on 16. Mar 2015 at 15:47:
A tutaj w końcu zaślepka.... jakby ktoś szukał :-)
  (You need to Login or Register

Mam nadzieje że to ta :P



O, chyba ta  ;D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 03. Dec 2019 at 22:37
Ooo ja ile to już lat :D Pora na odświeżenie tematu ;) Mimo prawie 5 lat od ostatniego uruchomienia właśnie odpaliłem ten komputer :D Co prawda były małe komplikacje, ale szybko się z nimi uwinąłem dzięki pomocy Callahana.

Wszystko działa :) Pięknie się patrzy na Quake I/Quake II na Matrox M3D żeby w tej samej sekundzie przełączyć jednym przyciskiem na Voodoo I (które nawet słychać bo to ORCHID!) a potem jeszcze na domyślne  Vertite i ich RRedline :D

Docelowo jak pisałem niedawno płyta przejdzie mały upgrade z Pentium PRO 200 MHz 1MB Cache na PIIOD 333 MHz ;) Myślę, że to da niezłego kopa, bo taki PowerSGL trochę klatkuje w Quake II… Od razu przyda się upgrade systemu bo mam dosyć Windowsa95, ale z drugiej strony strach pomyśleć jak mam to od nowa konfigurować… Dyski też trochę małe są, ale to były NOSy jak je składałem i chciałem mieć jak najwięcej części „nowych” do niego :)
Kusi mnie jeszcze upgrade dźwiękówek z Vortexa1 na Vortex2 (mam akurat wolną) oraz zwykłego AWE64 na AWE64 GOLD, ale nie mam drugiego Golda no i kolorystycznie NIEKTÓRZY mogli by wnosić sprzeciw wtedy :P A teraz to wygląda zajebiście po prostu wszystko poupychane na zielono i aż błyszczy nowością :D

Jutro może jakieś fotki porobię i filmiki też :)

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by HanJammer on 04. Dec 2019 at 01:44
Serio? Żadnych problemów? Żadnych westchnień? Żadnych łez?

Jestem zawiedziony :(((

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 04. Dec 2019 at 06:54
@ VooDooMan


Jakieś zdjęcie mógłbyś wrzucić...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 04. Dec 2019 at 22:45

HanJammer wrote on 04. Dec 2019 at 01:44:
Serio? Żadnych problemów? Żadnych westchnień? Żadnych łez?


Nie no trochę było strachu jak się nie chciał odpalić za 1 razem, nawet lekki ból poczułek ;)



Callahan wrote on 04. Dec 2019 at 06:54:
akieś zdjęcie mógłbyś wrzucić...
                   


Na razie słabo ze zdjęciami (za ciemno w pokoju) no i lepiej jak porobię screeny z gier z porównaniem obrazu na różnych API :D

i teraz potrzebuję pomocy, JEST TU JAKIŚ INFORMATYK??:

1. Zapomniałem jak się odpalało Vquake 2 na Verite... wiem, że była jakaś komenda i plik potrzebny
2. Jak się nazywał program do robienia screenów na 3dfX? - też zapomniałem :P



1__Copy_.jpg ( 339 KB | 6 Downloads )
2__Copy_.jpg ( 418 KB | 2 Downloads )
3__Copy_.jpg ( 407 KB | 6 Downloads )
4__Copy_.jpg ( 174 KB | 4 Downloads )
5__Copy_.jpg ( 369 KB | 4 Downloads )

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Neo on 05. Dec 2019 at 10:08
Do screenów z Glide jest HyperSnap, ale zapomniałem jaka wersja...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 05. Dec 2019 at 11:03
Dzięki NEO!

Wygląda, że Hyper Snap 4.52.2.0 się nadaje :)

2 problem też już rozwiązany:
  (You need to Login or Register

W konsoli trzeba wpisać:
vid_ref v1k

Ale w tym momencie rodzi się kolejny problem a raczej prośba/pytanie:
Kto wie co i jak edytować, żeby dodać tą komendę do opcji wybierania renderera w menu Video? Tam jest tylko: Software, defaultOpenGL, 3dfx OpenGL, PowerVR OpenGL. a ja chciałbym dodać jeszcze Verite /RRedline - jeśli to jest w ogóle możliwe... W takim Half-Life to się robi bardzo prosto, a tutaj to nie wiem...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 07. Dec 2019 at 20:16
PENTIUM II OVERDRIVE 333 MHz wczoraj DOSZEDŁ :D

Nie obyło się bez problemów... ale teraz jest git i czuć ten power :P

Tutaj mały filmik:
  (You need to Login or Register

Nie robiłem jeszcze za dużo testów... tylko Blood i Quake II na początek, chce powgrywać więcej gierek porobić pełno testów i porównać wyniki na wszystkich 3 akceleratorach na PIIOD i P PRO 200 MHz z 256 i 1 MB cacheu :)

Fajne jest to że mam dwa rodzaje dzwięków z którymi nie ma problemu w windowsie (wystaczy, że na pasku gdzie głośniczek wskaże, który ma akurat działać) jak i to, że w dowolnym momencie mge sobie wybrąć która grafa ma być jako główna w Direct 3D dzięki 3D Control Center czy jakoś tak :)


Blood_i_Quake_II_PII0D_Chaintech.JPG ( 75 KB | 16 Downloads )

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Neo on 07. Dec 2019 at 21:25
A co znaczą te 5x3 i 8x6 ?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by MarianX on 07. Dec 2019 at 21:37
512x384 i 800x600 :)

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Neo on 07. Dec 2019 at 21:48
aaaa no tak... A ja już miałem łzy w oczach, bo nie rozumiałem...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by leosh on 07. Dec 2019 at 21:51
Który to proc na cpu world ?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 08. Dec 2019 at 00:09

leosh wrote on 07. Dec 2019 at 21:51:
Który to proc na cpu world ?


  (You need to Login or Register


  (You need to Login or Register

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by leosh on 08. Dec 2019 at 08:02

Callahan wrote on 08. Dec 2019 at 00:09:

leosh wrote on 07. Dec 2019 at 21:51:
Który to proc na cpu world ?


  (You need to Login or Register


  (You need to Login or Register


Dzięki. Nawet o takim nie słyszałem.

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 10. Dec 2019 at 14:26
Zastanawiałem się, czy wyczerpałem już wszystkie możliwości odpalenia Quake’ów na tych 3 kartach z różnymi API, ale przecież jest jeszcze Unreal, który również pozwoli na szeroką gamę testów z różnymi rendererami :) . Poniżej opcje, które wpadły mi do głowy. Czarny – Sofware, Szary – Speedy3D/RRedline, Niebieski – Direct 3D, Zielony – OpenGL, Żółty – Glide, Różowy - PowerSGL, Czerwony – raczej nie odpali.)


QUAKE I:
- Rendition Software  TESTED OK
- Rendition Speedy3D (vQUAKE) TESTED OK
- Rendition D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) TESTED OK
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- 3DFX D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) TESTED OK???
- PowerVR OpenGL (MiniGL) TESTED OK
- PowerVR D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) ERROR


QUAKE II:
- Rendition Software TESTED OK
- Rendition Redline (vQUAKE II)
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK 1.1.2.1033 (186kb) 09.02.1999 Gold 3.0 and 4.0.1.381.4 (736kb) 08.06.2000 WORK BOTH
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- PowerVR OpenGL (MiniGL) TESTED OK 1021 the best!


Quake III:
- Rendition OpenGL (ICD 1.1.5) TESTED OK
- 3DFX OpenGL (ICD) TESTED OK
- PowerVR OpenGL MiniGL 1021 works and Techland MiniGL TESTED BOTH

Unreal / UT99:
- Rendition Software TESTED OK
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED OK
- Rendition D3D TESTED OK
- Rendition GLIDE (BigRRed Glide Wrapper)
- PowerVR SGL TESTED OK
- PowerVR OpenGL (MiniGL ??????)
- PowerVR D3D
- 3DFX Glide  TESTED OK
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD)
- 3DFX D3D


Quake 1:
8 możliwości na 4 różnych rendereach (no gdyby liczyć, że pełen OpenGL a MiniGL to inna opcja to w sumie mamy 10 możliwość.) z czego 5 już sprawdziłem, że działają. W przypadku OpenGL nie jestem pewien czy na Rendition i 3dfx korzystałem z pełnego ICD czy z okrojonego MiniGL – muszę dzisiaj się to zbadać :) Na PowerVR PCX2 zostaje nam tylko MiniGL, bo nie wydali nigdy pełnego wsparcia pod OpenGL :( 
Do sprawdzenia zostało jeszcze zastosowanie Wrappera pod Direct 3D od Chromatica :D – na pewno jakiś działa, tylko nie miałem pewności czy to był Voodoo i Verite czy tylko na jednej z nich  (wyniki były identyczne…), bo na PCX2 wyskoczył jakiś błąd – ale to było na windows 95, więc teraz będzie łatwiej na Millenium :P


QUAKE II:
5 opcji na 3 różnych rendererach (znowu licząc osobno OpenGL i MiniGL mamy 7 opcji.). Wszystko już sprawdzone oprócz Vquake2 (wywala błąd – pewnie przez to że to stara wersja gry, muszę wgrać na nowa czystą) i 3Dfxa w OpenGL ICD


Quake III:
Tylko 3 opcje i jedno API. PowerVR mi się nie odpalił na win95 – używałem tylko tego Techland MiniGL. Pobawie się jeszcze z innymi.


No i jest jeszcze Unreal, który się wydaję być jeszcze bardziej kolorowy :) Na nim nie sprawdziłem jeszcze nic na tym kompie… więc teraz wszystko teoretycznie. Wychodzi nawet 10 opcji na 5 różnych API, ale po kolei…
1. Software – tutaj oczywiście tylko Rendition podoła.
2. Glide – Unreal to przede wszystkim gra dla Voodoo, ALE jest też wrapper dla Rendition, który emuluje Glide – jeszcze nigdy go nie odpalałem :D
3. PowerSGL – natywne API pod PCX2  dostępne w pierwszych wersjach Unreala, więc nie powinno być problemu z uruchomieniem (udało mi się to kiedyś odpalić nawet na Neon250)
4. OpenGL – tylko na 3DFX i Rendition, wątpie żeby był spcjalny MiniGL dla Verite.
5. Direct 3D – wszystkie 3 karty powinny teoretycznie z lepszym lub gorszym rezultatem odpalić… Nie pamiętam, na której wersji Unreala to w ogóle jest czy trzeba wgrywać jakieś specjalne patche?

Jak widać zabawy jest sporo… i to wszystko na 1 kompie :P

Hmmm a jak to na grze Turok by wyglądało? :D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 23. Dec 2019 at 12:23
Testy idą wolniej niż zakładałem… a teraz przez święta wszystko stanie…

Czasami idzie gładko, a czasami tylko ból, płacz i cierpienie ;( Oto trudności, które napotkałem do tej pory:

Quake 1:
- Nie mogę zrobić zrzutów ekranu w VQuake jak i Sofware Quake, HyperSnap nie pomaga, co robić?
- Nie mogę ustawić wyższej rozdzielczości niż 640x480 w GLQuake(wyskakuje błąd na każdje karcie) VQuake i Software nie ma problemu…
Po za tym benchamrki na wszystkich kartach zrobione :)

Quake 2:
- Nie mogę odpalić VQuake 2 – próbowałem na różnych wersjach Queke’2, gdzieś wyczytałem, że na referencyjnych sterach od Vertite tak się dzieje, muszę spróbować na tych od QDI Legend (ale to na końcu, żeby wszystko nie runęło teraz) – jestem pewien, że na tych QDI wcześniej działało bo screeny nawet robiłem parę lat temu.
Po za tym benchamrki na 3 kartach zrobione, oprócz Verite w Vquake2 :)

Quake 3:
- Bez problemów praktycznie wszystko (do odpalenia PowerVRa potrzebny miniGL 1.0.2.1 oraz ustawienie r_primitives 3), udało się nawet odpalić wrappera D3D na Rendition i PowerVR więc porównanie obrazów będzie baaardzo kolorowe :)

Half-Life:
- Prawie bez problemów. To znaczy nie jestem pewien czy testuję Voodoo w D3D – kiedy odpalam grę na Voodoo w D3D słyszę klikniecie na orchidzie, ale wynik testu jak i jakość obrazu mówią mi że to jednak Rendition… Tak się dzieje nie tylko w tej grze. Ogólnie 3DCC robi swoją robotę i w większości gier pod D3D jak ustawię w 3D Control Center jako pierwszą grafę 3DFXa to działa D3D na Voodoo (Turok, Jedi Knight, Tank Racer, Star Wars Racer). Jednak czasem Rendition go wypiera. Niektóre gry np. Blood 2, pozwalają wtedy wybrać w menu gry D3D Renderer – Główny  sterownik ekranu (Renditon) albo 3DFX Vooodo Direct 3D. podobnie jest w 3D Markach – jako główny jest zawsze Rendition ale mogę wybrać sobie też Voodoo. Niestety nie wszystkie gry pozwalają na wybór karty pod D3D – w Half-Life niby jest taka opcja, ale i tak widzi tylko „default” a ja nie wiem, który plik w Half-Lifeie za to odpowiada (nie jest tak łatwo jak z OpenGLem). Zostają dwa rozwiązania:
1 Odpalić tylko Voodoo na jakiejś karcie 2D (więcej zabawy) i mieć pewność, że testuje 3dfxa.
2 Poszukać aplikacji, która wyłączy Direct 3D HAL w Rendtion – jeśli to jest możliwe?
W PowerStripie nie widzę takiej opcji, sterowniki nie pozwalają na taki manewr w żadnym menu w odróżnieniu do 2 pozostałych akceleratorów (zarówno 3DFx jaki PowerVR mają w swoim menu opcje „Disable Direct 3D”. Co ciekawe kiedy w 3DCC ustawię jako pierwszą kartę PowerVRa to ZAWSZE Direct3D leci na tej karcie a zarówno Voodoo jak i Verite są wtedy niedostępne/niewidoczne :)

Unreal:
- Tutaj to dopiero jest męka… Zasadniczy problem jest taki, że nie mogę znaleźć wersji gry na której by chodziły WSZYSTKIE możliwe renderery… Ogólnie mam tutaj 2 podstawowe wydania tej gry a później różne Patche/wersje, które nie wiem co nowego wprowadzają (albo odejmują…)
1 Unreal Classic – na dzień dobry mamy tylko do wyboru:
a) Sofware.
b) PowerSGL.
c) Glide.
Z pierwszymi dwoma nie ma problemu, ale nie wiedzieć czemu gra nie działa na GLIDE – wyskakuje jakiś błąd…. (CO ZA BÓÓÓÓÓL!!!)
Znalazłem patcha który dodaje:
d) OpenGL - i nawet na Rendition to jakoś działa, na 3DFX z pierwszym lepszym plikiem OpenGL wyskakuje błąd (na którym OpenGL32.dll od 3dfxa to sprawdzać??) a na PowerVR odpala ale wygląda to kosmicznie :). Ogólnie to jest jakiś eksperymentalne wsparcie dla tej gry, więc się tutaj cudów nie spodziewam…
e) Direct3D – jest podobno jakiś patch który dodaje wsparcie pod to API ale ponoć tylko dla MATROXA G200? Jeszcze tego nie sprawdzałem.
Pytanie: Jest jakaś wersja Unreal’a Classic, która z buta wspiera te WSZYSTKIE API i nie trzeba nic doinstalowywać?

2 Unreal Gold
- Tutaj jest o tyle łatwiej, że wszystkie możliwe API są dostępne na dzień dobry, niektóre tylko trzeba „aktywować” w pliku.
a) Software – nie ma problemu
b) PowerSGL – niby można odpalić, ale gra się na nim nie uruchamia! Doświadczyłem już tego na Neon250 – żeby odpalić trzeba wgyrwać KernelEXa i pozmieniać jakieś tam wpisy…
c) Glide – w odróżnieniu od Unreal Classic, tutaj wszystko działa na natywnym API 3dfxa 
d) OpenGL – działa… ale NIE WIEM JAK! Tutaj już nie można zrobić tak jak w wersji Classic, że sobie podmieniasz pliki OpenGL32.dll w katalogu gry… nie wiem który plik za to odpowiada, albo po prostu gra jest zrobiona tak, że działa tylko na tym OpenGLu który siedzi w katolugu Windows/System? Przez to mogę odpalić tylko i wyłącznie Rendition na OpenGLu, bo nie chce ryć w katalogu systemowym i tam podmieniać dllki… Jakieś sugestie?
e) Direct3D – jest ale nie zdążyłem nic odpalić jeszcze…

Podsumowując, Unreal Classic pozwala na przetestowanie Software, PowerSGL, i OpenGL, za to mam problemu z GLIDE i nie wiem czy się da odpalić Direct3D, za to w wersji GOLD działa Software, Glide i Direct3D, za to trzeba się bawić żeby odpalić PowerSGL no i możliwości z OpenGLem mam ograniczone… Testy wolałbym wykonać tylko na jednej wersji gry, żeby było fair no ale jak widać mało się znam na zasadzie działania tej gierki... Po za tym, nie wiem nawet jak odpalić benchmarka w Unrealu :D

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 23. Dec 2019 at 16:17
Opengl32.dll to nie ruszaj z Windows/system... to nie o to chodzi.
To jest systemowa obsługa OGL.
W rejestrze jest odpowiedni wpis z biblioteką od producenta karty...
z pamięci: hklm, software, Microsoft, Windows, current version, opengl

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 23. Dec 2019 at 16:19
A opengl32.dll od 3dfx to teoretycznie działają z danym glide3x.dll. Wsadzasz najnowsze ostanie glide i teoretycznie powinno obsługiwać wszystkie opengl32.dll w dół...

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 23. Dec 2019 at 23:10
Ok. Czyli w folderze system nie ma sensu nic zmieniać bo i tak wszystko zapisane jest w rejestrze? Nawet jakbym podmienil opengl32.dll od rendition na opengl32.dll od 3dfxa to będzie konflikt bo nie edytowalem rejestru?  W Quakach 1,2,3 to jest prosta zabawa bo jak wrzucę opengl32.dll do folderu z gra to korzysta z niego a jesli tam nic nie ma to leci z tego systemowego. A w unreal gold czy ut jak to jest????

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by Callahan on 23. Dec 2019 at 23:42
W rejestrze masz zapisany sprzętowy renderer opengl, a w systemie masz składnik systemowy - windowsową implementację OGL(opengl32.dll).
Każda karta ma swój renderer np : 3dfx ma 3dfxogl.dll lub 3dfxvgl.dll jeśli to niżej niż V3, nvidia ma nvoglnt.dll, matrox ma np: g400icd.dll, s3 ma s3ogl.dll itd.
Nic nie komobinuj z opengl32.dll w windows/system jeśli zamierzasz używać różnych kart bo wysadzisz w powietrze systemowy interfejs OGL.
Zmieniaj wpisy w rejestrze wskazujący na dany renderer i restart. Możesz sobie je wyeksportować i klikać dany wpis do rejestru dla danej karty i restart.

Jak już to sprawdzałem - ale tylko dla 3dfx -że jeśli nie idzie w ogóle w opengl, nie widzi sprzętowego renderera tylko cały czas włącza się microsoft software renderer to można podmienić systemowy port OGL opengl32.dll na wersje OGL od 3dfx np: 3dfxogl.dll zmienić na opengl32.dll w windows/system... ALE, to tylko, gdy masz jedną kartę 3dfx i coś blokuje tryb opengl całkowicie.
Weź na rozum: jak wsadzisz 3dfxogl.dll jako port opengl.32.dll dla całego systemu to np karta nvidia nie ruszy na tym opengl. Będzie chciało renderować na 3dfxie... Sprawdź  :)
Przechwytywanie_093.JPG ( 79 KB | 8 Downloads )

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 24. Dec 2019 at 12:11
No dobra. Zrobię aktualnego backupa i będę się bawił 😊 a jak sprawa wygląda jeśli chodzi o Direct 3D? Gdzie to w rejestrze mogę edytować?

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 08. Jan 2020 at 11:55
Zanim przejdę do porównania wydajności na poszczególnych kartach porównamy sobie jakość obrazu :)

Na początek gry/aplikacje pod D3D:

3D MARK 99
  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Rendition i 3DFX dają dobry obraz w 3D Mark99, PowerVR jednak sobie tutaj nie radzi...

BLOOD 2
  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Blood w software mode na Rendition wygląda najgorzej... Te kropki na Voodoo to oznaka, że karta umiera :(

Jedi Knight
  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Gra wygląda podobnie na każdej karcie :)

Rollcage
  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Renditon w Rollcage sie nie spisał, może to wina sterowników? Gra nie pozwala na uruchomienie się bez akceleracji, ale za to jest GLIDE :D


Half-Life
Surface
  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Ta gra daje dużo wybór jeśli chodzi o rendering :)

Under water
  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Quake III
  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Tutaj to dopiero jest kolorowo ;) W szoku jestem, że odpaliła na PowerVR, a jak ładnie wygląda na rendition widać poniżej:

  (You need to Login or Register


Czas na UNREAL

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register


Co do samej gry to skorzystałem z dwóch patchy: 221 oraz 226.
Na 221 kończy się wsparcie dla PowerSGL, Glide działa D3D też, ale OpenGL to jakaś porażka... wersji 226 niby jest PowerSGL ale nie działa, OpenGL chodzi lepiej, ale też szału nie ma. w 226 stwierdzili chyba, że D3D nie potrzebuje cieni - wygląda to jakby zupełnie inna gra :D

Odnośnie OpenGLa to odpaliłem tylko na rendition z ICD ze sterowników (1.1.5). Na PowerVR też "poszedł" na MiniGL od Techlanada - widać tą dyskotekę na przed ostatniej fortce poniżej :D Na 3DFXie mi nie poszedł wcale w OpenGL ale za dużo się nie bawiłem... za dużo opcji ;)


  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register


Jest jeszcze nieoficjalny Patch 227 - budowany z myślą o nowszych kompach, tam ponoć OpenGL i D3D działają jak powinny. Nie sprawdzałem jeszcze bo chyba nie ma sensu z tak starymi grafami...

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

i na koniec najlepsze...

  (You need to Login or Register

Tak wyglada Wrapper GLIDE to RRedline w praktyce :P Bawił się ktoś tym kiedyś bo jak widać mi nie idzie? :D
Może to przez to, że w kompie jest już karta z GLIDE :D

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.