Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Hardware PC >> RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1413218831;post=22

Message started by VooDooMan on 13. Oct 2014 at 18:47

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 14. Feb 2015 at 19:56
MarianX wrote on 13. Feb 2015 at 22:11:
Do listy [ch380]ycze[ch324] dorzuc[ch281] mo[ch380]e jakiego[ch347] Virge korzystaj[ch261]cego z S3Quake, by[ch322]y wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 mia[ch322] w[ch322]asny sterownik dlaQ1/Q2


Dzi[ch281]ki za sugesti[ch281]. Rozwi[ch324] ten temat, bo nic mi nie wiadomo o S3Quake Tongue czy[ch380]by S3 opracowa[ch322]y w[ch322]asny wrapper dla Quake'a pod Direct 3D tak jak to zrobi[ch322] Chromatic pod karty Impact2?  wychodzi na to [ch380]e chyba tak: (You need to Login or Register to view media files and links)

Forsaken wrote on 13. Feb 2015 at 22:51:
W[ch322]a[ch347]nie o to mi chodzi[ch322]o o czym pisze MarianX - o dodanie do porównania kart maj[ch261]cych w[ch322]asny "sterownik" czy te[ch380] "wersj[ch281]" Quake'a, nie wiem jak to dok[ch322]adnie nazwa[ch263]. Tak jak Voodoo mia[ch322]o glQuake, Rendition - vQuake, PowerVR - "co[ch347]" - nie wiem czego tu u[ch380]ywa[ch322]e[ch347]. Wiem [ch380]e Permedia u[ch380]ywa[ch322]a OpenGL ale czym ten openGL (który nazywasz openGL ICD) si[ch281] ró[ch380]ni od miniGL nie mam poj[ch281]cia. Z tego co pami[ch281]tam kiedy[ch347] próbowa[ch322]em odpali[ch263] na Permedii 2 glQuake'a i nie dzia[ch322]a[ch322]o to. Dlatego ciekawi[ch322]o mnie czy by[ch322]a taka specjalna wersja Quake'a dla openGL. Jak pisa[ch322]e[ch347] w Quake 2 jest oddzielnie 3dfx openGL i openGL i na tym drugim Permedia 2 dzia[ch322]a[ch322]a o ile pami[ch281]tam.


OK, bo widz[ch281] [ch380]e ma[ch322]o zrozumia[ch322]e[ch347] z wcze[ch347]niejszego posta Tongue Voodoo nie mia[ch322] GLQuake, bo Carmack nie chcia[ch322] pisa[ch263] KOLEJNY raz gry pod API wspierane WY[ch321]ACZNIE przez jednego producenta uk[ch322]adów graficznych (Ju[ch380] wcze[ch347]niej zrobi[ch322] ten "b[ch322][ch261]d" z VQuake dla Verite i [ch380]a[ch322]owa[ch322]...) Dlatego przepisa[ch322] go drugi raz pod "ogólnodost[ch281]pne" API OpenGL - a [ch380]e akurat w tym momencie rozwoju technologicznego Voodoo 1 si[ch281] najlepiej na nim spisa[ch322] to ju[ch380] inna sprawa... tak wi[ch281]c KA[ch379]DA grafa maj[ch261]ca sterowniki OpenGL ICD albo Mini GL obs[ch322]u[ch380]y teoretycznie (i w praktyce te[ch380] szybciej lub wolniej z lepszym lub gorszym obrazem) t[ch261] aplikacje (czytaj GLQuake). Wi[ch281][ch263] nie wiem na czym twój problem z odpaleniem Permedi 2 polega[ch322] ale na pewno da si[ch281] to zrobi[ch263] (je[ch347]li mia[ch322]e[ch347] wcze[ch347]niej t[ch261] gre odpalan[ch261] na voodaczach to musisz usun[ch261][ch263] plik "opengl.dll" z folderu gry)

Teraz druga sprawa. Oczywi[ch347]cie [ch380]e mog[ch281] doda[ch263] do zrobionych ju[ch380] porówna[ch324] nawet WSZYSTKIE konkurencyjne uk[ch322]ady z tamtego okresu do zestawienia to jest:
- Nvidia RIVA 128
- ATI 3D Rage II i PRO
- Matrox Millenium II
- S3 Virge i DX/GX
- 3D Labs Permedia 1 i 2
- SiS 6326
- Trident 9750 i 9850
- Number Nine Revolution 3D
- Cirrus Logic Laguna 3D
- Alliance Promorion AT3D
- Chtomatic Research Mpact II
- Intel i740
tylko [ch380]e pozwol[ch281] sobi[ch281] zaznaczy[ch263], [ch380]e ja w tym momencie akurat porównuj[ch281] uk[ch322]ady b[ch281]d[ch261]ce w U[ch379]YCIU W JEDNYM KOMPUTERZE (3Dfx, PowerVR, Rendition) Cheesy i to jak gdyby jest teraz mój g[ch322]ówny cel bo chce jak nalepiej skonfigurowa[ch263] te karty w ten sposób [ch380]eby ze sob[ch261] nie kolidowa[ch322]y i jak narazie mi si[ch281] to udaje Wink Ma[ch322]ym dowodem na to by[ch322] ju[ch380] filmik gdzie "przerzucam" sobie obraz z "grafy na graf[ch281]", kolejnym dodowem jest fotka poni[ch380]ej z Half-Life 1 gdzie mog[ch281] w jednej chwili wybra[ch263] sobie graf[ch281]/akcelerator:
(You need to Login or Register to view media files and links)

Jestem dopiero na wst[ch281]pnym etapie gdzie zajmuj[ch281] si[ch281] grami które wykorzystuj[ch261] jedno "wspólne" API (OpenGL) a potem b[ch281]d[ch281] przychodzi to etapu w którym KA[ch379]DA z tych kart wykorzystuje W[ch321]ASNE API do danej gry Wink

Tak wi[ch281]c to o co prosisz jest jak najbardziej do zrobienia i widnieje na mojej liscie zada[ch324] do realizacji(i robi[ch281] to ju[ch380] jako[ch347] od lata 2011...) z tym [ch380]e wci[ch261][ch380] brakuje mi kilku uk[ch322]adów do pe[ch322]nego porównania WSZYSTKICH kart...

Nie wiem czy ograniasz sens tego wszystkiego ale dla mnie to jest na tyle intryguj[ch261]ce i interesuj[ch261]ce [ch380]e zastanwiam si[ch281] nawet czy KTOKOLWIEK w tym kraju si[ch281] w co[ch347] takiego KIEDYKOLWIEK bawi[ch322] Cheesy

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.