Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Hardware PC >> RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1413218831

Message started by VooDooMan on 13. Oct 2014 at 18:47

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 10. Dec 2019 at 14:26
Zastanawiałem się, czy wyczerpałem już wszystkie możliwości odpalenia Quake’ów na tych 3 kartach z różnymi API, ale przecież jest jeszcze Unreal, który również pozwoli na szeroką gamę testów z różnymi rendererami :) . Poniżej opcje, które wpadły mi do głowy. Czarny – Sofware, Szary – Speedy3D/RRedline, Niebieski – Direct 3D, Zielony – OpenGL, Żółty – Glide, Różowy - PowerSGL, Czerwony – raczej nie odpali.)


QUAKE I:
- Rendition Software  TESTED OK
- Rendition Speedy3D (vQUAKE) TESTED OK
- Rendition D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) TESTED OK
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- 3DFX D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) TESTED OK???
- PowerVR OpenGL (MiniGL) TESTED OK
- PowerVR D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) ERROR


QUAKE II:
- Rendition Software TESTED OK
- Rendition Redline (vQUAKE II)
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK 1.1.2.1033 (186kb) 09.02.1999 Gold 3.0 and 4.0.1.381.4 (736kb) 08.06.2000 WORK BOTH
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- PowerVR OpenGL (MiniGL) TESTED OK 1021 the best!


Quake III:
- Rendition OpenGL (ICD 1.1.5) TESTED OK
- 3DFX OpenGL (ICD) TESTED OK
- PowerVR OpenGL MiniGL 1021 works and Techland MiniGL TESTED BOTH

Unreal / UT99:
- Rendition Software TESTED OK
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED OK
- Rendition D3D TESTED OK
- Rendition GLIDE (BigRRed Glide Wrapper)
- PowerVR SGL TESTED OK
- PowerVR OpenGL (MiniGL ??????)
- PowerVR D3D
- 3DFX Glide  TESTED OK
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD)
- 3DFX D3D


Quake 1:
8 możliwości na 4 różnych rendereach (no gdyby liczyć, że pełen OpenGL a MiniGL to inna opcja to w sumie mamy 10 możliwość.) z czego 5 już sprawdziłem, że działają. W przypadku OpenGL nie jestem pewien czy na Rendition i 3dfx korzystałem z pełnego ICD czy z okrojonego MiniGL – muszę dzisiaj się to zbadać :) Na PowerVR PCX2 zostaje nam tylko MiniGL, bo nie wydali nigdy pełnego wsparcia pod OpenGL :( 
Do sprawdzenia zostało jeszcze zastosowanie Wrappera pod Direct 3D od Chromatica :D – na pewno jakiś działa, tylko nie miałem pewności czy to był Voodoo i Verite czy tylko na jednej z nich  (wyniki były identyczne…), bo na PCX2 wyskoczył jakiś błąd – ale to było na windows 95, więc teraz będzie łatwiej na Millenium :P


QUAKE II:
5 opcji na 3 różnych rendererach (znowu licząc osobno OpenGL i MiniGL mamy 7 opcji.). Wszystko już sprawdzone oprócz Vquake2 (wywala błąd – pewnie przez to że to stara wersja gry, muszę wgrać na nowa czystą) i 3Dfxa w OpenGL ICD


Quake III:
Tylko 3 opcje i jedno API. PowerVR mi się nie odpalił na win95 – używałem tylko tego Techland MiniGL. Pobawie się jeszcze z innymi.


No i jest jeszcze Unreal, który się wydaję być jeszcze bardziej kolorowy :) Na nim nie sprawdziłem jeszcze nic na tym kompie… więc teraz wszystko teoretycznie. Wychodzi nawet 10 opcji na 5 różnych API, ale po kolei…
1. Software – tutaj oczywiście tylko Rendition podoła.
2. Glide – Unreal to przede wszystkim gra dla Voodoo, ALE jest też wrapper dla Rendition, który emuluje Glide – jeszcze nigdy go nie odpalałem :D
3. PowerSGL – natywne API pod PCX2  dostępne w pierwszych wersjach Unreala, więc nie powinno być problemu z uruchomieniem (udało mi się to kiedyś odpalić nawet na Neon250)
4. OpenGL – tylko na 3DFX i Rendition, wątpie żeby był spcjalny MiniGL dla Verite.
5. Direct 3D – wszystkie 3 karty powinny teoretycznie z lepszym lub gorszym rezultatem odpalić… Nie pamiętam, na której wersji Unreala to w ogóle jest czy trzeba wgrywać jakieś specjalne patche?

Jak widać zabawy jest sporo… i to wszystko na 1 kompie :P

Hmmm a jak to na grze Turok by wyglądało? :D

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.