Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Hardware PC >> RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1413218831

Message started by VooDooMan on 13. Oct 2014 at 18:47

Title: Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Post by VooDooMan on 23. Dec 2019 at 12:23
Testy idą wolniej niż zakładałem… a teraz przez święta wszystko stanie…

Czasami idzie gładko, a czasami tylko ból, płacz i cierpienie ;( Oto trudności, które napotkałem do tej pory:

Quake 1:
- Nie mogę zrobić zrzutów ekranu w VQuake jak i Sofware Quake, HyperSnap nie pomaga, co robić?
- Nie mogę ustawić wyższej rozdzielczości niż 640x480 w GLQuake(wyskakuje błąd na każdje karcie) VQuake i Software nie ma problemu…
Po za tym benchamrki na wszystkich kartach zrobione :)

Quake 2:
- Nie mogę odpalić VQuake 2 – próbowałem na różnych wersjach Queke’2, gdzieś wyczytałem, że na referencyjnych sterach od Vertite tak się dzieje, muszę spróbować na tych od QDI Legend (ale to na końcu, żeby wszystko nie runęło teraz) – jestem pewien, że na tych QDI wcześniej działało bo screeny nawet robiłem parę lat temu.
Po za tym benchamrki na 3 kartach zrobione, oprócz Verite w Vquake2 :)

Quake 3:
- Bez problemów praktycznie wszystko (do odpalenia PowerVRa potrzebny miniGL 1.0.2.1 oraz ustawienie r_primitives 3), udało się nawet odpalić wrappera D3D na Rendition i PowerVR więc porównanie obrazów będzie baaardzo kolorowe :)

Half-Life:
- Prawie bez problemów. To znaczy nie jestem pewien czy testuję Voodoo w D3D – kiedy odpalam grę na Voodoo w D3D słyszę klikniecie na orchidzie, ale wynik testu jak i jakość obrazu mówią mi że to jednak Rendition… Tak się dzieje nie tylko w tej grze. Ogólnie 3DCC robi swoją robotę i w większości gier pod D3D jak ustawię w 3D Control Center jako pierwszą grafę 3DFXa to działa D3D na Voodoo (Turok, Jedi Knight, Tank Racer, Star Wars Racer). Jednak czasem Rendition go wypiera. Niektóre gry np. Blood 2, pozwalają wtedy wybrać w menu gry D3D Renderer – Główny  sterownik ekranu (Renditon) albo 3DFX Vooodo Direct 3D. podobnie jest w 3D Markach – jako główny jest zawsze Rendition ale mogę wybrać sobie też Voodoo. Niestety nie wszystkie gry pozwalają na wybór karty pod D3D – w Half-Life niby jest taka opcja, ale i tak widzi tylko „default” a ja nie wiem, który plik w Half-Lifeie za to odpowiada (nie jest tak łatwo jak z OpenGLem). Zostają dwa rozwiązania:
1 Odpalić tylko Voodoo na jakiejś karcie 2D (więcej zabawy) i mieć pewność, że testuje 3dfxa.
2 Poszukać aplikacji, która wyłączy Direct 3D HAL w Rendtion – jeśli to jest możliwe?
W PowerStripie nie widzę takiej opcji, sterowniki nie pozwalają na taki manewr w żadnym menu w odróżnieniu do 2 pozostałych akceleratorów (zarówno 3DFx jaki PowerVR mają w swoim menu opcje „Disable Direct 3D”. Co ciekawe kiedy w 3DCC ustawię jako pierwszą kartę PowerVRa to ZAWSZE Direct3D leci na tej karcie a zarówno Voodoo jak i Verite są wtedy niedostępne/niewidoczne :)

Unreal:
- Tutaj to dopiero jest męka… Zasadniczy problem jest taki, że nie mogę znaleźć wersji gry na której by chodziły WSZYSTKIE możliwe renderery… Ogólnie mam tutaj 2 podstawowe wydania tej gry a później różne Patche/wersje, które nie wiem co nowego wprowadzają (albo odejmują…)
1 Unreal Classic – na dzień dobry mamy tylko do wyboru:
a) Sofware.
b) PowerSGL.
c) Glide.
Z pierwszymi dwoma nie ma problemu, ale nie wiedzieć czemu gra nie działa na GLIDE – wyskakuje jakiś błąd…. (CO ZA BÓÓÓÓÓL!!!)
Znalazłem patcha który dodaje:
d) OpenGL - i nawet na Rendition to jakoś działa, na 3DFX z pierwszym lepszym plikiem OpenGL wyskakuje błąd (na którym OpenGL32.dll od 3dfxa to sprawdzać??) a na PowerVR odpala ale wygląda to kosmicznie :). Ogólnie to jest jakiś eksperymentalne wsparcie dla tej gry, więc się tutaj cudów nie spodziewam…
e) Direct3D – jest podobno jakiś patch który dodaje wsparcie pod to API ale ponoć tylko dla MATROXA G200? Jeszcze tego nie sprawdzałem.
Pytanie: Jest jakaś wersja Unreal’a Classic, która z buta wspiera te WSZYSTKIE API i nie trzeba nic doinstalowywać?

2 Unreal Gold
- Tutaj jest o tyle łatwiej, że wszystkie możliwe API są dostępne na dzień dobry, niektóre tylko trzeba „aktywować” w pliku.
a) Software – nie ma problemu
b) PowerSGL – niby można odpalić, ale gra się na nim nie uruchamia! Doświadczyłem już tego na Neon250 – żeby odpalić trzeba wgyrwać KernelEXa i pozmieniać jakieś tam wpisy…
c) Glide – w odróżnieniu od Unreal Classic, tutaj wszystko działa na natywnym API 3dfxa 
d) OpenGL – działa… ale NIE WIEM JAK! Tutaj już nie można zrobić tak jak w wersji Classic, że sobie podmieniasz pliki OpenGL32.dll w katalogu gry… nie wiem który plik za to odpowiada, albo po prostu gra jest zrobiona tak, że działa tylko na tym OpenGLu który siedzi w katolugu Windows/System? Przez to mogę odpalić tylko i wyłącznie Rendition na OpenGLu, bo nie chce ryć w katalogu systemowym i tam podmieniać dllki… Jakieś sugestie?
e) Direct3D – jest ale nie zdążyłem nic odpalić jeszcze…

Podsumowując, Unreal Classic pozwala na przetestowanie Software, PowerSGL, i OpenGL, za to mam problemu z GLIDE i nie wiem czy się da odpalić Direct3D, za to w wersji GOLD działa Software, Glide i Direct3D, za to trzeba się bawić żeby odpalić PowerSGL no i możliwości z OpenGLem mam ograniczone… Testy wolałbym wykonać tylko na jednej wersji gry, żeby było fair no ale jak widać mało się znam na zasadzie działania tej gierki... Po za tym, nie wiem nawet jak odpalić benchmarka w Unrealu :D

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.