Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> OgĆ³lne >> Wczesne gry pod Direct 3D
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1418065439

Message started by VooDooMan on 08. Dec 2014 at 20:03

Title: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by VooDooMan on 08. Dec 2014 at 20:03
Witam, widział ktoś może gdzieś w sieci listę wczesnych gier pod Direct 3D? Chodzi mi o tytuły z lat 1995-1996? Jeśli takiej nigdzie nie ma to czas się zabrać za taką :P

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by konku on 08. Dec 2014 at 23:45
Pierwsza akcelerowana gra z którą miałem do czynienia to był chyba Hellbender.

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by VooDooMan on 09. Dec 2014 at 08:19
no to ładnie, mamy pierwszą pozycje :P tylko że Hellbender to już 1996 :( mi się kojarzą jeszcze Terminal Velocity i Fury3 tylko nie jestem pewien czy miały wsparcie pod D3D

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by MarianX on 09. Dec 2014 at 16:25
Hyperblade też chyba była jedną z pierwszych

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by konku on 10. Dec 2014 at 02:12
Terminal Velocity nie miało D3D. Do głowy mi jeszcze wpadło FX Fighter i FX Fighter Turbo. Oba miały akceleracje ale jestem pewien tylko tego, że Turbo działał na Virge'u.
Edit:
Okazuje się,ze wsparcie dla Virge miało jednak Terminal Velocity, Descent 2 i Actua Soccer.

Temat będzie rozwojowy...

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by VooDooMan on 10. Dec 2014 at 08:06
hehe no wiedziałem że nie będzie łatwo... dobra to szukamy PIERWSZEJ z akceleracją ;) ale pod D3D, oki?

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by konku on 10. Dec 2014 at 13:03
Hmm Był jeszcze Mechwarrior 2 - wrzesień 1996. Miał Direct 3D w wersji Titanium (wydanej jednak dopiero w 1997).  :-/

Tutaj info o wydaniu przez MS Direct X version 3 - czyli pakietu zawierającego po raz pierwszy Direct 3D (wrzesień 1996)
  (You need to Login or Register

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by Callahan on 10. Dec 2014 at 18:26
Motoracer, ale to też 1997r.

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by WhitemanFX on 11. Dec 2014 at 00:16
Blood II the Chosen jest pod Direct X z 1998.


Poniżej filmik z DirectX games ;) zaczyna sie od Direct X 1.0.

Ta pierwsza gra to   (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register

Version      Release Date (Approximate)
DirectX 1.0      September 30, 1995
DirectX 2.0       1996
DirectX 2.0a       June 5, 1996
DirectX 3.0       September 15, 1996
DirectX 3.0a       December 1996
DirectX 3.0b      December 1996
DirectX 5.0       July 16, 1997
DirectX 5.2       May 5, 1998
DirectX 6.0       August 7, 1998
DirectX 6.1       February 3, 1999
DirectX 6.1a       May 5, 1999
DirectX 7.0       September 22, 1999
DirectX 7.0a       March 8, 2000
DirectX 7.1       September 14, 2000
DirectX 8.0       November 12, 2000
DirectX 8.0a       February 5, 2001
DirectX 8.1       October 25, 2001
DirectX 8.1a 2002
DirectX 8.1b June 25, 2002
DirectX 8.2       - 2002
DirectX 9.0 - December 19, 2002
DirectX 9.0a  -March 26, 2003
DirectX 9.0b -August 13, 2003
DirectX 9.0c -August 4, 2004
DirectX 10       - November 30, 2006
DirectX 11       - October 27, 2009

p.s. znalazłem tez cos takiego

" Early versions

In 1992, Servan Keondjian started a company named RenderMorphics, which developed a 3D graphics API named Reality Lab, which was used in medical imaging and CAD software. Two versions of this API were released. Microsoft bought RenderMorphics in February 1995, bringing Keondjian on board to implement a 3D graphics engine for Windows 95. This resulted in the first version of Direct3D that shipped in DirectX 2.0 and DirectX 3.0.

Direct3D initially implemented "retained mode" and "immediate mode" 3D APIs. The retained mode was a COM-based scene graph API that attained little adoption. Game developers clamored for more direct control of the hardware's activities than the Direct3D retained mode could provide. Only two games that sold a significant volume, Lego Island and Lego Rock Raiders, were based on the Direct3D retained mode, so Microsoft did not update the retained mode after DirectX 3.0."

Więc może Lego Island and Lego Rock Raiders to pierwsze uzycie Direct3d??

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by Varus on 11. Dec 2014 at 21:24
Tutaj widzimy jak spowalnia rozwój technologiczny.

1995-1997 - 3 lata: 7 zmian w API DirectX od wersji 1.0 - 5.0
1998-2000 - 3 lata: 8 zmian w API DirectX od wersji 5.2 - 8.0
2001-2003 - 3 lata: 8 zmian w API DirectX od wersji 8.0a - 9.0b

od roku 2004 wychodzi jedna zmiana/aktualizacja na kilka lat.

Widocznie jesteśmy już na granicy możliwości technologicznych, zresztą kolejne wersje nie zaskakują już tak bardzo jak kiedyś.

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by Callahan on 11. Dec 2014 at 21:27
Też mi się to rzuciło w oczy. Bardzo intrygujace.

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by konku on 12. Dec 2014 at 00:44
Nie mogą dokonywać szokujących zmian bo by zabili tym swojego Xboxa   >:(

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by WhitemanFX on 12. Dec 2014 at 14:50
Mantle to jest to! :) DirectX też pewnie bedzie szedł tą drogą.

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by konku on 13. Dec 2014 at 13:07
A ja od zawsze w obozie OpenGL...  ;)

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by MarianX on 13. Dec 2014 at 19:37
A ja dzięki mojemu S3 przez długie lata znałem tylko software  :P

Polecam sprawdzić grę hyperblade, wydaj mi się że jest jedną z pierwszych wykorzystujących direct3d podobne do tego jakie znamy

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by VooDooMan on 28. Dec 2014 at 12:47
Szukam dalej...
Idąc tropem gier pod Direct X3.0 znalazłem coś takiego:
  (You need to Login or Register
Tutaj filmik gry:
  (You need to Login or Register
ale nie jestem pewien czy wykorzystuje D3D

Co do pierwszego FPS'a pod D3D to chyba dopiero Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II albo Star Wars: Shadow of the Empire z 1997 roku... :( Wszystkie gry na Build Engine odpadają ale znalazłem coś takiego z 1996 roku:   (You need to Login or Register - Wygląda na 2,5D więc pewnie akceleracji też nie ma...
Myślę że trzeba by sprawdzić jeszcze takie FPS'y jak: Lifeforce Tenka (1997), Chasm the Rift (1997) których nie jestem pewien... o 1998 nawet nie zachaczam ;)

Pierwszy TPP pod D3D to chyba MDK z maja 1997? bo Tomb Raider 1 nie miał chyba wsparcia pod to API akurat? Residet Evil (1997) miał jakąś akcelerację ale czy pod D3D?

Z pierwszych wyścigówek to na pewno POD GOLD (1997) oraz   (You need to Login or Register ale to cały czas 1997 rok... a może Monster Truck Madness z 1996 roku?

A ten HyperBlade muszę wyprubować, tylko co to za rodzaj? ;)

Title: Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Post by konku on 05. Jan 2015 at 21:07
Ani Lifeforce Tenka, ani Chasm the Rift nie miały akceleracji. Shadow of the Empire było chyba wcześniej - pamiętam jak się jarałem tym tytułem na N64 a potem kombinowałem by go zdobyć na PC.

Chyba uprę się przy tym swoim, że pierwszym akcelerowanym w D3D tytułem był Hellbender.

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.