Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Hardware PC >> Zdjęcia antyków ...
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1421590814

Message started by Varus on 03. Jun 2012 at 20:46

Title: Re: Zdjęcia antyków ...
Post by udam_u on 10. Sep 2018 at 18:55

Callahan wrote on 10. Sep 2018 at 16:10:

S3TC to nic innego jak JPG zamiast BMP w pamięci  ;) Była jedynie kwestia sprzętowej kompresji do dołożenia.


No ale patrząc w ten sposób to każde rewolucyjne rozwiązanie jest tylko kwestią dołożenia jakiejś drobnostki:

-Hyper-Z to tylko kompresja Z-bufora
-kafelkowe renderowanie PowerVR to tylko pominięcie w renderingu obiektów przesłanianych przez inne
-Dodanie Shaderów to tylko pozwolenie na tworzenie prostych programów operujących na pikselach i polygonach itp. itd... (:

S3TC było na tyle genialne, że Microsoft postanowił to uczynić częścią Direct X, do OpenGl też powstały stosowne rozszerzenia. Jak prześledzisz historię Voodoo to zobaczysz, że jego premiera zbiegła się z obniżeniem cen pamięci, wcześniej była za droga aby wydać kartę w rozsądnej cenie. Natomiast dzięki takiej kompresji można kilka razy więcej tekstur upakować do tej samej pamięci fizycznej lub wykorzystać tekstury w wyższej rozdzielczości albo mniej pamięci dać do karty i stworzyć tańszą konstrukcję.  :P


Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.