Polskie forum 3dfx | |
Retro Computers >> Hardware PC >> Multitexturing i Savage 4
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1481492086;post=2 Message started by MarianX on 11. Dec 2016 at 22:34 |
Title: Re: Multitexturing i Savage 4 Post by MarianX on 04. May 2020 at 22:57
Głównym powodem drążenia tego tematu jest ta strona: (You need to Login or Register to view media files and links). Wykonałem swoje testy na podobnych kartach, TNT2 zamieniłem na Trident Blade T-64 bo jego wyniki nie zgodziły mi się z informacjami w internecie.
Dokładniejszy opis kart: HIS Savage 4 110/125, 32MB/szyna 64-bit, sterownik SR9 oparty na wersji 8.10.21 Trident Blade T-64, 150/150, 32MB/szyna 64-bit, sterownik 6.50.6077, Matrox G400, 126/168, 32MB/szyna 128-bit, sterownik 6.83, dwa potoki z jednym TMU na każdy STB Voodoo3 2000, 143/143, 16MB/szyna 128-bit, sterownik 1.07.00, jeden potok z dwoma TMU O ile sytuacja co do Voodoo3 i G400 jest dobrze znana (się jeszcze okaże :]) tak nie do końca wiadomo jak jest z Savage 4 a Blade T-64 to już czysta abstrakcja. Niby ma dwa potoki z dwiema jednostkami TMU na każdy z nich, rakieta klasy Savage2000 xD Informacje te wyniką z danych podawanych przez tridenta/producentów kart tymczasem karta ssie na kolanach starej TNT2 xD Testy wykonałem w tych samych syntetykach jak na podanej wcześniej stronie dla lepszego porównania, wszystko na default. Poniżej wyniki testów Fill Rate Single-texturing/multi texturing. Savage4 3Dm99 - 102,2 / 107,7 3Dm2000 - 99,8 / 109,4 3Dm2001SE - 44,8 / 73,5 Blade T-64 3Dm99 - 115,8 / 116,2 3Dm2000 - 119 / 119 3Dm2001SE - 73,3 / 77,9 Matrox G400 3Dm99 - 213,3 / 215,1 3Dm2000 - 226,3 / 224,9 3Dm2001SE - 110,8 / 140,1 Voodoo3 2000 3Dm99 - 135,8 / 265.4 3Dm2000 - 139 / 273,2 3Dm2001SE - 168,4 / 302,2 Wyniki mniej więcej pokrywają się z rzeczywistością poza tym co uzyskują kary w tescie 3Dm2001SE, Savage4 dostaje skrzydeł, G400 jakby ich nie miał. Być może wynika to ze sposobu w jaki program wykonuje testy albo zwykły błąd. Ale zobaczmy co mówią sterowniki o tym co teoretycznie potrafią karty, screeny w załącznikach: Savage 4 - 2 tekstury w jednym przejściu Blade T-64 - 3 tekstury w jednym przejściu Matrox G400 - 3 tekstury w jednym przejściu Voodoo3 - 2 tekstury w jednym przejściu Według tego wynik w syntetykach zgadza się jedynie dla Voodoo3. Ale dlaczego nie dla pozostałych kart? Znalazłem stronę a na niej info że G400 puszcza dwie tekstury w jednym przejściu, są dwie jednostki teksturujące ale EMBM wymaga dodatkowego jednego przejścia. Więc są dwa TMU a dla EMBM jest dodatkowy port! Dlatego sterownik mówi o trzech teksturach. To samo tyczy się zarówno Savage4 jak i Blade T-64. Obie karty mają jeden potok z jedną jednostką teksturującą ale mają jeden port extra (Savage4, G400) lub dwa (Blade T-64) na specjalne okazje. Bang!! Wrzucę źródło informacji jeśli je odnajdę xD |
Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00! YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved. |