Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Hardware PC >> Multitexturing i Savage 4
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1481492086;post=3

Message started by MarianX on 11. Dec 2016 at 22:34

Title: Re: Multitexturing i Savage 4
Post by GL1zdA on 07. May 2020 at 13:23
Wydaje mi się, że single-pass to nie to samo co single-cycle, stąd takie wyniki. Single-pass rozumiem jako "karta może użyć ileśtam tekstur przy generowaniu piksela", czyli de facto definicja multitexturowania. Alternatywą jest renderowanie obrazu z każdą teksturą osobno i blendowanie obu, tak jak w Quake'u ( (You need to Login or Register to view media files and links) ) . Natomiast to stwierdzenie ile tekstur używane jest w jednym przebiegu nie mówi nic o tym, czy to nie wydłuża czasu. Nawet patrząc na wiki:
(You need to Login or Register to view media files and links)
masz " They added single-pass multi-texturing, meaning the board could sample 2 textures per pixel in one pass (not one clock cycle) through the rendering engine instead of halving its texture fillrate in dual-textured games like Savage 3D."

Natomiast przy Voodoo3 masz
(You need to Login or Register to view media files and links)
"features of the board include single-pass single-cycle multitexturing"

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.