Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> OgĆ³lne >> Dekodowanie MPEG/DVD przez GPU
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1491481201

Message started by Neo on 06. Apr 2017 at 14:20

Title: Re: Dekodowanie MPEG/DVD przez GPU
Post by Tux on 06. Apr 2017 at 18:27
Odpowiedź brzmi: to zależy. Generalnie nie wszystkie starsze układy mają wbudowane bloki funkcjonalne służące do pełnej akceleracji procesu dekodowania MPEG-2. Niektóre są w stanie wspomóc jedynie część funkcjonalności poprzez przerzucenie na GPU natomiast reszta nadal musi odbyć się softwareowo. Mowa tutaj o rzeczach takich jak iDCT, kompensacja ruchu, skalowanie XY z filtrowaniem, subpicture czy nawet ogólnie overlay. Kwestią kluczową jest tutaj wsparcie DXVA, przy czym interesują Ciebie starsze układy czyli pewnie też starsze systemy takie jak Windows 98. DXVA definiuje interfejs programistyczny sterownika (DDI) i kwestia wykorzystania tego zależy zarówno od aplikacji jak i układu graficznego oraz jego sterowników. Tak więc w przypadku starszych układów oraz systemów sprawa była nieco bardziej skomplikowana, ponieważ niektóre układy np. ATI Rage PRO (bazujący na Mach64) wymagały konkretnych playerów a z innymi radziły sobie mocno średnio, a już w szczególności na słabszym sprzęcie. Dodatkowo z tego co pamiętam istniały też karty z dedykowanym softwarem, który obsługiwał konkretny układ odnośnie dekodowania DVD a sam układ niezbyt chętnie działał na innych playerach. To tak w skrócie oczywiście, chciałem jedynie ogólnie przedstawić problematykę.

Kiedyś po necie krążyła bardzo stara rozpiska w postaci pliku tekstowego z opisem jaka aplikacja działa i na jakim sprzęcie tj. układzie graficznym. Jak znajdę to podeślę. ;)

EDIT:

Szybko znalazłem. :) Zarówno mój post jak i przeglądówka dotyczy MPEG-2, link do pliku:   (You need to Login or Register

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.