Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Sound Cards >> Projekt "Sound Machine I" ukończony
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1496610428;post=4

Message started by Batyra on 04. Jun 2017 at 23:07

Title: Re: Projekt "Sound Machine I" uko[ch324]czony
Post by Tux on 05. Jun 2017 at 12:18
Batyra wrote on 05. Jun 2017 at 11:48:
To troch[ch281] jakby w jednym kompie by[ch322]o 6 kart graficznych i mo[ch380]na by[ch322]o sobie wybiera[ch263] czy gra si[ch281] w gr[ch281] na directX, glide, jaki[ch347] tam VR i inne starnadry - ka[ch380]dy inny i z inn[ch261] wydajno[ch347]ci[ch261]... ale tak chyba si[ch281] nie da?


Jak najbardziej si[ch281] da. Pomijaj[ch261]c kwestie niszowych API gdzie problemu [ch380]adnego nie ma (czyli Glide, PowerSGL, ATI3DCIF, S3TKW itd), bardziej uniwersalne API czyli Direct3D pozwala na wybranie docelowego sprz[ch281]tu tak wi[ch281]c nawet tutaj tak[ch380]e nie ma problemu. Problem dotyczy jedynie gier, które wykorzystuj[ch261] zawsze pierwszy adapter mimo enumeracji urz[ch261]dze[ch324], da si[ch281] to rozwi[ch261]za[ch263]. Natomiast spory problem nast[ch281]puje przy OpenGL poniewa[ch380] Windows zawsze wskazuje jeden ICD i nie ma wyeksponowanego API tak aby aplikacja mog[ch322]a sobie wybra[ch263] ICD i wtedy dopiero odnie[ch347][ch263] si[ch281] do konkretnej implementacji dla konkretnego uk[ch322]adu. Jest na to workaround... w sumie to chyba nawet jest ich kilka, ale moim zdaniem niezbyt [ch322]adne rozwi[ch261]zania. Dodatkowo nale[ch380]y doliczy[ch263] koliduj[ch261]cy MiniGL, gdzie sprawa troch[ch281] si[ch281] utrudnia... Wink Tak wi[ch281]c jak najbardziej si[ch281] "da". Tylko uprzedzam, niektóre karty i sterowniki pisane do nich s[ch261] do[ch347][ch263]... problematyczne. Przyk[ch322]adem mog[ch261] by[ch263] uk[ch322]ady od NVIDIA, ich sterowniki do[ch347][ch263] mocno wymuszaj[ch261] aby to akurat ich uk[ch322]ad by[ch322] "tym pierwszym, fajniejszym" przez co jak masz jaki[ch347] uk[ch322]ad PowerVR (PCX1/PCX2/Neon250 itd) to si[ch281] to nieco gryzie ale tylko przy Direct3D.

No i btw, super sprz[ch281]t, nagraj kiedy[ch347] próbki z SW60XG.

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.