Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Sound Cards >> Projekt "Sound Machine I" ukończony
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1496610428

Message started by Batyra on 04. Jun 2017 at 23:07

Title: Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Post by Tux on 05. Jun 2017 at 12:18

Batyra wrote on 05. Jun 2017 at 11:48:
To trochę jakby w jednym kompie było 6 kart graficznych i można było sobie wybierać czy gra się w grę na directX, glide, jakiś tam VR i inne starnadry - każdy inny i z inną wydajnością... ale tak chyba się nie da?


Jak najbardziej się da. Pomijając kwestie niszowych API gdzie problemu żadnego nie ma (czyli Glide, PowerSGL, ATI3DCIF, S3TKW itd), bardziej uniwersalne API czyli Direct3D pozwala na wybranie docelowego sprzętu tak więc nawet tutaj także nie ma problemu. Problem dotyczy jedynie gier, które wykorzystują zawsze pierwszy adapter mimo enumeracji urządzeń, da się to rozwiązać. Natomiast spory problem następuje przy OpenGL ponieważ Windows zawsze wskazuje jeden ICD i nie ma wyeksponowanego API tak aby aplikacja mogła sobie wybrać ICD i wtedy dopiero odnieść się do konkretnej implementacji dla konkretnego układu. Jest na to workaround... w sumie to chyba nawet jest ich kilka, ale moim zdaniem niezbyt ładne rozwiązania. Dodatkowo należy doliczyć kolidujący MiniGL, gdzie sprawa trochę się utrudnia... ;) Tak więc jak najbardziej się "da". Tylko uprzedzam, niektóre karty i sterowniki pisane do nich są dość... problematyczne. Przykładem mogą być układy od NVIDIA, ich sterowniki dość mocno wymuszają aby to akurat ich układ był "tym pierwszym, fajniejszym" przez co jak masz jakiś układ PowerVR (PCX1/PCX2/Neon250 itd) to się to nieco gryzie ale tylko przy Direct3D.

No i btw, super sprzęt, nagraj kiedyś próbki z SW60XG.

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.