Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Hardware PC >> Interpretacja tabelek 3Dmark99?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1497114378

Message started by MarianX on 10. Jun 2017 at 19:06

Title: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 10. Jun 2017 at 19:06
Heloł,
Sprawa jest do bardziej ogarniętych użytkowników. Czy możliwe jest wskazanie które wyniki w tabelkach 3dm99 powiązane są bezpośrednio tylko z chipsetem (jego taktowaniem) a które z ramem a inne oczywiście nie mają na nie wpływu?

Wyjaśnię dlaczego jest mi to potrzebne. Lubię podkręcać stare trupy S3 i inne takie. Wszystkie narzędzia zawsze poprawnie wykrywają taktowanie pamięci ale taktowanie chipu jest dla nich zagadką więc wyświetlają tą samą wartość co dla pamięci lub nic. Po podkręceniu widać wyższą wydajność ale nie wiem czy chip podkręcił się z ramem czy też nie. Te same programy np dla kart Virge-trio3D twierdzą że zegary są zsynchronizowane, czyli na chłopski rozum kręcą się razem z ramem, ale podchodzę do tych rzeczy z małym dystansem i wolę poszukać czegoś co może to potwierdzić lub obalić.

I tak dochodzimy do tabelek i cyferek. Które wyniki zależą tylko od chipu a ram nie ma żadnego wpływu?
przyklad.JPG ( 82 KB | 16 Downloads )

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by Neo on 10. Jun 2017 at 20:23
Fill Rate i High Polygon Count będą zależeć najbardziej od chipa, z tym że polygony przy starych trupach bez sprzętowego setupu to bardziej będą reagować na główny CPU.

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 10. Jun 2017 at 21:09
Tak czułem :) A co to jest 6 Pixel /individual /strips? Ta wartość wydaje się nieczuła na OC i jest taka sama dla virge i innych trio, pozostałe natomiast reagują na podkręcanie

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by Neo on 11. Jun 2017 at 22:42
Numerek to rozmiar polygonów - im mniejsze, tym więcej ich jest na ekranie i więcej do przeliczenia. Individual to każdy wielokąt osobno, a strips wydaje mi się, że łączone ze sobą, choć tu nie jestem pewien. Ale z obserwacji tak by wychodziło, bo strips zawsze szybciej chodzą.

ViRGE chyba nie miały jeszcze sprzętowego setupu?

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 11. Jun 2017 at 23:03
Jak można wyjaśnić to że tylko 6 pixel individual i strips nie reagują na oc? Pozostałe wartości rosną wraz z megahercami.

Voodoo1 miał chyba niepełny setup, wiec virge pewnie nie szalał na tym polu :)

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by Neo on 11. Jun 2017 at 23:56
Jest najwięcej wielokątów do przeliczenia w tym teście, więc pewnie CPU osiąga swój limit i zyski w czasie renderingu z OC nie przynoszą różnicy.

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 12. Jun 2017 at 00:04
hehe, to brzmi jakby tual ograniczał virge :)

EDIT:
Coś zauważyłem, żaden virge oraż żaden trio3d po oc nie reaguje w tym teście, jedynie oba trio3d/2x ładnie lecą do góry.

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by Neo on 12. Jun 2017 at 06:48
Czyżby 2x już miał sprzętowe 'przyspieszenie'?

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 12. Jun 2017 at 08:33
Nie mam pojęcia, byłem zaskoczony gdy udało mi się zmusic kartę do korzystania zpamięci systemowej. Można to sprawdzić w inny sposób?

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 26. Jun 2017 at 19:13
Czym jest rasterizer score?

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by konku on 26. Jun 2017 at 20:31
Szybkość karty w rzutowaniu sceny 3D na płaski obraz/klatkę animacji.

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 26. Jun 2017 at 21:12
A przekłada to się na wydajność w grach? Np. taki Trio3D/2X po max OC wypada słabiej od pierwszego Virge a zwykły Trio3D jest 2-3 razy szybszy niż GX/2

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by kazeobi on 26. Jun 2017 at 21:14
Może w rtsach, gdzie tło jest 2d, a jednostki 3d? Ale są takie? Hm.. Total Annihilation?

EDIT:

Nie znam się na gamedev i silnikach :)

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by MarianX on 26. Jun 2017 at 21:27
Czyli ten parametr nie koniecznie odnosi się do akceleracji?

Title: Re: Interpretacja tabelek 3Dmark99?
Post by Callahan on 26. Jun 2017 at 21:57

MarianX wrote on 26. Jun 2017 at 19:13:
Czym jest rasterizer score?

  (You need to Login or Register; 8-)

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.