Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Software >> Wydajność w NFS: Underground 2
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1518893194

Message started by forteller on 17. Feb 2018 at 19:46

Title: Wydajność w NFS: Underground 2
Post by forteller on 17. Feb 2018 at 19:46
Cześć,
Wiem że to prawie nowa gra, ale zapytam tutaj i tak - być może ktoś ma jakieś doświadczenia w tej dziedzinie :)

Jak to jest z wydajnością procesora w tej grze? W wymaganiach minimalnych tej gry podany jest Pentium III 933, a tutaj okazuje się że Pentium D podkręcony do ponad 4GHz zapewnia spadki do 28FPS podczas startu wyścigu. Poskładałem sobie zatem komputer opaty o Athlona 64 X2, podkręciłem go na ile pozwoliło chłodzenie (do 2500MHz i 210/420MHz na pamięciach) i... to samo! W tym samym miejscu jest może kilka FPS więcej, ale ogólnie spadki są bardzo odczuwalne.

Skąd wiem że to procesor? W pierwszym zestawie miałem znacznie mocniejszego GeForce 7800GS (w rzeczywistości 7900GT), a w drugim 6800 Ultra. Ilość klatek na sekundę w danym miejscu (podczas startu wyścigu na konkretnej mapie) jest zbliżona na obu zestawach i identyczna w rozdzielczości 640x480 noAA jak i 1600x1200 z pełnym AA (w trakcie wyścigu już różnice wychodzą. Newralgiczny jest start). Sytuację ratuje wyłączenie lusterka wstecznego, obcięcie szczegółowości terenu, albo wyłączenie dźwięku, ale kurcze! To gra z 2004 roku, nie powinna działać źle na wysokowydajnym sprzęcie z 2005. Nie?

W czasach nowości tej gry zagrywałem się w nią na zestawie z tak anemiczną kartą graficzną, że ciężko się odnieść. Detale miałem na minimum i ledwo chodziło :)

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.