Polskie forum 3dfx | |
Retro Computers >> Hardware PC >> Upierdliwość Radeonów
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1524514389 Message started by VooDooMan on 23. Apr 2018 at 22:13 |
Title: Upierdliwość Radeonów Post by VooDooMan on 23. Apr 2018 at 22:13
Ja nie wiem, czy mam pecha do tych kart czy za mało się na nich bawiłem, ale co się wezmę za jakiegoś to coś nie tak...
1. Radeon 9800PRO niby ma klucz na 3,3V ale nie odpala na płytach głownych z agp 2x MAX... 2. Radeon 9700PRO niby odpalisz na BXie ale na FSB 133 MHz już jest ZONK 3. Radeon 9700PRO na ASUS TUSL2C - w og�le mi nie startuje :| - ale to ponoć normalne że na tej płycie nie idzie a może po prostu już się spalił od tego podkręconego BXa? ;D Ale dobra z tym się pogodziłem, mniejsza o to, bo teraz chciałem przetestować noweo nabytego Radeona 9200 PCI, stery wgrane 3D MARK 99 i 2000 idą bez problemu a 2001SE sam się wyłącza po starcie programu :| to jest jakiś znany BUG czy jakieś inne stery potrzebuje? Wie ktoś jak to rozwiązać? bo to strasznie upierdliwe się robi już... GeForce'y wydają się być o wiele mniej problematyczne... HELP! Płyta: ASUS TUSL2C, Win98SE, Direct X8,1 stery 4.15.01.9165 |
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by forteller on 23. Apr 2018 at 23:33
Nie potrafię Ci pomóc, jestem koniem :) Trochę bawiłem się Radeonami, ale jednak nowszymi, na zupełnie innej platformie i inna beczka problemów. Najlepsze efekty odnotowałem na Catalyst 5.2, ale to był Radeon 9700 Pro.
|
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by Callahan on 24. Apr 2018 at 00:26
To sterowniki. Niektóre są kaszaniaste, a niektóre trochę mniej 8-) Mam 9200PCI, ale używałem na zgadnij... NT 4.0 ;D a tam nie ma ciula-jak sterownik pasuje to działa choćby nie wiem co, ale jak nie pasuje sterownik to nic nie działa 8-)
|
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by pawlak on 24. Apr 2018 at 20:02
A zobacz na Omegach, niby bardziej problematyczne były od Cata ale może w tym wypadku będzie odwrotnie.
|
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by VooDooMan on 18. Dec 2018 at 10:02
W jaki sposób sprawdzić częstotliwość taktowania magistrali AGP przy podwyższonym taktowaniu FSB?
Wsadzić kartę Radeona ;P Wiemy już że na BXie gdzie taktowanie AGP wynosi 89 MHz przy FSB 133 nawet nie wstaną... Więc jaki jest próg tolerancji Radeonów z serii R300 dla podkręconego AGP? Pod lupę wziąłem 2 karty: - HIS Radeon 9800 PRO AGP (R350) - Saphire Radeon 9500 AGP (R300) Żeby wyeliminować prawdopodobieństwo przypadku test przeprowadziłem na 4 płytach głównych z 3 różnymi chispetami: - ASUS CUV266 (DDR) - ABIT VH6T (SDR) - ASUS TUSL2-c (SDR) - ABIT ST-6 (SDR) Wszędzie obie karty zachowują się praktycznie tak samo: przy FSB 158 - 159: chodzą w miarę stabilnie (ale zapomnij o podkręcaniu). przy FSB 160 - 162: benchamrki się odpalą ale są zawiechy - czasem już przed załadowaniem systemu się wysypie. przy FSB 163 - 164: karty nawet nie postują w BIOSie Nie ma szans żeby żadna z tych kart prawidłowo działa przy taktowaniu AGP 80 MHz, a już na pewno nie da się jej wtedy podkręcić. Przy taktowaniu AGP większym nić 80 MHz karty te nawet się nie uruchamiają ;) Ten test to potwierdzenie tego Ze płyta ECS P6S5AT z chipem SiS 635T posiada prawidłowy dzielnik dla AGP (2/5) przy taktowaniu FSB 166 MHz :) |
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by forteller on 18. Dec 2018 at 10:50
Dobra robota :)
|
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by VooDooMan on 18. Dec 2018 at 11:17
Dzięki ;)
Przy okazji tego testu Znowu kolejna upierdliwość Radków się pokazała: Na ABIT VH6-T Radeon 9800 PRO nie startuje w ogóle :P nie wiem czy problemem jest spuchnięty kondensator czy po prostu to AGP ma problem z zasileniem tej prądożernej karty... Tutaj wersja robocza podczas testów jak sobie pisałem (błędów nie poprawiam) (na ABIT ST6 - zawsze podbija mi taktowanie o 1MHz, np w biosie 133 - w windzie 134) ABIT ST 6 RADEON 9800 PRO - Idzie na 159 MHz, nie pójdzie wcale na 160, nie da się podkręcać mocnio Radoen 9500 - Idzie na 158 MHz, nie pójdzie wcale na 159 ------------------------------------------------------- ASUS TUSL2-c RADEON 9800 PRO - idzie a 160 MHz, na 166 nawet nie postuje... Radeon 95000 - idzie na 160 MHz, na 166 nawet nie postuje... ------------------------------------------------------------ ABIT VH6T Radeon 9800 pro - nie uruychami się Radeon 9550 - idzie na 160, na 161 też widnows wejdzie, ale 3d mark zawiecha. na 164 - nawet nie postuje w biosie.. ------------------------------------------------------------- ASUS CUV266 Radeon 9800 pro - na 162 odpala winda i benchamrk chodzi, na 163 już są zawiechy na 164 już nie postuje Radeon 9550 - stabilnie przy 159. zawiechy w 3D mark przy 160. na 163 nie wejdze do windy. na `164 nawet nie postuje.nie postuje. " |
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by barwniak on 18. Dec 2018 at 18:34
Wynik 3dmark 2001SE dla Radeon 9800 pro masakrycznie niski.
Na A64 powinien wyjść x2. |
Title: Re: Upierdliwość Radeonów Post by VooDooMan on 18. Dec 2018 at 21:28
czekaj, bo pomyliłem wyniki a nie mogę edytować :P
Tutaj jest taki wynik jaki jest bo to pierwsze lepsze stery jakie brałem dla radenów, nie wiem na których się wyciska najwięcej... EDIT: Nie zagłębiałem się nigdy w wyciskanie maksów z Radeonów. Tutaj jest wynik tej samej karty na Tualu 1400 MHz i płyty ABIT ST6: 3DMARK2001 PROJECT FILE PROJECT Name My Benchmark Description Registration Name Registration Key 3DMark Version 330 DISPLAY Platform RADEON 9800 PRO CPU Optimization D3D Pure Hardware T&L Width 1024 Height 768 Depth 32 bit Z-Buffering 24 bit Texture Format Compressed Buffering Double Refresh Rate Default FSAA Mode None OPTIONS Show Title Screens Yes Continuous Benchmark No Benchmark Run Count 1 Demo Sounds Enabled Yes Continuous Demo No Game Sound Effects Enabled Yes Game Music Enabled Yes Game Detail Level Low RESULTS 3DMark Score 9453 Game 1 - Car Chase - Low Detail 101.1 fps Game 1 - Car Chase - High Detail 36.1 fps Game 2 - Dragothic - Low Detail 187.4 fps Game 2 - Dragothic - High Detail 92.2 fps Game 3 - Lobby - Low Detail 106.8 fps Game 3 - Lobby - High Detail 46.0 fps Game 4 - Nature 100.7 fps Fill Rate (Single-Texturing) 1908.1 MTexels/s Fill Rate (Multi-Texturing) 2989.7 MTexels/s High Polygon Count (1 Light) 57.5 MTriangles/s High Polygon Count (8 Lights) 18.2 MTriangles/s Environment Bump Mapping 178.8 fps DOT3 Bump Mapping 234.0 fps Vertex Shader 116.7 fps Pixel Shader 175.2 fps Advanced Pixel Shader 215.5 fps Point Sprites 43.5 MSprites/s Myślę, że wynik na podkręconym Copperminie z tą płyta i podkręconą kartą nie jest taki zły, skoro na Tualau 1400 MHz i815 wypada gorzej... |
Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1! YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved. |