Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> OgĆ³lne >> Jakie karty graficzne warto posiadać?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1527643368

Message started by Tomek on 30. May 2018 at 03:22

Title: Re: Jakie karty graficzne warto posiadać?
Post by VooDooMan on 02. Jun 2018 at 23:55

Tux wrote on 01. Jun 2018 at 22:31:

VooDooMan wrote on 30. May 2018 at 11:52:

- Power VR: Series 2 (PMX1) w formie Videologic Neon250 - bardzo rzadko spotykana karta, najszybsza natywna obsługa PowerSGL, PIERWSZY układ 2D od PowerVR, BLIŹNIACZY UKŁAD ZASTOSOWANY W KONSOLI SEGA DREAMCAST!
Wypuszczona na rynek z opóźnieniem latem 1999 (przeszło rok po zapowiedzi...), przez co się nie przyjęła...


Um, no nie do końca, bliźniaczy to stanowczo zbyt mocne słowo... od CLX2 wbrew pozorom różni się dość znacząco, mówię to jako osoba która zna te układy na niskim poziomie (register level). IMO, Neon250 nie jest ciekawą kartą w szczególności że kompatybilność z PowerSGL ma średnią oraz część eksponowanego API to tylko "dummy" funkcje.

Poza tym najszybszą kartą z natywną obsługą PowerSGL jest Kyro / Kyro II dzięki mojemu (niedokończonemu) wrapperowi zapewniającemu kompatybilność wsteczną, jest na tyle lekki że to bardziej pass-through więc spokojnie można to zaliczyć jako natywne wsparcie w szczególności jeżeli wiedziałbyś jak wewnętrznie SGL działa, link jakby co: [url]   (You need to Login or Register
[/url]


No dobra, bliźniacy to może nie byli ale kuzyni na pewno ;) mówię to jako osoba która zna tylko i wyłącznie PMX1 na poziomie użytkownika, a z CLX2 nie miałem nigdy do czynienia i wszelkie informacje na temat porównania tych układów czerpie z internetu :)

IMHO, Neon250 to świetna karta, która spokojnie bije Voodoo 2 oraz RIVĘ TNT pod względem wydajności, ale podstawowym jej minusem jest to, że za późno weszła na rynek i przez to się nie przyjęła...

Z tego co pamiętam to na przeszło 30 gier pod powerSGL które testowałem, tylko z 5 tytułów nie ruszyło... wszystkie dema technologiczne działały, a wydajność w stosunku do PCX2 była 3-4 razy większa.  tutaj linki, można zobaczyć jak to chodzi:
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Sporo gier nie odpaliłem bo porostu ich nie mam, a co do tych które nie ruszyły nie miałem pewności czy były przeze mnie odpowiednio skonfigurowane, jestem pewien, że gdyby sterowniki były bardziej dopracowane to karta chodziła by jeszcze lepiej, firma olała sprawę bo sprzedaż kart była słaba a o proprietary API już i tak świat zapominał więc nie było co tej technologi rozwijać...

Nie wiem jakie jest twoje doświadczenie z tą kartą, ale może powinieneś spróbować rożnych BIOSów jeśli twierdzisz że kompatybilność z PowerSGL ma słabą? Był taki okres  na VOGONS kiedy myśleli że ta karta jest słabo kompatybilna bo użytkownik GONA źle ją tstował, to było zanim ja ją przetestowałem i udowodniłem że tak nie jest:   (You need to Login or Register

Nie możesz też twierdzić że Kyro/Kyro II jest NATYWNIE kompatybilne z powerSGL bo gdybyś nie stworzył tego wrapperea to by przecież tak nie było :P To tak samo jakby twierdzić że wszystkie grafy są kompatybilne z GLIDE bo mogą używać emulatora ;) Dla mnie natywnie to znaczy - odaplam coś i to działa bez żadnych modyfikacji ;P

Co do samej zasady działania tego API to nie mam zielonego pojęcia jak to jest skonstruowane, ale cieszę się że są ludzie którzy 4to ogarniają  i potrafią coś z tego zrobić, nawet po 20 latach... Za to co zrobiłeś z tym wrapperem należy Ci się mega szacun :D Chciałbym mieć taką wiedzę jak Ty, wtedy wykorzystał bym sprzęt który mam na pewno bardziej praktycznie.... chętnie przetestuje to cudeńko w wolnej chwili, bo szczerze przyznam że umknął mi ten temat na vogons :( 

P.S. gdyby interesowały cię same chipy do Neona to wiem gdzie je kupić :D

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.