Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> OgĆ³lne >> Jakie karty graficzne warto posiadać?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1527643368

Message started by Tomek on 30. May 2018 at 03:22

Title: Re: Jakie karty graficzne warto posiadać?
Post by Tux on 03. Jun 2018 at 01:28

VooDooMan wrote on 02. Jun 2018 at 23:55:
No dobra, bliźniacy to może nie byli ale kuzyni na pewno ;-) mówię to jako osoba która zna tylko i wyłącznie PMX1 na poziomie użytkownika, a z CLX2 nie miałem nigdy do czynienia i wszelkie informacje na temat porównania tych układów czerpie z internetu :-)


Dokładnie, kuzyni to już ZNACZNIE lepsze stwierdzenie i bliskie prawdy. ;)


VooDooMan wrote on 02. Jun 2018 at 23:55:

Z tego co pamiętam to na przeszło 30 gier pod powerSGL które testowałem, tylko z 5 tytułów nie ruszyło... wszystkie dema technologiczne działały, a wydajność w stosunku do PCX2 była 3-4 razy większa.  tutaj linki, można zobaczyć jak to chodzi:
  (You need to Login or Register
  (You need to Login or Register

Sporo gier nie odpaliłem bo porostu ich nie mam, a co do tych które nie ruszyły nie miałem pewności czy były przeze mnie odpowiednio skonfigurowane, jestem pewien, że gdyby sterowniki były bardziej dopracowane to karta chodziła by jeszcze lepiej, firma olała sprawę bo sprzedaż kart była słaba a o proprietary API już i tak świat zapominał więc nie było co tej technologi rozwijać...


Znam ten topic, z niego wynika że Tomb Raider, Mechwarrior, Virtual On nie działają, a to są "killer apps" na SGL. Nawet vetz mi to potwierdził w innym wątku. Swoją drogą po wstępnych oględzinach myślę że można to załatwić wrapperem kompatybilnościowym na SGL, no ale nie mam Neona250. Chyba, że problem jest bardziej po stronie DirectDraw niż SGL, wtedy to juz lipa. Tak samo nie wiadomo co do Moon Racer, PureVex, Biohazard / Resident Evil (zdziwiłbym się jakby nie działał, wykorzystuje BARDZO małą część API PowerVR SGL Direct) i innych exclusive games. No i Ultim@te Race nie ma cieni, słabo... Nie wiem czy zwróciłeś uwagę też na Turoka, może to tylko ja ale na jednym z filmików alpha jest jakby odwrócona (zwróć uwagę np. na roślinność)...


VooDooMan wrote on 02. Jun 2018 at 23:55:
Nie wiem jakie jest twoje doświadczenie z tą kartą, ale może powinieneś spróbować rożnych BIOSów jeśli twierdzisz że kompatybilność z PowerSGL ma słabą? Był taki okres  na VOGONS kiedy myśleli że ta karta jest słabo kompatybilna bo użytkownik GONA źle ją tstował, to było zanim ja ją przetestowałem i udowodniłem że tak nie jest:   (You need to Login or Register

Niestety jej nie mam, więc doświadczenia użytkowego nie mam z tą kartą. Opieram się na testach min. tych co podałeś oraz mojej znajomości SGL jak i sterowników PowerVR (tak, robiłem ich disasm jak i analize). Dodatkowo, z ciekawości robiłem reverse engineering nie tylko PCX2, ale też Neona250 i widziałem dzięki temu to i owo związanego z tym układem. IMO, wolę Kyro, pomijając oczywiście fakt że nowsze itd. ;)


VooDooMan wrote on 02. Jun 2018 at 23:55:
Nie możesz też twierdzić że Kyro/Kyro II jest NATYWNIE kompatybilne z powerSGL bo gdybyś nie stworzył tego wrapperea to by przecież tak nie było :P To tak samo jakby twierdzić że wszystkie grafy są kompatybilne z GLIDE bo mogą używać emulatora ;-) Dla mnie natywnie to znaczy - odaplam coś i to działa bez żadnych modyfikacji ;P


Mogę, bo tak jak napisałem, jeżeli wiedziałbyś jak SGL działa wewnętrznie to też byś uznał to za natywne wsparcie. To nie jest "wrapper" w takim samym sensie jak Glide do D3D / OpenGL, po prostu to jest bardziej coś co producent sam mógł dostarczyć z kompatybilnością na poziomie przynajmniej Neona250. No ale nie musisz mi wierzyć, nie zależy mi na tym. Sam też jestem purystą w tym względzie więc rozumiem podejście do "natywności" danego API (owrapowanego czy nie). ;)

[quote author=4D74745F7474567A7544285F7D631B0 link=1527643368/30#30 date=1527976544]Co do samej zasady działania tego API to nie mam zielonego pojęcia jak to jest skonstruowane, ale cieszę się że są ludzie którzy 4to ogarniają  i potrafią coś z tego zrobić, nawet po 20 latach... Za to co zrobiłeś z tym wrapperem należy Ci się mega szacun :D Chciałbym mieć taką wiedzę jak Ty, wtedy wykorzystał bym sprzęt który mam na pewno bardziej praktycznie.... chętnie przetestuje to cudeńko w wolnej chwili, bo szczerze przyznam że umknął mi ten temat na vogons :-( 


Dzięki. Pamiętaj jedynie o tym, że jest on niedokończony, tak więc może mieć problemy z blitowaniem na niektórych sprzętach (prosiłem o testy na Vogons i mimo deklaracji nikt mi nie pomógł z testami). Nawet nie jestem pewien czy to co wrzuciłem na moją stronę to ostatni release - ostatnie moje podejście było bardziej low-level i "natywne".

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.