Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> OgĆ³lne >> Jakie karty graficzne warto posiadać?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1527643368

Message started by Tomek on 30. May 2018 at 03:22

Title: Re: Jakie karty graficzne warto posiadać?
Post by VooDooMan on 05. Jun 2018 at 11:08

Tux wrote on 03. Jun 2018 at 01:28:
Dokładnie, kuzyni to już ZNACZNIE lepsze stwierdzenie i bliskie prawdy. ;-)


Doczytałem trochę, i rzeczywiście PMX1 to troszeczkę inna konstrukcja. :P Wychodzi, że to taki obcięty CLX2, i to dość sporo obcięty :(
  (You need to Login or Register



Tux wrote on 03. Jun 2018 at 01:28:
Znam ten topic, z niego wynika że Tomb Raider, Mechwarrior, Virtual On nie działają, a to są "killer apps" na SGL. Nawet vetz mi to potwierdził w innym wątku. Swoją drogą po wstępnych oględzinach myślę że można to załatwić wrapperem kompatybilnościowym na SGL, no ale nie mam Neona250. Chyba, że problem jest bardziej po stronie DirectDraw niż SGL, wtedy to juz lipa. Tak samo nie wiadomo co do Moon Racer, PureVex, Biohazard / Resident Evil (zdziwiłbym się jakby nie działał, wykorzystuje BARDZO małą część API PowerVR SGL Direct) i innych exclusive games. No i Ultim@te Race nie ma cieni, słabo... Nie wiem czy zwróciłeś uwagę też na Turoka, może to tylko ja ale na jednym z filmików alpha jest jakby odwrócona (zwróć uwagę np. na roślinność)...


Chętnie bym powrócił do testowania tego sprzętu, ale póki co to ledwo starcza mi czasu żeby odpowiadać na wiadomości, a gdzie tutaj czas żeby specjalny sprzęt odpalać (Neon jest trochę wybredny jeśli chodzi o płyty główne...) Druga sprawa to odnaleźć te wszystkie gry... spora część z nich to jakieś japońskie wersje dedykowane chyba specjalnie pod PowerSGL właśnie?
Co do Vetz'a to zdziwiło mnie trochę, że nie zrobił porządnego testu tej karty z dokładnymi opisami co działa a co nie w podobnym stylu jak już testy robił na youtube, bo deklarował chęć przeprowadzenia takiego testu kiedy dostał tą kartę od Gony. Będę się starał powrócić do tej karty jak najszybciej, wtedy wszelkie problemy będę konsultował z Tobą, z twoją wiedzą myślę, że będzie łatwiej odpalić problemowe gry :P



Tux wrote on 03. Jun 2018 at 01:28:
Mogę, bo tak jak napisałem, jeżeli wiedziałbyś jak SGL działa wewnętrznie to też byś uznał to za natywne wsparcie. To nie jest "wrapper" w takim samym sensie jak Glide do D3D / OpenGL, po prostu to jest bardziej coś co producent sam mógł dostarczyć z kompatybilnością na poziomie przynajmniej Neona250. No ale nie musisz mi wierzyć, nie zależy mi na tym. Sam też jestem purystą w tym względzie więc rozumiem podejście do "natywności" danego API (owrapowanego czy nie). ;-)


Nie to że ja Ci nie wierzę... po prostu ja tego nie ogarniam ;D Do tej pory, zanim zrobiłeś ten wrapper, każdego kogo byś zapytał czy Kyro/Kyro II obsługuje PowerSGL, odpowiedział by "Nie, użyj PCX1/2 albo Neona". A z tego wszystkiego co piszesz wychodzi na to, że te obsługa na Kyro jest, tylko jakby CELOWO przez firmę zablokowana? :D I jak to jest że Neon250 ma jakąs inną wersję PowerSGL od PCX1/2?



Tux wrote on 03. Jun 2018 at 01:28:
Niestety jej nie mam, więc doświadczenia użytkowego nie mam z tą kartą. Opieram się na testach min. tych co podałeś oraz mojej znajomości SGL jak i sterowników PowerVR (tak, robiłem ich disasm jak i analize). Dodatkowo, z ciekawości robiłem reverse engineering nie tylko PCX2, ale też Neona250 i widziałem dzięki temu to i owo związanego z tym układem. IMO, wolę Kyro, pomijając oczywiście fakt że nowsze itd. ;-)


No ja mam "tylko" 3 takie karty nie chwaląc się :P 1 pod PCI całkowicie sprawną , 1 pod AGP częściowo sprawną i 1 pod AGP całkowicie padniętą, ale liczę, że da się ją naprawić :D Widzisz, musisz przyjechać na ZLOT to będziesz miał okazję się nimi pobawić na żywo ;D



Tux wrote on 03. Jun 2018 at 01:28:
Dzięki. Pamiętaj jedynie o tym, że jest on niedokończony, tak więc może mieć problemy z blitowaniem na niektórych sprzętach (prosiłem o testy na Vogons i mimo deklaracji nikt mi nie pomógł z testami). Nawet nie jestem pewien czy to co wrzuciłem na moją stronę to ostatni release - ostatnie moje podejście było bardziej low-level i "natywne".


Dziwi mnie, że ten temat pozostał praktycznie bez odzewu :| Podejrzewam, że tak jak i ja, sporo osób go przeoczyło... Przy najbliższej okazji postaram się odpalić go na jakimś Kyro i przetestować go na szybko na pierwszym lepszym demku pod PowerSGL. Planujesz ten wrapper kiedyś dokończyć?

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.