Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> OgĆ³lne >> Jakie karty graficzne warto posiadać?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1527643368

Message started by Tomek on 30. May 2018 at 03:22

Title: Re: Jakie karty graficzne warto posiadać?
Post by Tux on 22. Jun 2018 at 10:16
@VooDooMan, wybacz za późną odpowiedź, dziwnym trafem przeoczyłem Twoją wiadomość.


VooDooMan wrote on 05. Jun 2018 at 11:08:
Doczytałem trochę, i rzeczywiście PMX1 to troszeczkę inna konstrukcja. :P Wychodzi, że to taki obcięty CLX2, i to dość sporo obcięty :-(
https://segaretro.org/Sega_Dreamcast/Hardware_comparison


Dokładnie, fajne podsumowanie i niestety prawdziwe. Trochę smutne, też kiedyś byłem podjarany na widok Neon250, ale mi już dawno przeszło. :D


VooDooMan wrote on 05. Jun 2018 at 11:08:

Chętnie bym powrócił do testowania tego sprzętu, ale póki co to ledwo starcza mi czasu żeby odpowiadać na wiadomości, a gdzie tutaj czas żeby specjalny sprzęt odpalać (Neon jest trochę wybredny jeśli chodzi o płyty główne...) Druga sprawa to odnaleźć te wszystkie gry... spora część z nich to jakieś japońskie wersje dedykowane chyba specjalnie pod PowerSGL właśnie?
Co do Vetz'a to zdziwiło mnie trochę, że nie zrobił porządnego testu tej karty z dokładnymi opisami co działa a co nie w podobnym stylu jak już testy robił na youtube, bo deklarował chęć przeprowadzenia takiego testu kiedy dostał tą kartę od Gony. Będę się starał powrócić do tej karty jak najszybciej, wtedy wszelkie problemy będę konsultował z Tobą, z twoją wiedzą myślę, że będzie łatwiej odpalić problemowe gry :P


Posiadam wszystkie natywne gry na PowerVR, no dobra oprócz jednej. W końcu musiałem na czymś testować wrapper. ;) Śmiało pisz jak masz pytania, przy PowerVR długo siedziałem i w sumie nadal siedzę ale nie od strony użytkowej jak większość ludzi więc zawsze mogę pomóc.


VooDooMan wrote on 05. Jun 2018 at 11:08:
Nie to że ja Ci nie wierzę... po prostu ja tego nie ogarniam ;D Do tej pory, zanim zrobiłeś ten wrapper, każdego kogo byś zapytał czy Kyro/Kyro II obsługuje PowerSGL, odpowiedział by "Nie, użyj PCX1/2 albo Neona". A z tego wszystkiego co piszesz wychodzi na to, że te obsługa na Kyro jest, tylko jakby CELOWO przez firmę zablokowana? :D I jak to jest że Neon250 ma jakąs inną wersję PowerSGL od PCX1/2?


To też nie do końca tak, dlatego wolę określenie "Backward Compatibility Layer" zamiast "wrapper" (mimo że nim nadal jest). Po prostu producent mógł z tym co ma sam takie coś dostarczyć bez narażania się na koszta jednocześnie utrzymując tylko SGL2 i reklamować kartę jako "PCX2 compatible", wliczając w to Kyro.

Co do Neon250, z tego co byłem w stanie się dowiedzieć nie mając karty to będzie on niestety wspierał tylko połowę eksponowanego API, czyli PowerSGL Direct. Wysokopoziomowe API raczej nie będzie działać, bądź nie będzie w pełni funkcjonalne - możesz sprawdzić to na demach takich jak tower4 / tower5 czy ants. Ba, nawet niższego poziomu API nie działa poprawnie co widać po screenach z Ultim@te Race zamieszczonymi na Vogons. Ogólnie oryginalny SGL to straszny bałagan i dlatego powstał SGL2, bardzo czyste i funkcjonalne API swoją drogą. Szkoda, że się w żaden sposób nie przyjęło.


VooDooMan wrote on 05. Jun 2018 at 11:08:
No ja mam "tylko" 3 takie karty nie chwaląc się :P 1 pod PCI całkowicie sprawną , 1 pod AGP częściowo sprawną i 1 pod AGP całkowicie padniętą, ale liczę, że da się ją naprawić :D Widzisz, musisz przyjechać na ZLOT to będziesz miał okazję się nimi pobawić na żywo ;D


No niestety, ale to mnie ominie. :P


VooDooMan wrote on 05. Jun 2018 at 11:08:
Dziwi mnie, że ten temat pozostał praktycznie bez odzewu :| Podejrzewam, że tak jak i ja, sporo osób go przeoczyło... Przy najbliższej okazji postaram się odpalić go na jakimś Kyro i przetestować go na szybko na pierwszym lepszym demku pod PowerSGL. Planujesz ten wrapper kiedyś dokończyć?


Yep, jak wrócę do Polski, problem w tym że nie mogę znaleźć kodu źródłowego więc musiałbym rozpoczynać wszystko od nowa a to masa pracy... No ale nadal jestem zainteresowany tematem jakby co. ;)

No i na koniec, ciekawostka, look:   (You need to Login or Register :)

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.