Polskie forum 3dfx | |
Retro Computers >> Hardware PC >> Matrox kontra reszta świata
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1551179470;post=5 Message started by RaNGuN on 26. Feb 2019 at 12:11 |
Title: Re: Matrox kontra reszta świata Post by HanJammer on 26. Feb 2019 at 16:56 Łoooo! To rage pro tak ładnie śmiga? Mam takie chyba 8MB na Pci... No i nie spodziewałem się, że matrox millenium II 8MB taka słabizna... a przecież montowali to w stacje graficzne... Katia i jakieś podobne nawet miały pluginy do matroksa... Paaanie, ale do CATII to nie potrzebowałeś teksturowania. Mnóstwo tych pro akceleratorów ogarniało przede wszystkim geometrię, w drugiej kolejności oświetlenie. Szybko rysowały siatki i bryły. No właśnie, te CADowskie akceleratory 2D były dostępne jeszcze w latach 80. W sumie to trochę żal, że nie było w ogóle akceleratorów do tej wczesnej nieteksturowanej grafiki 3D przeznaczonych na rynek konsumencki - taki Retaliator, Epic czy Darker w wysokiej rozdzielczości ależ to by było boskie... swoją drogą to ja uwielbiam taką nieteksturowaną grafikę wektorową 2D i 3D... W końcu te zaawansowane simy z drugiej połowy lat 90. jak A-10 Attack! i Cuba!, F/A-18 Hornet 3.0 czy Su-27 Flanker wyglądały pięknie właśnie przez to że nie epatowały rozmydlonymi teksturami rodem z Voodoo... Swoją drogą pamiętam, że chyba jeszcze Rivę TNT wykorzystywałem w 3D Studio MAX właśnie do akceleracji wyświetlania w viewportach w Open GL-u i dawało to solidnego kopa na moim niezbyt mocnym wtedy komputerze (do czasu aż włączałem wyświetlanie tekstur - wtedy były często jakieś artefakty, jak też muliło się). Więc dla tych kart profesjonalnych bardziej istotna była solidna, stabilna implementacja Open GLa i podstawowe funkcje akceleracji 3D, a mniej fajerwerki używane w grach... |
Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00! YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved. |