Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Sound Cards >> SPDIF out na AWE32 (CT3980)
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1554903938

Message started by 314TeR on 10. Apr 2019 at 15:45

Title: Re: SPDIF out na AWE32 (CT3980)
Post by GL1zdA on 14. Apr 2019 at 00:41

314TeR wrote on 13. Apr 2019 at 18:33:

GL1zdA wrote on 13. Apr 2019 at 18:11:

314TeR wrote on 12. Apr 2019 at 13:46:
Mam CT1747.  8-)

Czyli podsumowując i tak z AWE nic więcej jak FM (jakieś midi) nie wyciągnę po SPDIF? Czyli gry które używają wavetable niestety będą "głuche" po spdif?

Nie no, dlaczego? S/PDIF to jest wyjście z EMU8000, wiec MIDI przez EMU8000 będzie szło przez S/PDIF. Przez S/PDIF nie wypuścisz natomiast sygnału pochodzącego ze złącza WaveBlaster czy dźwięku PCM (podobno AWE64 potrafi puścić PCM przez S/PDIF).


No właśnie coraz częściej docieram do informacji, że AWE64 o wiele lepiej radzi sobie z SPDIF. A czy taki AWE64 jest w pełni zgodny z AWE32? Chodzi o wsteczną kompatybilność, np do gier dosowych, aby działały i grały tak samo na AWE64 jak by zagrały na AWE32.

Bo zakładam, że jak już gra jest pod Windows to karta będzie obsługiwana przez DX? I tam już nie ma znaczenia to? Poprawcie mnie jeśli moje założenia są błędne.

To zależy. Jeśli chcesz używać wavetable z EMU8000, to nie ma różnicy, czy to jest AWE32 czy AWE64. Jeśli interesuje cię synteza FM, to są wersje AWE32, gdzie będziesz miał oryginalny OPL lub jego licencjonowaną implementację (CT1747), albo Creative'owy CQM. Z AWE64 masz tylko CQM. AWE64 nie ma oczywiście w wersji z ASP, ale nie pamiętam, czy jakaś gra to obsługuje (na VOGONS chyba to rozkminiali). Nie ma też wersji AWE64 ze złączem Waveblaster, no AWE64 wymaga swoich nietypowych modułów pamięci lub przejściówek.

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.