Polskie forum 3dfx | |
3dfx >> Offtopic >> Trochę o przesiadce na Ryzena i W10
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1567685708 Message started by leosh on 05. Sep 2019 at 14:15 |
Title: Re: Trochę o przesiadce na Ryzena i W10 Post by KGB on 11. Sep 2019 at 01:42 forteller wrote on 10. Sep 2019 at 01:10:
tylko,ze Ryzen i TR to dwie rozne platformy, AMD dalo mozliwosc recznych ustawien NUMA po to, zeby platforma TR4 miala lepsze wyniki w grach, bo ich silniki technicznie sa sto lat za murzynami i nie ogarniaja wielordzeniowosci jak nalezy, produkty M$ tez jakos tylka nie urywaja pod wzgledem obslugi procesorow serwerowych i stad Linux jest wzorcem, a sprawa jest dosc banalna i rozbija sie o dostep do pamieci dla poszczegolnych CCX - w TR sa aktywne dwa jadre polaczone ze soba magistrala IF, a kazde z jaderi obsluguje dwa kanaly pamieci, jezeli jadro 0 musi skorzystac z pamieci, ktora jest podlaczona pod jadro 1 ,to ta komunikacja jest opozniona wzgledem tego, gdyby korzystalo z pamieci podlaczonej pod siebie (swoj kontroler), dlatego sprzetowo trzeba oszukac program i zmusic go, by przy wykorzystaniu malej liczby watkow jes wychodzil poza jedno jadro i dane lokowal w jego pamieci, w TR 3000 juz nie bedzie tego problemu, bo wszystkie jadra sa podlaczone pod wspolny kontroler pamieci, te problemy nie wystepuja w AM4, bo Ryzeny albo skladaja sie z jednego jadra (1k i 2k) ,albo maja jadra podlaczone pod wspolny kontroler (3k) - w kazdym razie wszystkie modele maja jeden kontroler pamieci, w 1k i 2k jest tylko mini wersja tego problemu, bo system moze rozrzucac watki po rdzeniach w dwoch CCX zamiast konsolidowac je w jednym CCX, gdy procesow jest mniej niz 5, bo CCX tez musza sie ze soba komunikowac poprzez pamiec L3 - znacznie szybciej niz w TR, ale skoro da sie to zoptymalizowac programowo, to przynajmniej OS powinien to ogarniac |
Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1! YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved. |