Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Ogólne >> RetroSchmerz - ból istnienia, płacz, łzy, tęsk
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1574699320

Message started by kacper987204 on 22. Nov 2019 at 03:52

Title: Re: RetroSchmerz - ból istnienia, płacz, łzy, tęsk
Post by forteller on 03. Jun 2020 at 09:41
Może nie rozumiem żartu, ale model ISO/OSI ma 7 warstw :P

Ja na przykład próbuję wgrać mapę z fabrycznego 1,8T 180KM do mojego Polo które ma 150KM i kupiłem je ze skopaną mapą na 190KM. Próba wgrania mapy powoduje brak możliwości uruchomienia auta, bo blokuje go immobilizer. Do tego momentu wszystko odbywało się po złączu OBD-II więc "czysto". Żeby jednak wyłączyć immo, muszę przeprogramować pół-kilobajtowy EEPROM. Wydłubalem z auta ECU (trzeba wyjąć wycieraczki lol), dogrzebałem się do potrzebnej kostki 95040 i czytam ją TL866II Plus z odpowiednim klipsem. Odczyt ok, wsad odpowiednio zmodyfikowany, sumy kontrolne przeliczone, wgrywam z powrotem i dupa - nie ma możliwości programowania kości, trzeba ją wylutować. Trochę cykam się, bo ECU kosztuje do tego auta 600zł a ja nie mam hot-aira. Niby lutowałem te 8-nóżkowe kostki bios zwykłą lutownicą, ale były to jakieś Asusy P5B za 20zł i jakoś mam opory, przydałby się hot-air. Teraz kminię, czy do wsadu mojego sterownika nie udałoby mi się przeszczepić map zawartych w ECU dla sterownika wersji 180KM i chyba w tą stronę pójdę. Jeszcze będzie ze mnie tuner 1,8T ;) I takimi rzeczami ja się zajmuję wieczorami...

(W Polo GTI / GTI Cup Edition (150KM / 180KM) sprzętowo jest ten sam motor, różni się tylko mapą zapisaną w sterowniku.)

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.