Polskie forum 3dfx
3dfx >> Hardware >> Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1579461894;post=68

Message started by Varus on 19. Jan 2020 at 20:24

Title: Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Post by RaNGuN on 24. Feb 2020 at 12:16
Ok, wreszcie była chwila żeby zabrać się za Voodziaki od Kosiary.

No więc jak na mój gust:

1.FBI
-w "normalnym" V2 z kostkami 512kB wszystko oczywiste - kostki na TOP i BOTT layer połączone 1:1, sterowanie za pomocą sygnału RAS
-w V2 z kostkami 1MB dodatkowy pin adresowy nie jest wysterowywany jakimś dedykowanym pin'em/sygnałem tylko sygnałem RAS używanym dla górnych kostek w "normalnym" V2
-mój wniosek: nie widzę opcji na piggyback mod, ale chętnie przyjmę pomysły - można eksperymentować

2. TMU
-"normalne" V2 - układ 4MB identyczny jak w V1 z piggyback mod 4MB
-V2 z kostkami 1MB podobnie jak przy FBI dodatkowy pin adresowy A9 jest "pędzony" sygnałem RAS a nie dedykowanym sygnałem
-mój wniosek: nie widzę opcji na piggyback mod, ale chętnie przyjmę pomysły - można eksperymentować. Być może zrobię eksperyment z "barankiem" z podmienionym sygnałem CAS - jedyne co mi przychodzi do głowy jako opcja 8MB

Generalnie to jak się okazało, że dodatkowy sygnał A9 w kostkach 1MB nie jest sterowany dodatkowym sygnałem z szerszej magistrali adresowej, a "normalnym" sygnałem RAS mój poziom optymizmu z piggyback mod V2 spadł prawie do 0, trzeba też pamiętać, że nie było produktów oryginalnych z więcej niż 12MB, a nie chce mi się wierzyć, że jak by się dało to taki Quantum by tego nie wypuścił, chociażby marketingowo...

V2FBI.jpg ( 158 KB | 9 Downloads )
V2TMU.jpg ( 147 KB | 6 Downloads )

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.