Polskie forum 3dfx
3dfx >> Hardware >> Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1579461894

Message started by Varus on 19. Jan 2020 at 20:24

Title: Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Post by RaNGuN on 26. Mar 2020 at 20:00
No i testy piggyback mod Voodoo 2 zgodnie z przewidywaniami zakończone spektakularną porażką;-)

Jeśli chodzi o rozszeżenie FBI to nie miałem na to pomysłu, więc nawet nie próbowałem nic "na ślepo".

Jedyna opcja na rozszerzenie pamięci TMU jaka przyszła mi do głowy to krzyżowa podmiana CAS między bankami, niestety nie zadziałało.

Najpierw sprawdziłem czy V2 mogą mieć asymetryczny układ pamięci TMU no I okazuje się, że mogą, natomiast wydajność z 6MB dla tekstur jest dokładnie taka sama jak przy 4MB. Dzięki temu, że V2 jak widać robi prawidłowo detekcję różnych wielkości pamięci na TMU eksperyment piggyback był łatwiejszy - dolutowanie tylko ekstra 2MB. Niestety po dolutowaniu dodatkowych kostek (4 kostki na baranka) zamiast więcej pamięci (powinno być 6MB) otrzymujemy mniej (z powrotem 2MB) ;-) Po dolutowaniu przestają działać kości na które dolutujemy piggyback. Sprawdziłem bez podpięcia sygnałów CAS I wtedy działa ok (tzn 4MB na TMU), więc nie jest to kwestia kiepskiego lutowania, zwarcia itp.

Niestety ja się poddaję… To, że Obsidian lub inny producent nie zrobił V2 z więcej niż 12MB to jednak nie przypadek, a po prostu limit techniczny...

To by było na tyle snów o potędze (V2 "mega ram") ;-)
DSC_2731.JPG ( 470 KB | 11 Downloads )
DSC_2733.JPG ( 474 KB | 11 Downloads )
DSC_2734.JPG ( 622 KB | 9 Downloads )

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.