Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Nasze Buildy >> Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1580767605;post=26

Message started by Varus on 03. Feb 2020 at 23:06

Title: Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Post by HanJammer on 31. Mar 2020 at 13:04
A3D jest przereklamowany jak też same układy z serii Vortex.

Do tego nie kumam tego mylenia i porównywania jednego z drugim (A3D i EAX) bo to dwie różne rzeczy. Pierwsze to praktyczne pozycjonowanie audio, symulowanie odbić dźwięku w scenie 3D, drugie to takie uwypuklanie dźwięku za pomocą postprocessingu w hardwarze (tak by developerów i CPU odciążyć kwestiami z tym związanymi - po prostu silnik daje możliwość skorzystania z kilkudziesięciu predefiniowanych scen - np. wbiegasz do kibla - słyszysz echo odbijające się od płytek, później też 'przesłanianie' źródeł dźwięku przez obiekty (np. auto jadące za murem słychać tylko kiedy przejeżdża w miejscach w których w tym murze są jakeiś wyrwy). Za kwestię ulokowania źródeł dźwięku i słuchacza w scenie 3D odpowiada DirectSound3D - element DirectX dla którego EAX był rozszerzeniem i tyle.
Generalnie zestawiać A3D z EAX to jak porównywać raytracing z filtrami w Photoshopie...

Najlepszym (lepszym od A3D i w zasadzie od późniejszego DirectSound3D) silnikiem dźwięku 3D w tamtych czasach (końcówka lat 90.) była i tak oczywiście Sensaura 3DPA.

PS: Co do tej "niesamowitej przewagi" Grin to wiele zależy od implementacji w grze - w zasadzie nie pamiętam tytułu w którym jakikolwiek z tych silników robiłby takie piorunujące wrażenie... raczej zawsze było to takie "meh".

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.