Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Sound Cards >> AWE32 + 28MB po co mi to?
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1585266799

Message started by bobdylan on 27. Mar 2020 at 00:53

Title: AWE32 + 28MB po co mi to?
Post by bobdylan on 27. Mar 2020 at 00:53
Jak wykorzystać dodatkowy ram zainstalowany na karcie AWE32 albo SB32? Wiem, że można ładować SoundFonty ale nie wiem jak. Chyba można tylko pod Windowsem? Można jakoś wykorzystać dodatkową pamięć, żeby polepszyć dźwięk pod DOS?

Title: Re: AWE32 + 28MB po co mi to?
Post by HanJammer on 27. Mar 2020 at 04:19
Tu jest wszystko wyjaśnione:   (You need to Login or Register

Lepszej jakości sample więcej zajmują więc potrzeba na nie więcej pamięci. Ot i cała filozofia.

Title: Re: AWE32 + 28MB po co mi to?
Post by GL1zdA on 27. Mar 2020 at 08:34

bobdylan wrote on 27. Mar 2020 at 00:53:
Można jakoś wykorzystać dodatkową pamięć, żeby polepszyć dźwięk pod DOS?

Nim zaczniesz bawić się z DOSem, to przeczytaj   (You need to Login or Register .

Generalnie z AWE32 jest tak, że musisz sprawdzić pod konkretną gierką co ci będzie działać. Jeśli jest "stara" (czytaj bez extenderów i nie zajmuje całej pamięci) to możliwe, że uda ci się skorzystać z SoundFontów w DOS. Jeśli nie, to licz na bezpośrednie wsparcie AWE32 w grze, bo inaczej zostaniesz z OPLem. Oczywiście jest jeszcze opcja uruchamiania Trybie MS-DOS ("w okienku", nie restart w trybie MS-DOS) pod Windows 9x, wtedy powinno się dać grę skonfigurować jako używajacą MIDI, a AWE zagra tym, co mu załadujes.

Title: Re: AWE32 + 28MB po co mi to?
Post by bobdylan on 27. Mar 2020 at 10:12
Czyli jak nic nie załaduję do pamięci to pod DOS dźwięk będzie taki sam z 0MB na pokładzie jak i z 28MB? Czy to zależy już od gry? Pytam bo wczoraj odpaliłem Duke3D własnie bez pamięci a potem z załadowanymi 28MB i wydaje mi sie, że słyszałem dodatkowe efekty ale było już późno w nocy więc nie jestem pewien co słyszałem.  :D

Title: Re: AWE32 + 28MB po co mi to?
Post by Neo on 27. Mar 2020 at 11:54
To już zależy od poziomu obsługi AWE w samej grze. Wydaje mi się, że większość korzysta tylko z ROMu. A z tych co mają swoje soundfonty (głównie pod Windows) to największe są 4 MB.

Ale midy brzmią cudnie z większymi bankami. No i gry grające pod Windows przez GM też będą używać tego co załadujesz.

Title: Re: AWE32 + 28MB po co mi to?
Post by konku on 27. Mar 2020 at 17:35

bobdylan wrote on 27. Mar 2020 at 10:12:
słyszałem dodatkowe efekty

Inaczej w zależności od próbek będzie brzmiała tylko muzyka.

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2021. All Rights Reserved.