Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Ogólne >> Katalogowanie zbiorów
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1591977837

Message started by pawlak on 12. Jun 2020 at 18:03

Title: Re: Katalogowanie zbiorów
Post by MarianX on 21. Jun 2020 at 15:43
Jeśli chodzi o benchmarki to do starszych grafik mogę polecić Final reality oraz 3Dmark99. Ten pierwszy zapodaję od niedawna ale drugi nadaje się do porównań kart z tym samym chipem między sobą np przy próbie ogarnięcia parametrów jeśli narzędzia nic nie mówią. Główny wynik zależy tylko od kilku testów reszta jest dla picu np rendering tekstur. Dla przykładu podam że Savage4 z 16 MB własnej pamięci przydziela sobie 28 pamięci AGP więc wynik dla 32-megowej tekstury jest mizerny, po zwiększeniu pamięci AGP do liczby większej niż 32 wynik jest dobry ale wynik ogólny testu dla karty taki sam ;D

Ważny jest też dobór platformy testowej, o ile sam używam płyty z tualem z FSB 133MHz, nie miałem żadnych problemów z grafikami poza starszymi kartami tridenta na AGP 9750 i chyba też 9850. Tu wymusiłem FSB 66 MHz i znaczenie może sprawdzanie różnych wersji sterowników Via4in1. Voodoo1 również krzaczy się na tualu ale jakiś P3 na szynie 100MHz ogarnął sprawę :)

Syntetyczne benchmarki mają też swoje optymalizacje: 3Dm99 - pentium i pentium III, 3Dm2000 - Pentium III, TnL software oraz hardware TnL. Nie wiem czy są optymalizacje pod AMD typu 3Dnow!

Od jakiegoś czasu zacząłem puszczać coś więcej niż 3Dm99 ale u mnie testy wyglądają mniej więcej tak. Pomijam Final reality dla mocarzy typu GF4 ale dla kompletności tabelki można pyknąć xD

Final Reality - Nie pamiętam co zaznaczam w opcjach ale w tym teście najbardziej interesuje mnie wynik fillrate. Planuję robić test z i bez teksturowania AGP

3Dmark99 - Optymalizacje PIII, rozdzielczości 640, 800, 1024 i 1280. Więcej monitor nie robi, póki co tylko 16-bit

3Dmark 2000 i 2001SE, wszystko na default i wszystkie wymienione wcześniej optymalizacje

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.