Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Elektronika >> GameBoy Turbo Color
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1594040465

Message started by Neo on 06. Jul 2020 at 15:01

Title: GameBoy Turbo Color
Post by Neo on 06. Jul 2020 at 15:01
Mimo pełni uznania i podziwu dla koderów za znakomity port Heroes of Might & Magic oraz SimCity czułem niedosyt. Te gry wyciskają siódme poty z procesora GBC i czasem 8 MHz po prostu nie wystarcza. Wobec tego postanowiłem zmodyfikować konsolę - dodać szybszy kryształ z przełącznikiem TURBO jak w naszych starych PCtach. Było trochę RetroShmerzu, ale w końcu się udało :)

  (You need to Login or Register

  (You need to Login or Register
IMG_20200706_070444.jpg ( 174 KB | 4 Downloads )

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by MarianX on 15. Jul 2020 at 18:34
Fajny filmik :) ale powiedz jak szybszy kryształ wpływa na taktowanie/wydajność? I ile teraz wyciska procek? :)

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by Neo on 15. Jul 2020 at 21:28
Procek tyka tak jak kryształ. Oryginalny jest 8 MHz z kawałkiem, turbo 12 MHz. Skromne +50% ::)

Konsola może też pracować w trybie połowy prędkości dla starszych gier pod pierwszego monochromatycznego GameBoya.

Na wydajność wpływa tak jak widać pod koniec filmu - Heroes'y chodzą zdecydowanie lepiej :)

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by MarianX on 16. Jul 2020 at 20:56
Czyli masz ustawienia 8/12 MHz czy 6/12 MHz?

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by retro77 on 16. Jul 2020 at 21:12
Dobra robota. Gratuluję.

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by Neo on 17. Jul 2020 at 01:00
@ MarianX

8/12 dla softu pracującego w trybie full speed. Albo 4/6 dla starych gier half speed. To zależy od aplikacji - pierwszy GameBoy miał tylko 4 MHz z kawałkiem i w Color zachowali ten tryb dla kompatybilności wstecznej. Mój mod polegał na dolutowaniu przełącznika i dodatkowego szybszego kryształu, oryginał też tam został. Więc jak Turbo jest włączone, to chodzi na dodatkowym (wszystko 50% szybciej), a jak wyłączone to na oryginalnym.

@ retro77

Dzięki :)

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by sajmon on 18. Jul 2020 at 12:58
do ilu mhz można to maksymalnie podkrecic takim kryształem

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by Neo on 18. Jul 2020 at 16:41
Na ile procesor pozwoli. Trzeba też mieć na uwadze długość połączeń. Na ogôł kryształ powinien być jak najbliżej CPU, im dalej i szybciej tym gorzej. Gdyby przelutować oryginalny, to może by i do 20 MHz poszedł, ale z moimi kabelkami 18,432 MHz już nie wstawał. A przy 12 dźwięk jeszcze chodzi znośnie, to więcej nie kombinowałem. To mod użytkowy jest.

Title: Re: GameBoy Turbo Color
Post by mario990 on 01. Aug 2020 at 17:10
Świetna robota  :) :o  SUPER!! 8-)

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.