Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Elektronika >> Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1617221455;post=100

Message started by smola on 31. Mar 2021 at 22:10

Title: Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Post by Neo on 30. Dec 2021 at 11:57
Challange accepted.

Wszystkie Voodoo 2 mają identyczny feature set, więc nie ma znaczenia czy mam akurat Diamonda czy nie. Posiadam 3 egzemplaże, 2 3DXVolcano (SuperFlower bodajże) i jeden STB Blackmagic, wszystkie 12MB. Tak się składa, że za czasu początków intensywnego rozwoju akceleratorów 3D Microsoft był do tyłu ze swoim API. VGAMuseum i Wikipedia podają specsy z dnia wydania. Dlatego jest DX 5 przy Voodoo 2, a 6 przy Banshee. Ale Banshee to Voodoo 2 z wyciętym jednym TMU żeby zrobić miejsce dla silnika 2D. Nic więcej nie umie (no dobra, extra box filter taki sam jak w V3, ale to nie ma wpływu na wersję DirectX). W dniu premiery Voodoo 2 w lutym 1998 obecny DirectX 5 nie obsługiwał multitexturingu. Ten feature pojawił się dopiero w szóstce w sierpniu tego roku. Banshee wyszło później za czasu DirectX 6.1, stąd całe zamieszanie.

Sprawdziłem właśnie i potwierdzam pewną anomalię w screenie poniżej. DXDiag nie inicjuje poprawnie interfejsu D3D 7 z FastVoodoo, ale 8 i 9 działają bez zarzutu. Jadę obecnie na Windows Me, ale długi czas używałem 98SE z tymi kartami i 3DMarki latały tak samo. Mój K7 nie jest do końca stabilny i Voodacz się wiesza podczas testu Adventure, ale masz tu mój film z testów innego zestawu:
(You need to Login or Register to view media files and links)

Zluzuj Janusz. Kiedy podaję niesprawdzone informacje, wyraźnie to zaznaczam. Zainstaluj nowszą wersję DirectX i 2000 zadziała. Na swoim mam 9.0b. Sam sprawdź swoje "fakty" zanim zaczniesz innych wyśmiewać.
V2DXDiag.jpg ( 134 KB | 8 Downloads )

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.