Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Elektronika >> Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1617221455;post=104

Message started by smola on 31. Mar 2021 at 22:10

Title: Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Post by GL1zdA on 10. Jan 2022 at 11:58
Te tabelki na wiki dla DX < 7 są trochę mylące. Dla DX 8 i wyższych one po prostu pokrywają się z (You need to Login or Register to view media files and links), jaką karta obsługuje.

DX 7 ludzie rozumieją jako hardware'owe wsparcie dla T&L.

DX 6 to multitexturing, który formalnie Voodoo2 wspiera, ale bez specjalnej obsługi będzie miał problem z pamięcią tekstur (w sensie będzie nieoptymalnie działała), ze względu na specyficzną implementację w V2.

DX 5 nie wiem, czy są tu jakieś feature'y hardware'owe, które mają duże znaczenie, natomiast jest to w zasadzie zmiana API pierwotnej wersji Direct3D na takie, które programistom bardziej odpowiadało.

DX 2/3 - pierwsza wersja Direct3D.

Tak na dobrą sprawę wszystkie wersje DirectX aż do DX8 zawierają software'ową implementację potoku grafiki, więc jeśli karta czegoś nie obsługuje, to one DirectX użyje CPU do realizacji danej funkcjonalności. Dopiero DX8 wymagał, żeby drivery wspiera jakąś minimalną wersję DirectX (DDI - widać na screenie DxDiag, który wrzucił neo). W teorii nie powodu, żeby dowolna karta nie zadziałała z DirectX 7.

W praktyce wiele zależy od jakości driverów i tutaj najczęściej objawiają się różne dziwne błędy. Ja np. korzystam z pierwszego Voodoo ze sterownikami kompatybilnymi z DirectX 6, mam zainstalowany DirectX 8 i bez problemu działa mi Final Reality, przynajmniej do czasu, aż coś mu się w główce nie przekręci i stwierdza, że karta nie wspiera DX6. Wtedy restart pomaga.

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.