Polskie forum 3dfx | |
Retro Computers >> Elektronika >> Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1617221455;post=196 Message started by smola on 31. Mar 2021 at 22:10 |
Title: Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności Post by smola on 14. Feb 2023 at 21:00
card: 3dfx Voodoo 5 5500 AGP
gpu: Napalm 2x3dfx board: 210-0413-001 rev: A ram: 64MB SDR 4ns bus: 128-bit agp: x2 directx: 6 out: vga power: molex 4-pin bios: PLCC32, v1.06 src: callahan * karta po uruchomieniu trybu 3d zamraza windows, konieczny twardy reset (dopisek moj, bo waszmosc nie raczyl zapodac prawilnego opisu - z automatu graty laduja na koniec kolejki info: * karta byla wczesniej naprawiana gruntownie, wymieniane byly oba gpu na nowsze rewizje oraz kostki ram 4ns, orginalnie sa 6ns * karta przejrzana pod mikroskopem, pomierzone wyrywkowe elementy smd - brak uszkodzonych * 1 rezystor i maly cap do przelutowania, ale raczej nieznaczace, po prostu brzydkie luty * podlaczona wyswietla obraz, post zaliczony, brak artefaktow * napiecia poprawne * karta przy boot zglasza 64MB sdram, ale nssi raportuje tylko 16MB, to dziwne - to vesa tylko * wykrywana poprawnie przez detect.exe, mojo zamraza windows * pod dos demka chodza w trybie vesa, detect i mojo j.w. * bios jest dosc stary, wgram najnowszy dostepny v1.18b3 dla agp, jest to zmodowana wersja ktora pozwala dowolnie ustawic core clock oraz takty pamieci, szczegolnie ze orginalnie byly 6ns prawdopodobnie hyundai a sa 4ns etron tech * nowy bios wgrany toolem, podczas post przywrocone domyslne wartosci zegara i pamieci, jest def na 166MHz * windows wyczyszczony ze starych sterownikow 3dfx oraz glide, zainstalowane amigamerlin * po restarcie karta wykryta oraz widoczne artefakty na plupicie - wskazanie na ram i/lub gpu * otwieranie okiem, menu, powoduje okropne artefakty, wlacznie z zamrozeniem systemu i pomaga tylko hw reset * w biosie karty zmniejszony core clock do 140, windows bez artefaktow, dxdiag zaliczony * everest oraz 3dmark99 raportuje tylko 32MB ramu, to jest dziwne, bo jest 64 w sumie * puszcze testowo 3dm99, idzie... czyzby te ramy nowe to jednak nie byly 4ns? albo gpu wybrakowane/z odrzutu? * 3dm zaliczony bez zgrzytow, 5059 punktow na p3 500/100 128MB@100, 3dfx tool wyswietla poprawna ilosc ram czyli 64MB * wyglada na to ze albo ramy sa oszukane albo i nawet za szybkie, albo same gpu to jakis odrzut... * przelutowany cap 10u oraz wymieniony na nowy rezystor smd 4k7 - bez zmian * przelutowane wszystkie kostki ram - bez zmian * w unreal gold w trybie glide stopklatka po 1s od uruchomienia, widoczny 1 kwadratowy blokowy artefakt o wymiarach 8x8, stawiam na ram ale niestety brak reakcji na docisk ani podgrzewanie - wymienilbym wszystkie 8 kostek, callahan ma dzialac * core clock zmniejszony do 133, brak artefaktow, unreal leci 5s i staje... * rozne kombinacje z timmingami, czasem unreal poleci z 5-10s bez artefaktow, to musi byc to, zly ram * clock ustawiony na 126, timingi def, unreal dziala plynnie, te ramy sa do dupy * czekam na prawilny ram do wlutu, 8 kostek lacznie * w miedzyczasie "wyprodukowalem" kilka zmodowanych biosow i ogarnalem orginalne timmingi zalecane w datasheet ukladow, okazuje sie ze 3dfx zrobil oc na pamieciach, -1 z prawie kazdego taktu - podsumowujac stabilne 143MHz dziala ok bez artow, jesli ramy nie sa oszukane to przynajmniej 1 jest uszkodzony, czekam na callahana, ponoc zakupil dedykowane hyundaie dziala ale na obnizonych taktowaniach ze 166 na 143, to jest max dla kosci 7ns, do zobaczenia w czesci 2 web: (You need to Login or Register to view media files and links) (You need to Login or Register to view media files and links) edit: (You need to Login or Register to view media files and links) |
Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00! YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved. |