Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Elektronika >> Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1617221455;post=247

Message started by smola on 31. Mar 2021 at 22:10

Title: Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Post by smola on 16. Feb 2024 at 18:09
card: 3dfx Voodoo2 (ProVideo PV830 PCB83001)
gpu: 3x3dfx
board: 600-0027-02-B
ram: 12MB EDO 100MHz, 24x256Kx16 25ns, fbi 4MB + tmu 2x4MB
bus: 192-bit
pci: 5V
directx: 5
out: vga in, vga out

src: wlasna, dawca/zlom, wzieta w rozliczneniu od naszego kosiary, jego komentarz:
* po kilku latach leżenia w pudełku przestała działać

info:
* pierwotnie otrzymalem 2 karty v2 od kosiary, 1 udalo sie naprawic (sraczkowata volcano), 2 czyli ta (niebieska) niestety nie, odkupilem ja w rozliczeniu i dlubalem od czasu do czasu z nadzieja na cud Wink raport z naprawy 1 karty: (You need to Login or Register to view media files and links)
* nad karta spedzilem jakies 20 godzin na przestrzeni roku, jak mi sie nudzilo i bylo natchnienie to dlubalem Wink nizej wspominki z notatek
{
* obie karty byly wczesniej naprawiane, niebieska, czyli ta PV830 - lutowany fbi, nieumiejetnie, nogi poprzesowane, pady niektore tez, ruszajace sie
* przelutowalem wszystkie 3 uklady, wykrywana ale problem klasyczny z detekcja tmu w mojo, moze byc albo fbi albo gendac, ten 2 przelutuje wpierw z 2 jak sie nia pobawie chwile, jak nie zadziala no to fbi zdejme i zobacze pady pod spodem ukladu czy nie pourywane ale to rzezba juz Wink
* pozycze z niej gendaca do tej niebieskiej - niestety, podmiana daca nie pomogla, ale tez sie nie spodziewalem ze to zadzaiala Wink po prostu 1 z 2 opcji i ta byla latwiejsza, teraz tylko nadzieja ze beda urwane pady/sciezki pod ukladem, jesli nie to fbi do wymiany ale dawcy brak
* niestety nie mam zadnych padlin v1/v2, teraz by sie przydaly
* napiecia na obu kartach ok, przy okazji testow niebieskiej spalila mi sie moja testowa gf 420
}
* karta miala problem z drabinkami rezystorow 4x22om i 4x47, wymienilem ich 25 sztuk, nie pomoglo to specjalnie ale bylo konieczne, bo opornosci dochodzily do kilku kilo
* dzis z nudow wzialem ja znow na warsztat, pod mikro przelutowalem kolejny raz nogi na fbi - latajace pady i przekoszone nogi to koszmar lutowniczego Wink
* wymienilem kolejne 3 niebieskie drabinki 4x22 bo rezystancje za wysokie i... po kilku probach i korektach nozek odpalila Smiley
* przy boot wykryta na pci, czyli fbi sprawny, ale ktoras z nog mogla nie zwierac, badz ktoras drabinka, normalnie nie moglem uwierzyc, ze taka padaka zyje Smiley - to juz bedzie z 5 czy 6 sesja z naprawa
* nauka na przyszlosc, ze jak grafa niewykrywana, to trzeba bardzo dokladnie sprawdzic czy ktoras z nozek od strony pci przy fbi sie nie rusza, czasem sa zimne luty, czasem twarde zimne luty, oczywiscie drabinki rezystorow rowniez, tutaj byly charakterystyczne niebieskie, wyglad jak z fabryki nowki niesmigane, ale opornosci grubo powyzej 22om
* karta wykryta przez detect.exe, testy w dos zaliczone, mojo.exe zglasza poprawna ilosc chipow i ram, 1x fbi + 2x tmu, 3x4MB=12MB
* zainstalowane sterowniki "3dfxzone.it FastVoodoo2 4.6 Driver for Windows 9X/ME" - karta wykryta poprawnie rowniez w win98
* 3dmarki zaliczone, 2k i 2k1se w 800x600, poniewaz zbyt malo pamieci dla 1024x768
* gry nfs2se, nfs3 oraz unreal gold pieknie dzialaja z v2 w trybie glide, w nfs3 jest kamera z kokpitu, znaczy sie jest 8MB+ vram, w unreal trzeba wymienic dll w katalogu z gra ./system/glide2x.dll na starsza ze sterownikow fastvoodoo (%systemdir%/glide2x.dll), bo ta domyslna z v3 powoduje blad, nastepnie wybrac opcje glide 3dfx, tryb 640x480x16 i cieszyc sie obrazem zyleta z odbiciami zamku w podlodze i mgla Wink

test: 98SE SP3, Pentium III 700/100, SDRAM 128MB/PC133@100, QDI 440BX, HDD SEA40GB, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 3363
3dm2k: na default za malo pamieci, 800x600: 2337
3dm2k1se: na def j.w., 800x600: 705

dziala Smiley

* podsumowujac: cierpliwosc i determinacja w dazeniu do celu, to chyba najwazniejsze cechy przy naprawach v2 Wink ta karta ma ogromna ilosc elementow ktore moga byc uszkodzone, ale wazne sa rowniez sterowniki, gdyz do kazdej generacji sa inne i nie mozna miec zainstalowanych 2 lub wiecej jednoczesnie, to tez eliminuje uzywanie rownolegle kilku generacji kart 3dfx, np. v2 i v3, mozna to ominac ale trzeba miec 2 partycje z 2 systemami albo skrypty ktore podmieniaja sterowniki glide zaleznie od wymaganej karty
* to byl prawdziwy powrot ze strefy smierci Wink mysle ze wstawie ja jako 2 do mojego builda z w98 obok fx1100/agp, nie powinno byc problemow z dzieleniem irq, bo karta go nie wymaga, jedynie czego sie obawiam to cpu p3 s1 1000/133 - to moze byc overkill dla starszych gier Wink

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
1-top-orig.jpg ( 296 KB | 3 Downloads )
2-failed-rpacks.jpg ( 435 KB | 1 Download )
3-blue-crap.jpg ( 279 KB | 1 Download )
4-boot.jpg ( 189 KB | 0 Downloads )
5-mojo-ok.jpg ( 178 KB | 0 Downloads )
6-test-nfs2se.jpg ( 332 KB | 0 Downloads )
7-test-unreal-gold-fog.jpg ( 191 KB | 2 Downloads )
8-test-nfs3.jpg ( 322 KB | 0 Downloads )
9-final-top.jpg ( 512 KB | 2 Downloads )
10-final-bottom_001.jpg ( 468 KB | 2 Downloads )

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.