Polskie forum 3dfx | |
Retro Computers >> Elektronika >> Chirurgia SND - reanimacja ciszy
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1643824369;post=9 Message started by smola on 02. Feb 2022 at 18:52 |
Title: Re: Chirurgia SND - reanimacja ciszy Post by smola on 17. Aug 2023 at 17:55
Creative Labs CT4520 Sound Blaster AWE64
cpu: AWE CREATIVE CT8920-NBQ src: wlasna * karta ze zlomu, w oplakanym stanie, brudna - zostala wyprana w wannie sonicznej * przelezala ze 2 lata info: * brak sledzia - jest z dawcy * lekka rdza na gameporcie - do przetarcia h3po4 * naderwany elektrolit przy vreg -5V - do wymiany * pod mikro sprawdzone nogi cpu, kilka ruchomych - do przelutowania wszystkie * mozliwosc zrobienia moda na powiekszenie pamieci z 512KB do 2MB - do ogarniecia, ale wczesniej trzeba ja uruchomic aby wykluczuc niesprawnosc * kilka goldpinow wykrzywionych w zlaczach pamieci - naprostowane * naderwany cap 100uF/16V wymieniony na nowy 100uF/25V * przelutowane 4 rzedy cpu - brak zwarc i ruchomych nozek, mozna odpalac * platforma testowa: 98SE SP3, Pentium III 500/100, SDRAM 128MB/PC133@100, ASUS P2B, HDD SEA30GB, DX9.0c, AGPx2 MX400 64MB * zanim podlacze awe, to sprawdze sama platforme, bo dawno nie byla uzywana i jest lekko zakurzona - bios wyzerowany, ustawiony, memtest zaliczny * wlozona awe, wczesniej juz przydzielilem zasoby w bios dla isa: irq 5 i dma 1+5 - po wlaczeniu, post poprawnie wykrywa, chyba dziala * windows dociagnal serowniki vxd, dzwiek wlaczenia windows jest, winamp gra mp3 i midi, dxdiag zaliczony, w managerze urzadzen czysto - karta zyje * w panelu awe, pamiec midi 512K, mozna robic moda dziala info (memory mod): * mod nie jest konieczny do dzialania samej karty, powieksza on tylko pamiec na sample, mozna zaladowac wiekszy bank z brzmieniami, dla koneserow midi * mod polega na wymianie kostki pamieci 512KB na 2MB i przekonfigurowaniu pcb, jest opisany na vogons * ram onboard: NN514265J-60 512KB 256Kx16 EDO 60ns 5V SOJ40, nowy ram: 2MB 1Mx16 EDO 60ns 5V SOJ42 * kostki 1Mx16 sa dosc powszechne na pamieciach simm 72-pin, trzeba tylko zweryfikowac aby byly 60ns EDO, nie FPM * kostka SOJ40 nie jest kompatybilna z SOJ42, jest kolizja na 2 pinach i nie mozna jej wymienic bezporednio na wieksza, poniewaz tam gdzie wieksza ma 2 linie adresowe, mniejsza ma Vcc i GND, wiekszy chip ma rowniez pusty pin gdzie mniejszy ma linie A0, konieczny jest mod na pcb, creative to przewidzialo i wstawilo 2 rezystory 0om ktore przelaczaja linie adresowe i zasilanie, oba rezystorki musza byc przestawione, inaczej pojdzie dym w 2 strone tak samo mniejsza kosc bedzie zwierac 2 linie adresowe do zasilania, a A0 bedzie wisiec - to tak wybiegajac w przyszlosc i w przerobke wolnych modulow ram na szybsze ale mniej pojemne * selekcja kostek { * znalezionych 5 kandydatow na dawce, oby ktorys byl edo 60ns i 1Mx16, 2 moduly odpadly bo 70ns, ktorys z 3 powinien pasowac, ale musze je przetestowac na innej platformie aby miec pewnosc ze sa sprawne i zweryfikowac pojemnosc kostek, uzyta mobo PA-2002 na via i p166 * 4x CW418164-6 - unknown, niewykrywana przez mobo, uszkodzona? pod mikro przerwana 1 sciezka, do naprawy sciezka zadrutowana, wykrywana, 4MB fpm, odpada * 4x VG2618165BJ-6, 8MB edo, kostki 1Mx16, memtest ok, potencjalny kandydat * 4x CW418160-6 - 4MB fpm, wykryta, czyli kosci 512Kx16 - nie nadaje sie * z 5 modulow 1 kandydat, kostki zweryfikowane z dokumentacja, pasuje - modul ma 4 kosci, to starczy jeszcze na 3 inne awe } * 4 kostki wylutowane, oczyszczone ipa, na awe przelutowana hotem stara na nowa, rezystory przestawione lutowanica * na sam koniec urwal sie maly elektrolit w samym rogu 47u/16, on juz byl troche nadwyrezony zginaniem - wstawiony nowy 47u/25 * przy okazji w okolicy znalazlem 1 przecieta sciezke przez udar, laczyla sie z padem na zlaczu isa, pin#D12 /DACK6 czyli dma 6 nie dzialalo wczesniej * zalaczylem tez zdjeta zworke na JP2, byla close, czas na test * post wykrywa karte jak wczesniej, wiec nic nie zepsute, nowy ram letni, jest dobrze * winda sie zaladowala, jest dzwiek powitalny, w awe control 2048KB ram - mod pamieci sie powiodl * zaladowalem inny, wiekszy bank, midi gra, mod zakonczony * na koniec oczyszczony z grubsza gameport i przykrecony sledz dziala witamy na pokladzie 2MB edit: dodane info dxdiag |
Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.7.00! YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved. |