Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Nasze Buildy >> Na zlot:Xeon Slot2/GA-6GXU/1GB/R7500/V2/SB Live!
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1675632913

Message started by udam_u on 05. Feb 2023 at 22:35

Title: Re: Na zlot:Xeon Slot2/GA-6GXU/1GB/R7500/V2/SB Live!
Post by udam_u on 07. Feb 2023 at 18:47

Quote:

zobacz jednak co bylo wczesniej:
nie moje czasy, ale slyszalem ze epokowym krokiem bylo 386, bo to przejscie z 16bit na 32bit i jeszcze cos tam zawieral   (You need to Login or Register
na samym koncu lat 90' najlepsze w rynku PC bylo to, ze sprzet znacznie stanial i coraz wiecej ludzi moglo sobie pozwolic na zakup komputera (w tym moi rodzice),
to wazniejsze niz przyrost mocy, zwlaszcza, gdy trzeba za to placic - przykro patrzec, gdy nowy sprzet kupiony za ciezko zarobione i ciagle bardzo duze pieniadze po miesiacu ma swoich mocniejszych nastepcow w cennikach, a po pol roku juz niedomaga w nowym oprogramowaniu,
wole juz te 15% rocznie - siedze sobie teraz na sprzecie, ktorego komponenty sa starsze niz 10lat i bez problemu korzystam z internetu, filmikow czy nawet gier (nie nowych, ale wymagajacych),
na swoim wypasionym slot2 w 2004 juz mialbys bardzo ciezko, a w 2009 niemozliwe na win98 (na winXP mordega)

Ja pisałem w kontekście czasu, gdy sprzęt bardzo szybko się rozwijał i pozwoliło to na wprowadzenie do gier elementów, które wcześniej nie mogły być zaimplementowane. Myśle, że wiele osób tak to odbiera i dlatego najpopularniejszym retro kompem jest Coopermine 1GHz a nie najszybszy Katmai. A odnośnie 386 to owszem była to też rewolucja - procesor ten został wyposażony w MMU, co pozwalało uruchamiać na nim zaawansowane systemy operacyjne, w których było kilka procesów pracujących na raz a każdy widział sprzęt jakby działał samodzielnie, pomimo to, że procesor w rzeczywistości przełączał się pomiędzy procesami a MMU zapewniało wyłączną pamięć dla każdego procesu. To pozwoliło Linusowi T. tworzyć jądro Linuxa na PC. A co do 15% to gdyby tak było to bylibyśmy w tej chwili na poziomie wydajności z 2006 roku. Ja jednak wolę szybki rozwój a to, że sprzęt się starzeje - to już koszt szybkiego rozwoju wliczony w rachunek. [:


Quote:

cos tak czulem, ze w tych 98-99 pijesz do kart graficznych, ale to byl strzal jednego producenta z tym T&L,
ktore w ubieglym wieku pasowalo jak swini siodlo - no bo wiesz, skoro moc procesorow tak szybko rosla, to rola T&L byla marginalna  Tongue
marketingowo to sie nV udalo i dzieki mocnej pozycji na rynku na sile to wdrozyli - na ile faktycznie z tego skorzystalismy nie wiemy, ale widac na ile to pomoglo nV w drodze do dominacji i sprzedazy malych tanich w produkcji padaczek w postaci wszelakich MX-ow,
gdyby to bylo wprowadzane w innej atmosferze, to moze mialbym lepszy stosunek, ale nie bylo i T&L kojarzy mi sie slabo,
najgorsze, ze sobie przypomnieli i postanowili powtorzyc akcje w postaci RT, tylko jakos oporniej idzie, bo nie ma juz kogo wykosic z rynku, a jedyny konkurent dosc szybko zareagowal, a sama nV mocno niedomaga wydajnosciowo w RT, wiec zaczal sie wyscig na rozmydlacze ekranu,
sytuacja jest zla, albo i nawet tragiczna, bo jest to antypostep techniczny, a dodatkowo mamy odwrotnosc konca wieku pod wzgledem dostepnosci cenowej kart graficznych

T&L było rewolucją a to, że Nvidia zaczęła nieuczciwie konkurwać z twórcami Kyro to już inna historia. W starszych grach, gdzie CPU ogarniał niezbyt skomplikowaną geometrię Kyro było lepiej dostosowaną konstrukcją ale w nowszych typu Sacrifice, które potrafiły zrobić użytek z tej technologii tak jak należy, było odwrotnie.
Odnośnie RT to jest to technologia, którą w realtime nie da się szybko zrobić bez sztuczek i uproszczeń typu DLSS. Jak inaczej naśladować nieskończoną ilość promieni poruszających się z prędkością światła, skoro elektrony napędzające GPU nie poruszają się szybciej? Grafika tradycyjna nie ma już za wiele nic nowego do zaoferowania.


Quote:

to r7500 wbija sie na inne przerwanie, czy na tym samym ze SCSI dzieli sie zasobami bez przeszkod ?

ogolnie to jest slabe, ze AGP nie ma przerwania na wylacznosc, jak w sumie sporo urzadzen plyty takich jak COMy,LPT czy nawet FDD,
pol biedy, gdy zwolnione zasoby poprzez ich wylaczenie da sie przypisac do konkretnego urzadzenia dolozonego, ale najczesciej nie ma takiej opcji w sterownikach


Tak to już jest z tymi starymi sprzętami. Płyta jest z 1998 roku, nie jest to coś w stylu dopracowanych konstrukcji BX 3 generacji. Za dużo nie można od niej wymagać. Radeon 7500 widocznie ma inaczej driver napisany. Nie obraziłbym się, gdyby to działało z R8500 ale nie działa i trzeba się z tym pogodzić. [:


Quote:

Na pierwszej fotce widać odbicie układu chłodzenia jak w lustrze Smiley

W 1998 roku topem był Pentium II 450MHz oraz Voodoo 2. W 1999 roku - Athlon bardzo szybko zbliżający się do bariery 1GHz oraz GeForce 256. Jeśli to nie jest postęp, to ja nie wiem co nim jest Tongue

Napisałem tego posta na Internet Explorer 6.0 spod Windowsa 98SE na laptopie podpiętym do sieci zabezpieczonej WPA2 Smiley Kiedyś IE6 było oznaką lamerstwa, teraz to hipsterstwo Tongue

Ta obudowa jest dość dopracowana, blacha do której się montuje płytę jest ładnie chromowa. Zobaczysz na zlocie. (: Odnośnie używania IE6 dziś - to nie hipsterstwo tylko hardcore! ^^

Odnośnie postępu to dokładnie tak samo to widzę. Działo się wtedy. Kupowałeś kompa i nim dotarłeś do domu był już przestarzały. ^^


Nikt nie wrzuci screen z Quake 1 dla odniesienia (może być i z Tuala)? ^^

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.