Polskie forum 3dfx
Retro Computers >> Nasze Buildy >> Na zlot:Xeon Slot2/GA-6GXU/1GB/R7500/V2/SB Live!
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1675632913

Message started by udam_u on 05. Feb 2023 at 22:35

Title: Re: Na zlot:Xeon Slot2/GA-6GXU/1GB/R7500/V2/SB Live!
Post by udam_u on 06. Feb 2023 at 23:15

Quote:

nigdy w zyciu, nic spektakularnego nie wydarzylo sie, a w sumie najwiekszy dowod na to jest taki, ze wspolistnialy na rynku wlasciwie trzy platformy (ss7, slot1/s370 i slotA) z ktorych mozna oczywiscie wskazac lidera wydajnosci, ale nie takiego, ktory podwazalby istnienie pozostalych,
rok pozniej ss7 wypadl z gry i zastapil go sA z Duronami, pojawila sie slepa uliczka s423,
to byla normalna ewolucja, chciaz bardzo szybka, bo nowe procesy technologiczne pozwalaly mocno podbijac zegary

No właśnie to był ten moment w życiu. Wtedy prawo Moora było nawet przekraczane, szybkość procesorów podwajała się w 12 miesięcy a nie 18. Zobacz jak później wszystko staneło, w epoce Intel Core wydajność z generacji na generację rosła o ~15% i tak jest do dziś. Poza tym w 1999 pojawiło się T&L pod strzechami. Ocywiście na rezultaty trzeba było trochę poczekać ale zobacz sobie np. moją ulubioną grę Sacrifice, która przez wielu jest uważana za pierwszą w pełni korzystającą z dobrodziejstwa T&L. Super oświetlenie oraz animacje postaci - w końcu moc CPU mogła być porzytkowana na to a nie na liczenie geometrii. Modele mogły mieć 2500 trójkątów zamiast 100. Ta gra przetrwała próbę czasu i dziś dalej wygląda bardzo dobrze. Warto sobie uruchomić, ustawić detale na najwyższe i nawet nie grać tylko w menu zostać, po chwili odpali się demko. [: To samo Red Faction - T&L pozwoliło na użycie CPU na inteligencje przeciwników, którzy chowają się za przeszkodami itd. To dla mnie robiło różnicę.


Quote:

coppermine i cascades to to samo jadro, tylko w xeonie jest 8 blokow po 256kb i po bokach jadra jakies interface, pewnie do multiCPU,
1.75mb pamieci zajmuje tyle, co 2.5x caly coppermine


Tak, z grubsza był to Coopermine z 8x większą pamięcia cache oraz obsługą SMP ponad 2 CPU. Zresztą jak przyjrzysz się samemu core to jest praktycznie identyczne do tego co w Katmai - pomimo to, że kilka usprawnień poza cache on die było dodanych. ^^


Quote:

niezle sie zafiksowales na ten slot2, a patrzylem ze nadal te proce drobniakow nie kosztuja,
patrze,ze jeden to nawet w folii jeszcze  Roll Eyes,
moja najwieksza maniana to kupienie K6-2 500 za 70pln, nie wiem po co i co mi odbilo, ale stalo sie,
pozniej jeszcze kupilem K6-2 366 za 40pln, ale do 4 dych to jeszcze jakies stare padaki moge kupic, choc i tak staram sie pilnowac,
no dobra, tez sobie sprawilem wypas serwer kiedys za milion miliardow, a dzis 200pln: 2x s940 z Opetronami oczywiscie,
i zaczalem przegladac oferty szybszych prockow, jednak w pore strzelilem sie po pysku, zeby ochlonac,
dwa lata lezy w pudle i nie wiem co z tym zrobic - kiedys moze przyjdzie ten czas, zeby cos ruszyc

Przyznać muszę, że koszt budowy tego retro kompa zbliżony byłby do ceny współczesnej maszyny średniej klasy. Nie oszczędzałem, dysk SCSI był kupiony jako nowy, CPU też oraz płyta, obudowa... Ale jaka przyjemność z rozpakowywania i składania ^^


Quote:

no wiesz, gdyby lezal sobie w pudelku zafoliowany, to dzis bylby wart wiecej niz wtedy (nawet liczac z inflacja),
procesory maja znacznie lzej, gdy leza na suchej polce, bo co najwazniejsze nie rdzewieja,
ale na szrocie i tak mozna wyciagnac wiecej niz dzisiaj placa za proca slot2  Tongue

Całe szczęście, dzięki temu mogłem zbudować te platformę bez wyrzutów sumienia (mimo to, że tanio nie było). :P


Quote:

ta plyta ma AGP i sa problemy z przerwaniami dla karty graficznej  Huh
dziwne, raczej sie jeszcze z czyms takim nie spotkalem,
nakreslisz blizej problem?

Problem taki, że komputer ma 15 przerwań a tutaj korzystam z kilku dodatkowych kart oraz USB oraz SCSI. Powodowało to, że grafika lądowała na jednym przerwaniu z kontrolerem SCSI oraz jakąś funkcją ACPI. Driver ATI od Radka 8500 nie potrafił się w tej sytuacji odnaleźć... Jak wyjmowałem inne karty to grafika działała ale psuło mi to stylistykę zestawu... Radeon 7500 w miare dobrze sobie tutaj radzi, chociaż wiem z testów, że Radeon 8500 też by się nie nudził.


Quote:

odpala sie to poprostu z pliku na dysku pod dos7 i dziala ?
przez problemy z wersjami Q1 dalem sobie spokoj i postanowielem uzywac Q2 do testow, ale jak jest jakas gotowa kompilacja, to czemu by nie uzywac do porownania wynikow z innymi osobnikami

Tak, z czystego DOS to odpalasz, taki zamysł tej paki aby testować na tym samym sofcie i tych samych ustawieniach, Szczerze polecam. (:

Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.