Polskie forum 3dfx | |
Retro Computers >> Nasze Buildy >> Na zlot:Xeon Slot2/GA-6GXU/1GB/R7500/V2/SB Live!
http://3dfx.pl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1675632913 Message started by udam_u on 05. Feb 2023 at 22:35 |
Title: Re: Na zlot:Xeon Slot2/GA-6GXU/1GB/R7500/V2/SB Live! Post by udam_u on 06. Feb 2023 at 23:15 Quote:
No właśnie to był ten moment w życiu. Wtedy prawo Moora było nawet przekraczane, szybkość procesorów podwajała się w 12 miesięcy a nie 18. Zobacz jak później wszystko staneło, w epoce Intel Core wydajność z generacji na generację rosła o ~15% i tak jest do dziś. Poza tym w 1999 pojawiło się T&L pod strzechami. Ocywiście na rezultaty trzeba było trochę poczekać ale zobacz sobie np. moją ulubioną grę Sacrifice, która przez wielu jest uważana za pierwszą w pełni korzystającą z dobrodziejstwa T&L. Super oświetlenie oraz animacje postaci - w końcu moc CPU mogła być porzytkowana na to a nie na liczenie geometrii. Modele mogły mieć 2500 trójkątów zamiast 100. Ta gra przetrwała próbę czasu i dziś dalej wygląda bardzo dobrze. Warto sobie uruchomić, ustawić detale na najwyższe i nawet nie grać tylko w menu zostać, po chwili odpali się demko. [: To samo Red Faction - T&L pozwoliło na użycie CPU na inteligencje przeciwników, którzy chowają się za przeszkodami itd. To dla mnie robiło różnicę. Quote:
Tak, z grubsza był to Coopermine z 8x większą pamięcia cache oraz obsługą SMP ponad 2 CPU. Zresztą jak przyjrzysz się samemu core to jest praktycznie identyczne do tego co w Katmai - pomimo to, że kilka usprawnień poza cache on die było dodanych. ^^ Quote:
Przyznać muszę, że koszt budowy tego retro kompa zbliżony byłby do ceny współczesnej maszyny średniej klasy. Nie oszczędzałem, dysk SCSI był kupiony jako nowy, CPU też oraz płyta, obudowa... Ale jaka przyjemność z rozpakowywania i składania ^^ Quote:
Całe szczęście, dzięki temu mogłem zbudować te platformę bez wyrzutów sumienia (mimo to, że tanio nie było). :P Quote:
Problem taki, że komputer ma 15 przerwań a tutaj korzystam z kilku dodatkowych kart oraz USB oraz SCSI. Powodowało to, że grafika lądowała na jednym przerwaniu z kontrolerem SCSI oraz jakąś funkcją ACPI. Driver ATI od Radka 8500 nie potrafił się w tej sytuacji odnaleźć... Jak wyjmowałem inne karty to grafika działała ale psuło mi to stylistykę zestawu... Radeon 7500 w miare dobrze sobie tutaj radzi, chociaż wiem z testów, że Radeon 8500 też by się nie nudził. Quote:
Tak, z czystego DOS to odpalasz, taki zamysł tej paki aby testować na tym samym sofcie i tych samych ustawieniach, Szczerze polecam. (: |
Polskie forum 3dfx » Powered by YaBB 2.6.1! YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved. |