Page Index Toggle Pages: 1 ... 4 5 [6] 7  Send TopicPrint
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Nasze Amigi (Read 37218 times)
ciacara
YaBB Newbies
*
Offline



Posts: 17
Location: Italy
Joined: 13. Dec 2019
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #75 - 25. Jan 2020 at 16:49
Print Post  
Neo wrote on 25. Jan 2020 at 12:19:
Wow, that looks impressive! Shocked



All modified, welded and painted by me ... Wink

I had not yet refined my work technique at that time, in fact, as thicknesses of the Motherboard I used 5mm steel nuts welded directly onto the 2mm thick steel sheet ... Shocked
You cannot imagine how much this case weighed after completing it ... Grin
  

My last Works...Wink (You need to Login or Register to view media files and links)
I am sorry for my English Wink Cheesy
Back to top
IP Logged
 
magiarasta
Junior Member
**
Offline


TriOptimum Corporation

Posts: 142
Location: Bielsko-Biała
Joined: 18. May 2019
Re: Nasze Amigi
Reply #76 - 12. Feb 2020 at 20:51
Print Post  
A to moja przyjaciółka.Skromna bo tylko z 8MB pamięci FAST i z MC68030 50mzh na pokładzie.
  
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1748
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #77 - 12. Feb 2020 at 21:15
Print Post  
magiarasta wrote on 12. Feb 2020 at 20:51:
A to moja przyjaciółka.Skromna bo tylko z 8MB pamięci FAST i z MC68030 50mzh na pokładzie. 


Ciekawe jak na takim konfigu śmiga Doom lub chociaż Wolf 3D
  
Back to top
 
IP Logged
 
magiarasta
Junior Member
**
Offline


TriOptimum Corporation

Posts: 142
Location: Bielsko-Biała
Joined: 18. May 2019
Re: Nasze Amigi
Reply #78 - 13. Feb 2020 at 11:23
Print Post  
Doom w porywach do pięciu klatek na najmniejszych ustawieniach graficznych, natomiast Wolf 3D jest w zupełności grywalny.
  
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1748
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #79 - 13. Feb 2020 at 12:34
Print Post  
magiarasta wrote on 13. Feb 2020 at 11:23:
Doom w porywach do pięciu klatek na najmniejszych ustawieniach graficznych, natomiast Wolf 3D jest w zupełności grywalny.


To straszna bida. Na 030 50Mhz to chyba powinien być bardziej grywalny.

(You need to Login or Register to view media files and links)
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
Senior Member
****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3251
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #80 - 13. Feb 2020 at 13:10
Print Post  
To brzmi jak poziom wydajności 386DX 33/40.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
magiarasta
Junior Member
**
Offline


TriOptimum Corporation

Posts: 142
Location: Bielsko-Biała
Joined: 18. May 2019
Re: Nasze Amigi
Reply #81 - 13. Feb 2020 at 13:21
Print Post  
W mojej amidze siedzi taka karta turbo z koprocesorem dodatkowym  : Apollo 1230 Turbo LC

To nie jest jakiś demon wydajności ale do whload jest w zupełności wystarczająca.

(You need to Login or Register to view media files and links)
  
Back to top
 
IP Logged
 
RaNGuN
Full Member
***
Offline



Posts: 846
Location: Wroclaw
Joined: 09. Dec 2014
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #82 - 14. Feb 2020 at 12:05
Print Post  
Kurcze, dziwne, bo dzisiejszcze porty ADOOM są ponoć lepiej niż oryginały zoptymalizowane i na 030@50 powinno być co najmniej grywalne (15-20fps).

Z tego co wiem prace nad ADOOM trwają, zobacz czy masz w miarę nową wersję
  

Fajne są te retro kompy, takie nie za szybkie, takie nie za stabilne;-)
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1748
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #83 - 14. Feb 2020 at 14:30
Print Post  
Tak z ciekawości zapytam - czy gry na engine Dooma robią użytek z koprocesora czy nie ? Bo mnie się zdaje, że nie. W moim 386DX 40 mam osobny koprocesor, ale z nim czy bez Doom tak samo działa. Ciekawi mnie jak to jest w amigowych portach.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4203
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #84 - 14. Feb 2020 at 18:23
Print Post  
Na PC Doom nie używa instrukcji x87, więc FPU jest zbędne.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
mariodj
YaBB Newbies
*
Offline


mariodj.com / chal.pl

Posts: 14
Location: Łęczna
Joined: 04. Sep 2019
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #85 - 24. Aug 2021 at 22:27
Print Post  
Warp 1260 i nowe Indi Aga na pokładzie Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3597
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #86 - 25. Aug 2021 at 11:03
Print Post  
Cheesy Wink
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Online



Posts: 615
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #87 - 10. Dec 2021 at 00:24
Print Post  
mariodj wrote on 24. Aug 2021 at 22:27:
Warp 1260 i nowe Indi Aga na pokładzie

Atari? Panie, ja nie jestem rolnikiem Smiley Wiecej wegla Cheesy Zajebioza ze to odpalasz na motce 60, gratki Cheesy

A tak na powaznie, to powod czemu amiska legla w gruzach? Otoz ona miala inna organizacje pamieci ekranowej, mianowicie bitplanar, czyli mapy bitowe, 1 mapa = 1-bitowa warstwa/bufor pamieci na kolor, do tego dedykowane chipy blitter+copper do kopiowania/przewijania ekranu. I to sie sprawdzalo idealnie w szybkich grach arcade, gdzie scroll ekranu mial znaczenie, bo nie bylo potrzeby kopiowania pamieci video, tylko wystarczylo zmienic offset aby wyswietlic przesuniecie na grafice. Tymczasem pc sobie z tym zupelnie nie radzil, gdyz jego format pamieci ekranu wymagal przepisania kazdego pixela. Przykladowo dla rozdzialki 320x200 daje to 64000 pixeli, zakladajac 256 kolorow na pixel, to jest 1 bajt, zatem przesuniecie ekranu wymagalo (w uproszczeniu) zmiany 64 tysiecy bajtow, a na amidze wystarczylo zmienic tylko offset 1 instrukcja...

Ponadto, jesli na amidze gierka miala 16 kolorow i bylo to za malo? Dodawales do 4 istniejacych 1 warstwe i pyk, mamy juz 32 kolory, nadal malo? Dodajesz 1 warstwe i masz 64, itd. A500 miala palete 4096 kolorow, zas A1200 juz 16 milionow, jej kosc AGA, ktora natywnie dawala 256 kolorow gierkom, to byl juz kop w jaja najlepszym blaszakom owczesnie Wink

Natomiast w grach 3d, ktore zapoczatkowal wolfenstein 3d na pc, miala miejsce inna akcja. Karty graficzne na pc mialy inaczej zorganizowana pamiec video, tzw. chunky pixel, co po naszemu znaczy ze 1 pixel byl obrazowany w pamieci przez 1 bajt a nie 8 bitow rozrzuconych w 8 miejscach pamieci. I teraz kumajcie czacze, na pc wystarczylo zapisac 1 bajt (czyli 8 bitow) aby zmienic kolor danego pixela, ale na amidze aby to zrobic, nalezalo zamienic pojedynczo kazdy z 8 bitow na kazdej bitmapie, co w kodzie daje najmniej 8 instrukcji w asemblerze a na pc wystarczala tylko 1 instrukcja - wymagalo to 8-krotnie wiekszej mocy obliczeniowej na amisce aby dogonila pc. I wtedy wlasnie amiga zdechla. Sad

P.S. Jako stary amigowiec, nie dam rady sie powstrzymac przed tym Wink (You need to Login or Register to view media files and links)
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1748
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #88 - 10. Dec 2021 at 09:40
Print Post  
A pamiętasz hecę rozkręconą rzekomo przez odpowiedź Carmacka, że na Amigę Dooma nie da się zrobić ? Na pewno pamiętasz jako stary amigowiec Smiley
Swoją drogą to była plota powtarzana przez chyba wszystkie redakcje ówczesnych pism o grach na Amigę, a potem przez samych graczy. Co więcej spowodowało to wysyp mnie lub bardziej udanych gier "doomopodobnych" na Amigę.
Rzecz jednak w tym, że Carmack nie powiedział, że się nie da a w ogóle, tylko, że wymagałoby to mocnego sprzętu którego posiadaczami był promil amigowców.
Link do tego słynnego listu"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Wspominam o tym, bo sam byłem wielkim fanem Amigi i każda wzmianka/news/recenzja "doomowca" na Amigę była orężem w w dyskusjach z kolegami "pecetowcami" xd
  
Back to top
 
IP Logged
 
Jenot
Senior Member
****
Offline


Jenot

Posts: 1775
Location: Chełm
Joined: 15. Jan 2015
Gender: Male
Re: Nasze Amigi
Reply #89 - 10. Dec 2021 at 18:06
Print Post  
Moją ulubioną grą było UFO: Enemy Unknown. Jak zobaczyłem szybkość działania na 386 w porównaniu z A1200 8MB, to się załamałem. Na Amidze np. wybuch rakiety to był pokaz slajdów, na 386 superpłynnie. Bardzo szybko się przesiadłem na peceta - to plus cena dysków/rozszerzeń było główną przyczyną. Przy okazji - na PC mogłem zagrać w Terror from the Deep, na Amidze nie. Doomy mnie średnio rajcowały, ale wizualnie taki Gloom, Breathless czy Alien Breed 3D to była straszna bieda.
  

ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2
Back to top
GTalk  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top