MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #210 - 15. Jan 2017 at 21:46 Zaraz zaraz, jak odpale grę pod DirectX9 to chyba będzie wolniej. Zaraz ogarnę IP Logged
konku Senior Member Offline All dimensions FX Posts: 3058 Location: Podhale&Kresy Joined: 08. May 2012 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #211 - 15. Jan 2017 at 21:49 P4 : 2,4GHz + V5 AGP / Glide ---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===------===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===----=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==- IP Logged
Callahan 3dfx Friends Offline Posts: 8144 Location: Świętokrzyskie Joined: 29. Mar 2014 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #212 - 15. Jan 2017 at 21:55 konku wrote on 15. Jan 2017 at 21:49:P4 : 2,4GHz + V5 AGP / Glide P4 to nie retro (You need to Login or Register to view media files and links)HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/73GB 15k + Panasonic DVD-RAM/SCSI/YamahaXG/Win2000VS440FX P2-ODP/128MB/2940U2W+18GB 10k+Yamaha x8/SCSI/SB16/W98SE IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #213 - 15. Jan 2017 at 22:00 Callahan wrote on 15. Jan 2017 at 21:55:P4 to nie retro A Celek 400MHz socket 370 z Radeon 9500 to retro? Chyba nie ma sensu sprzeczać się co jest retro, a co nie. Rozgrywka będzie uczciwa przy włączeniu synchronizacji pionowej. Zakładam, że nikt nie działa na monitorze 120/144Hz. O posiadanie takiego monitora posądzał bym jedynie Batyre IP Logged
MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #214 - 15. Jan 2017 at 22:01 D3D9 i 8 nic nie dają jak i inne wersje opengl. Znalazłem opcję w sterowniku "czekaj na odświeżanie pionowe" to to? IP Logged
sajmon Forum Administrator Offline Old games! Posts: 3635 Location: Czeladź / ÅšlÄ…sk Joined: 22. Mar 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #215 - 15. Jan 2017 at 22:01 Panowie zwracam honor .Spowolniłem c3 1.2 ghz do 266 mhz ,wyłaczylem połowe cache i wg spedsysa leci w okolicy p200-p233 .Odpaliłem UT w 800x600 i jest stałem powiedzmy 25 klatek .Niebo a ziema ,Na pełnej mocy to biegałem ,a teraz poprostu w grze chodze.Wiec faktycznie fps daje szybkość gry (You need to Login or Register to view media files and links) IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #216 - 15. Jan 2017 at 22:02 MarianX wrote on 15. Jan 2017 at 22:01:"czekaj na odświeżanie pionowe" to to? Tak to to. IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4266 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #217 - 15. Jan 2017 at 22:03 Ja jadę na moim retro z podpisu. Dla ścisłości (jakby się podpis kiedyś zmienił) K6-III 450 MHz na starej płycie nie-super (6x75), 96 MB EDO, Voodoo 2 12 MB. Plik Readme UT wychwala Pentium 2 pod niebiosa, więc tego typu sprzęt najwierniej oddaje oryginalne doświadczenie rozgrywki Quote:CPU Speed The game is also very sensitive to CPU speed, memory bandwidth, and cache performance. Thus, it runs far better on leading-edge processors such as Pentium II's than it does on older ones such as non-MMX Pentiums. How Unreal Tournament will perform on different classes of machines: * Non-MMX P166 class machines: Slow rendering; large frame rate variations. We recommend playing in 320x200 resolution if available. We recommend setting the sound playback to 11025 Hz. * P200 MMX: Good rendering speed; some frame rate variations. We recommend running low resolutions like 320x240 or 400x300. We recommend keeping the sound playback at 22050 Hz. * Pentium II; K6-2 with 3DNow!: Very nice rendering speed; consistent frame rate. Software rendering runs smooth in 512x384, 32-bit color resolution. You might try 44 kHz audio for best sound quality. Considering upgrading? For people considering upgrading their machines, here are some tips based on our experience running Unreal Tournament on a variety of machines: 1. The biggest performance gain in Unreal Tournament comes from having a Pentium II class processor. Pentium II's have dramatically improved cache performance, memory performance, and floating-point performance compared to earlier Pentiums, and that all translates to faster gameplay. The performance improvements in Pentium II's are especially accentuated in Unreal Tournament, which contains way more content (textures, sounds, animations, level geometry) than other 3D action games. 2. The next upgrade that tends to improve Unreal Tournament performance dramatically is a 3dfx Voodoo or Voodoo2 class 3D accelerator. Especially in conjunction with a Pentium II processor, these accelerators rock! 3. Finally, lots of RAM helps. With memory prices continually falling, it's now reasonably affordable to upgrade to 64 or 128 megabytes of memory. Requirements Minimum system requirement: * 233 MHz Pentium MMX or AMD K6 class computer. * 32 megabytes of RAM. * 4 megabyte video card. Typical system: * 300 MHz Pentium II or AMD K6-3. * 64 megabytes of RAM. * 3dfx Voodoo 2 / Riva TNT class 3d accelerator. Awesome system: * Pentium III 500 or AMD Athlon 550 or faster PC. * 128 megabytes of RAM. * 3dfx Voodoo3 / Riva TNT2 class 3D accelerator. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
konku Senior Member Offline All dimensions FX Posts: 3058 Location: Podhale&Kresy Joined: 08. May 2012 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #218 - 15. Jan 2017 at 22:04 U mnie synchro cały czas włączone, LCD ustawiona na 60 Hz. ---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===------===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===----=="Każdy z nas w gÅ‚Ä™bi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażajÄ…co silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==- IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #219 - 15. Jan 2017 at 22:06 konku wrote on 15. Jan 2017 at 22:04:U mnie synchro cały czas włączone, LCD ustawiona na 60 Hz. No to masz 60fps, co możesz potwierdzić włączając w grze Tools -> TimeDemo statistics IP Logged
MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #220 - 15. Jan 2017 at 22:07 Jakaś kaszanka, catalysty nie zapamiętują mi części ustawień albo resetuje wszystkie, jakimś cudem miałem ok 30 fps ale wszystko w grze lagowało na maxa a po wyjściu z gry mozilla laguje i wszystko jest jakby rozmyte IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #221 - 15. Jan 2017 at 22:09 Ustaw synchronizację pionową tylko dla UT, a nie globalnie (You need to Login or Register to view media files and links) IP Logged
sajmon Forum Administrator Offline Old games! Posts: 3635 Location: Czeladź / Śląsk Joined: 22. Mar 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #222 - 15. Jan 2017 at 22:10 no to u mnie na domowym jest synchro bo wali 59,50 fps ,a na retro mam przy full 75 (You need to Login or Register to view media files and links) IP Logged
sajmon Forum Administrator Offline Old games! Posts: 3635 Location: Czeladź / ÅšlÄ…sk Joined: 22. Mar 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #223 - 15. Jan 2017 at 22:10 a mówiłem że radki są upierdliwe? (You need to Login or Register to view media files and links) IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Multiplayer na retro kto wchodzi ? Reply #224 - 15. Jan 2017 at 22:11 sajmon wrote on 15. Jan 2017 at 22:10:no to u mnie na domowym jest synchro bo wali 59,50 fps ,a na retro mam przy full 75 Właśnie tak, ale jak chcesz na próbę w domowych w sterach możesz sobie wyłączyć synchronizację pionowa dla UT i zobaczysz. No co zobaczysz to zależy co masz IP Logged