Na szybko troche luznych rzeczy zwiazanych z kartami 3dfx:
* glide to natywne api dla wszystkich kart 3dfx, gry w tych wersjach beda wygladac ladniej niz w d3d, wydajnosc powinna byc rowniez wieksza
* karty voodoo v2 i starsze generuja obraz z glebia kolorow 16-bit (mimo ze wew. przetwarzaja piksele w 24/32-bit jesli liczyc alfa channel), inne/nowsze karty ktore obsluguja 32-bit kolor beda mialy ladniejszy obraz
* wyjscie vga to analog, na dvi jest dostepny sygnal cyfrowy i karty/monitory ktore go obsluguja, beda mialy ladniejszy obraz, v1/v2 maja tylko vga
* na jakosc obrazu z voodoo ma wplyw monitor, crt daja przyjemniejszy obraz, lcd roznie zaleznie od natywnej rozdzielczosci, pomaga auto-adjust, matryce lcd tez sa rozne, stare czesto mialy kolor 5-bit, co powoduje dodatkowe pogorszenie obrazu przez dithering, nowsze maja 6-bit albo 8-bit i te ostatnie sa bdb - to jest ciezko sprawdzic w specyfikacji, pomaga wyswietlenie obrazu testowego ze skladowymi rgb i szarym kolorem w zakresie 0-255, przy ditheringu widoczne jest migotanie/szum miedzy przejsciami tonalnymi, testy nalezy robic na karcie z kolorem 32-bit
* jakosc kabla miedzy karta 2d i v1/v2 ma znaczenie, warto go dobrze przykrecic, rowniez sterowniki ale to bardziej stabilnosc
* w voodoo, szczegolnie w ostatnich v5, na jakosc obrazu i zaklocenia ma wplyw zasilanie i capsy, pomaga pelny recap, w starszych warto wymienic stare elektrolity 10uF na polimery a najlepiej tantale
* zaklocenia obrazu na voodoo i innych: szum na obrazie, szarpanie pionowych linii, interferencja/mora, pionowe prazki szczegolnie widoczne na jednolitych tlach
* diablo 2 i inne, polecam fajny watek z vogons:
(You need to Login or Register to view media files and links)