Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Multitexturing i Savage 4 (Read 2145 times)
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Multitexturing i Savage 4
11. Dec 2016 at 22:34
Print Post  
Witam, z lekkim opóźnieniem zakładam ten temat jako kontynuację rozmowy z marketu (You need to Login or Register to view media files and links). Kolega Imp posiada dużą wiedzą na temat multitexturingu jaki i o kartach savage 4 więc sytuacja jest idealna by zgłębić ten temat.

Wrzuciłem wcześniej ten link z wynikami benchmarków (You need to Login or Register to view media files and links), 3Dmark 99 i 2000 nie wykazują znaczącej różnicy pomiędzy single i multitexturingiem natomiast 3Dmark2001 już tak, znalazłem w necie screen który to potwierdza. Kilka moich sztuk Savage 4 sprawdziłem w 3dmark99 ale screen mam tylko z testu Datapath Horizons2s który załączam.

Benchmarki to jedna rzecz ale może są jakieś gry w których można to sprawdzić za pomocą komend lub opcji w grze włączając lub wyłączając multitexturing co powinno być lepszym dowodem.
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Multitexturing i Savage 4
Reply #1 - 04. May 2020 at 22:57
Print Post  
Głównym powodem drążenia tego tematu jest ta strona: (You need to Login or Register to view media files and links). Wykonałem swoje testy na podobnych kartach, TNT2 zamieniłem na Trident Blade T-64 bo jego wyniki nie zgodziły mi się z informacjami w internecie.

Dokładniejszy opis kart:
HIS Savage 4 110/125, 32MB/szyna 64-bit, sterownik SR9 oparty na wersji 8.10.21
Trident Blade T-64, 150/150, 32MB/szyna 64-bit, sterownik 6.50.6077,
Matrox G400, 126/168, 32MB/szyna 128-bit, sterownik 6.83, dwa potoki z jednym TMU na każdy
STB Voodoo3 2000, 143/143, 16MB/szyna 128-bit, sterownik 1.07.00, jeden potok z dwoma TMU

O ile sytuacja co do Voodoo3 i G400 jest dobrze znana (się jeszcze okaże :]) tak nie do końca wiadomo jak jest z Savage 4 a Blade T-64 to już czysta abstrakcja. Niby ma dwa potoki z dwiema jednostkami TMU na każdy z nich, rakieta klasy Savage2000 xD Informacje te wyniką z danych podawanych przez tridenta/producentów kart tymczasem karta ssie na kolanach starej TNT2 xD Testy wykonałem w tych samych syntetykach jak na podanej wcześniej stronie dla lepszego porównania, wszystko na default. Poniżej wyniki testów Fill Rate Single-texturing/multi texturing.

Savage4
3Dm99         - 102,2 / 107,7
3Dm2000     - 99,8 / 109,4
3Dm2001SE - 44,8 / 73,5

Blade T-64
3Dm99         - 115,8 / 116,2
3Dm2000     - 119 / 119
3Dm2001SE - 73,3 / 77,9

Matrox G400
3Dm99         - 213,3 / 215,1
3Dm2000     - 226,3 / 224,9
3Dm2001SE - 110,8 / 140,1

Voodoo3 2000
3Dm99         - 135,8 / 265.4
3Dm2000     - 139 / 273,2
3Dm2001SE - 168,4 / 302,2

Wyniki mniej wiÄ™cej pokrywajÄ… siÄ™ z rzeczywistoÅ›ciÄ… poza tym co uzyskujÄ… kary w tescie 3Dm2001SE, Savage4  dostaje skrzydeÅ‚, G400 jakby ich nie miaÅ‚. Być może wynika to ze sposobu w jaki program wykonuje testy albo zwykÅ‚y bÅ‚Ä…d. Ale zobaczmy co mówiÄ… sterowniki o tym co teoretycznie potrafiÄ… karty, screeny w zaÅ‚Ä…cznikach:

Savage 4 - 2 tekstury w jednym przejściu
Blade T-64 - 3 tekstury w jednym przejściu
Matrox G400 - 3 tekstury w jednym przejściu
Voodoo3 - 2 tekstury w jednym przejściu

Według tego wynik w syntetykach zgadza się jedynie dla Voodoo3. Ale dlaczego nie dla pozostałych kart? Znalazłem stronę a na niej info że G400 puszcza dwie tekstury w jednym przejściu, są dwie jednostki teksturujące ale EMBM wymaga dodatkowego jednego przejścia. Więc są dwa TMU a dla EMBM jest dodatkowy port! Dlatego sterownik mówi o trzech teksturach. To samo tyczy się zarówno Savage4 jak i Blade T-64. Obie karty mają jeden potok z jedną jednostką teksturującą ale mają jeden port extra (Savage4, G400) lub dwa (Blade T-64) na specjalne okazje. Bang!!

Wrzucę źródło informacji jeśli je odnajdę xD
  
Back to top
 
IP Logged
 
GL1zdA
Senior Member
****
Offline


Alpha Powered

Posts: 1049
Location: Warszawa
Joined: 14. Apr 2017
Gender: Female
Re: Multitexturing i Savage 4
Reply #2 - 07. May 2020 at 13:23
Print Post  
Wydaje mi się, że single-pass to nie to samo co single-cycle, stąd takie wyniki. Single-pass rozumiem jako "karta może użyć ileśtam tekstur przy generowaniu piksela", czyli de facto definicja multitexturowania. Alternatywą jest renderowanie obrazu z każdą teksturą osobno i blendowanie obu, tak jak w Quake'u ( (You need to Login or Register to view media files and links) ) . Natomiast to stwierdzenie ile tekstur używane jest w jednym przebiegu nie mówi nic o tym, czy to nie wydłuża czasu. Nawet patrząc na wiki:
(You need to Login or Register to view media files and links)
masz " They added single-pass multi-texturing, meaning the board could sample 2 textures per pixel in one pass (not one clock cycle) through the rendering engine instead of halving its texture fillrate in dual-textured games like Savage 3D."

Natomiast przy Voodoo3 masz
(You need to Login or Register to view media files and links)
"features of the board include single-pass single-cycle multitexturing"
  
Back to top
IP Logged
 
Callahan
VIP Member
*****
Offline



Posts: 8092
Location: Świętokrzyskie
Joined: 29. Mar 2014
Gender: Male
Re: Multitexturing i Savage 4
Reply #3 - 08. May 2020 at 07:05
Print Post  
Wachlując zegarem w obie strony idzie to potwierdzić, że single pass to nie to samo co single clock?
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0
PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920
Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/SCSI/YamahaXG/Win2000
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Multitexturing i Savage 4
Reply #4 - 08. May 2020 at 14:35
Print Post  
Callahan wrote on 08. May 2020 at 07:05:
Wachlując zegarem w obie strony idzie to potwierdzić, że single pass to nie to samo co single clock?

Wydaje mi się że nie, fillrate będzie leciał z zegarem. Może gry/benchmarki o których wiadomo w jaki sposób renderują tekstury czy coś tam. Mogę bredzić używając złych terminów bo kiepsko ogarniam te tematy.

@GL1zdA
Postaram się na dniach dokładniej przysiąść do tematu, bo zapomniałem o paru rzeczach i linkach. Potrzebna też będzie pomoc Neo, dobrze się zna na tych sprawach i potrafi fajnie wyjaśnić. Zresztą o niektórych rzeczach mówił ale już mi się zapomniało Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4209
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Multitexturing i Savage 4
Reply #5 - 08. May 2020 at 14:58
Print Post  
Multitexturing w Savage 4 jest zdecydowanie single pass, ale nie single cycle. Jest to jeden potok i jedno TMU, tylko robi trik podobny do pamięci EDO - zostawia jakby jednostkę aktywną dla drugiej tekstury, tak że pomija instrukcje inicjujące całą operację przez co jest nieco szybciej.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1027
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Multitexturing i Savage 4
Reply #6 - 22. May 2020 at 23:53
Print Post  
widac, ze 3d2k1 testuje inaczej niz wczesniejsze, bo nie tylko S4 dostaje skrzydel, ale i G400 lekko podskakuje,
w tym czasie byly juz duzo szybsze karty napchane potokami, wiec przystosowali program do ich obslugi,
a najciekawsze jest w sumie to, ze V3 dostalo skrzydel i nie wiadomo w sumie dlaczego  Huh
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Multitexturing i Savage 4
Reply #7 - 31. May 2020 at 17:04
Print Post  
Wydaje mi się że jedynie Voodoo3 leci zgodnie z przewidywaniami czyli single=okolice zegara multi=x2. G400 w 3dm99 i 2000 daje przewidywany wynik single=multi ze względu na konstrukcję, jedynie w 2001SE wypadło dziwnie słabo.

Wnioskuję że Savage4 jaki Blade T-64 są konstrukcjami 1x1, jak mówił Neo ale savage posiada dodatkowo jeden port a blade dwa dla kolejnych tekstur.

Jako ciekawostkę zapodam info o Rage Pro i kolejnych jego inkarnacjach. One również posiadają dodatkowy port dla multi Shocked
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top