Page Index Toggle Pages: [1] 2 3 ... 22 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Benchmarki retro grafik 3D (Read 14911 times)
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Benchmarki retro grafik 3D
25. Mar 2017 at 20:39
 
Ten temat aż prosił się o powstanie więc zaczynajmy. Na początek prawdziwy klasyk, producentem mojego egzemplarza jest SuperGrace. Nie robiłem pomiarów prędkości bo za każdym razem zapominałem skopiować pliku z komendami itp. Ale trochę opiszę jak się grało. Stery których używałem to 3.0 beta5, reszta kompa PIII-S 1.4, 512MB Ram, Win98SE, Dx9, Via4in1 4.37

Nie udało mi się odpalić żadnej gry pod API Verite poza vQuake, niestety screena też nie udało mi się zapisać. Ta wersja wygląda lepiej niż GLQuake ale jest chyba mniej szczegłowa. W 800x600 jest płynnie, zapomniałem spróbować wyższej rozdzielczości Smiley

Grand Prix Legends robi błędy w menu, Q2 wiesza się po odpaleniu, expendable wyświetla obraz kolorowo, UT nie działa pod D3D, Serious Sam zawiesza się w menu pod koniec ładowania mapy, screen z menu. Tribes2 to samo, pod koniec ładowania mapy zwis. Ogólnie karta w większości z gier wieszała się w menu, w trakcie grania lub przy wychodzeniu a w niektórych ani razu. Poza tym nie działają także: Hexen2, Kingpin, KISS, Re-Volt, Rollcage, Turok 1/2, Soldier of Fortune, THPS 2

Najczęściej nie brakowało karcie mocy by pograć w 640x480, czasem można spokojnie podciągnę grafikę do 800x600 lub nawet wyżej a niekiedy 512x384 i zmniejszenie detali to konieczność. Ogólnie widać że karta ma sporo mocy ale wypada jeszcze pokombinować ze starszymi starami i innym OpenGL

(You need to Login or Register to view media files and links)
Miałem robić galerię na forum ale ze względu na to że Neo śmiga na retro kompie kleję linka by nie przymuliło Smiley
  

v2200.jpg ( 32 KB | 26 Downloads )
porown.JPG ( 145 KB | 29 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #1 - 25. Mar 2017 at 20:49
 
MarianX wrote on 25. Mar 2017 at 20:39:
Miałem robić galerię na forum ale ze względu na to że Neo śmiga na retro kompie kleję linka by nie przymuliło Smiley

Haha, dzięki za troskę Grin Problem jest taki, że tufotki na starym Firefoxie się wcale nie wyświetlają. A mój retrak daje radę, jak fotki są w niezbyt dużej rozdzielczości, taka galeria 640x480 czy 800x600 to spokojnie przejdzie i nie zamuli Wink Gorzej jak się zbierze 5 JPEGów po 2 MB lub więcej każdy - wtedy to kaszana...

A karta widać całkiem spoko. Q3 wygląda świetnie - a chodzi w miarę płynnie?
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #2 - 25. Mar 2017 at 21:00
 
W 800x600 po zmniejszeniu detali do minimum spokojnie da się grać, do 640x480 można trochę podbijać w opcjach. Screeny wyglądają ładnie ale obraz jest trochę ziarnisty
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #3 - 25. Mar 2017 at 21:07
 
To całkiem nieźle, zawsze lepiej niż integra SiS.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #4 - 25. Mar 2017 at 21:09
 
Zapomniałem dopisać wcześniej, sprawdzałem dwa wrappery glide Rredline 4.1, specjalnie dla Verite i żaden nie załapał, w UT cuda były w menu
  
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3810
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #5 - 25. Mar 2017 at 22:23
 
Fotki w jpeg nawet 1024x768 zajmują kilkaset kilobajtów tylko. Nie dawać fotek w rozdzielczościach powyżej 2048 i będzie git.
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
barwniak
Senior Member
****
Offline


Universe Entrophy

Posts: 2228
Joined: 18. Nov 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #6 - 26. Mar 2017 at 10:58
 
Neo wrote on 25. Mar 2017 at 21:07:
To całkiem nieźle, zawsze lepiej niż integra SiS.


To zależy jaka integra SiS
Wynik SiS 661FX Smiley

(You need to Login or Register to view media files and links)
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #7 - 26. Mar 2017 at 11:12
 
Która dokładnie nie pamiętam, ale znajomy miał jakąś z Duronem 1300 i tam Q3 był grywalny max w 400x300
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #8 - 26. Mar 2017 at 11:30
 
Kumpel miał kiedys jakiegoś athlona na K7S41, TNT2 sprzedał więc grał na integrze i też miał SISa ale chodziło to całkiem spoko, nie wiem w jakiej rozdziałce ale haniebna nie była Smiley Może znajomek miał najsłabszą wersję integry i wczesne bublowate stery
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #9 - 27. Mar 2017 at 22:49
 
Dorzucam wyniki Vquake Smiley Po zawodach ogarnąłem się jak w GLQuake zmienia się rozdziałkę ale i tak wiadomo który tryb jest szybszy Cool
VQuake:
640   - 32 fps
800   - 22,2 fps
1024 - 16,9 fps

GLQuake:
640    - 23,9
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #10 - 28. Mar 2017 at 11:53
 
Całkiem nieźle, chociaż Riva 128 wyciąga tyle w Q2. Odgrzebałem wyniki moich testów tejże.

miroMagic Premium Riva 128 PCI 4 MB SGRAM:
(You need to Login or Register to view media files and links)
3DMark 2000 640x480

Quake 2 timedemo demo1.dm2 800x600
Stock 100/100 - 28 fps
OC 116/116 - 31 fps

Update:Zrobiłem testy i dorzuciłem wyniki z 3DMark 99
Update2:Wyrzuciłem zdjęcie modowanej karty, bo było za duże i mi zatykało retro maszynę Tongue Nowe wyniki:

GLQuake 640x480 timedemo demo1:
Stock - 48.7 fps
116MHz - 52.3 fps

Wszystkie testy przeprowadzone na VXie z 96 MB EDO i K6-III 450 na FSB 75 MHz.
  

99_Riva128.jpg ( 129 KB | 8 Downloads )
99_Riva128_detail.jpg ( 224 KB | 13 Downloads )
game1.jpg ( 194 KB | 6 Downloads )
game2.jpg ( 161 KB | 11 Downloads )

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #11 - 28. Mar 2017 at 19:41
 
Strzałka, dziś przedstawiam mały bench karty SavageMX. Sprzęt taki jak wcześniej, stery Via4in1 w wersji 4.35V. Po karcie spodziewałem się mocy S3 Wink a z 4MB pamięci na pokładzie myślałem że 640x480 jest OK a wyżej poleci z bólem

Gry. Quake3 w 640x480 z detalami na high w 16 bit chodzi jak burza, do 800x600 trzeba trochę zmniejszyć detale i można spokojnie grać Wink Wyniki testów odpowiadają ustawieniom ze screenów. Poza tym Evolva super, w menu nie ma kursora, expendable i AvP tak samo Wink Wszystko lata w 800x600 (poza evolva, bez kursora nie zmieniłem rozdziałki) GTA w 1024 śmiga Wink

Wyniki Q3      Normal      High
640x480            33,4 fps      28fps
800x600            18,3 fps      17,5 fps

Quake2
640x480            37 fps
800x600            22,6 fps

Sterowniki MeTaL w wersji 1.0.2.5 w UT powodują błędy w menu i w trakcie gry czego nie widać na screenie. natomiast w wersji 2.0.3.0 powoduje zawieszenie się gry po paru sekundach ale brak już błędów i jest dużo szybciej. Są to jedyne stery MeTaL do SavageMX. W D3D nie ma problemów chociaż gra wygląda dużo gorzej, jakby z połową detali. OpenGL to aż 2 fps  Undecided

Myślałem że będzie cienko ale chip pokazał pazur Grin 4MB ogranicza giercowanie ale to co pozostaje można wymaksować do oporu. Wydajnościowo karta jest na poziomie Blade3D, teraz tylko czekać jak wypadnie jakiś Savage3D

OC. Karta ma zsynchronizowane zegary chip/ram które pracjuą z częstotliwością 100 MHz, wykręciłem kartę na całe 120 MHz i przetestowałem tylko w 3dm99, ale postaram się sprawdzić OC w grach quake. Najdziwniejsze jest to że po podkręceniu niektóre wyniki nie ruszają się nawet o włos np. testy Race i FPS oraz renderowanie tekstur. Nawet Trio3D/2X czy Virge po OC ruszają trochę te wyniki. Może MX pracuje z 32-bitową pamięcią? Nie wiem jak je interpretować

(You need to Login or Register to view media files and links)

Ogólnie, spodziewałem się odchudzonego Savage3D i kiepskich driverów ale ta karta zaskoczyła mnie całkowicie. Jest szybko, ładnie i bez zwiech w dodatku z całymi 4MB pamięci do dyspozycji Wink Wkrótce kontynuacja testów gier Wink
  

s3tweak.JPG ( 69 KB | 12 Downloads )
co__347__001.JPG ( 30 KB | 3 Downloads )
poruwnanie_001.JPG ( 173 KB | 13 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #12 - 28. Mar 2017 at 22:42
 
Całkiem szybko. I jakość UT na MeTaLu robi wrażenie! Nie mogę się doczekać odpalenia mojego Savage'a.

Te wyniki z 3DMarka zachęciły mnie do ponownego przetestowania Rivy z potrójnym buforowaniem...
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #13 - 28. Mar 2017 at 23:03
 
Do Savage3D masz więcej możliwych driverów metal, bo w przypadku MXa, dwa schrzanione drivery to nie wybór Tongue W UT są bugi ale na szczęście nie ma na screenach Smiley Sprawdzę jeszcze jak po OC karta wypada w grach. Może wiesz dlaczego podkręcanie wypadło tak dziwnie w wynikach 3dm99?
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #14 - 28. Mar 2017 at 23:18
 
Też jest to dla mnie zagadką. Fillrate wzrósł, więc zegar zaskoczył, ale czemu klatek tyle samo to bardzo osobliwe. Zupełnie jakby CPU bottleneck, ale to niemożliwe przy takiej rakiecie. Może sterowniki...
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: [1] 2 3 ... 22
Send Topic