Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 ... 22 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Benchmarki retro grafik 3D (Read 14885 times)
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #15 - 28. Mar 2017 at 23:29
 
Będziemy się głowić co tu S3 wysmażyło. Może chip jest tak szybki że zegar nie ma żadnego wpływu na wydajność Wink Jutro powtórzę testy w 3dm99 i q/q2/q3
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #16 - 28. Mar 2017 at 23:37
 
Czekaj czekaj, mam moment olśnienia Cheesy Przecież to tylko 4 MB - zobacz czy przy double buffering będzie jakaś zmiana - wtedy więcej pamięci karty będzie na tekstury. Może nie przyspiesza, bo musi i tak czekać aż tekstury się przetelepią przez AGP Cheesy
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #17 - 28. Mar 2017 at 23:42
 
wyniki 3dm99 z double buffering są w słupkach na stronie wcześniej Smiley Wynik ogólny jest niższy pewnie dlatego że fillrate spada ale fpsy niemal identyczne
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #18 - 28. Mar 2017 at 23:44
 
Ale nie masz testu OC z DB. Według mojej teorii powinno być minimalnie szybciej niż stock TB
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #19 - 28. Mar 2017 at 23:45
 
Jutro będzie Wink
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #20 - 29. Mar 2017 at 10:17
 
Sprawdziłem właśnie Rivę z tripple buffering i tutaj wyniki są odrobinę niższe niż przy double buffering.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #21 - 29. Mar 2017 at 20:47
 
GLQuake            Stock      OC110      OC120
640x480            45,4      52,2      59,2
800x600            21,2      23,1      25,8

Quake 2            Stock      OC120
640x480            36,9      48,5
800x500            22,4      29,9

Quake3            Stock      OC120
Fastest            35,8               45,9
Normal            29,6               37,2
High                    18,3               23,8

Ustawienia i komendy:
Quake: timedemo demo1
Quake2: timedemo 1, map demo1.dm2
Quake3: timedemo 1, demos->four_66(?)
  

mariano.JPG ( 237 KB | 6 Downloads )
princeofpersia3D.JPG ( 62 KB | 7 Downloads )
redfaction.JPG ( 38 KB | 10 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #22 - 30. Mar 2017 at 08:25
 
A widzisz, mówiłem, że double buffering zrobi różnicę Smiley Mała pamięć mocno ogranicza ten układ, ale w starszych tytułach z małymi teksturami zyski z OC widzę bardzo zdrowe Smiley Zaskoczyło mnie, że pierwsza Riva jest szybsza w Q2, ale trójką jeszcze nie odważyłem się jej potraktować (raczej rewelacji by nie było)
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #23 - 30. Mar 2017 at 09:12
 
Mówisz 4MB to za mało dla tego herosa Grin OC jest grube, dodatkowe 20 MHz daje 30% klatek więcej, to już nie Virge Tongue AGP texturing nie pomaga przy małej pamięci? W 640x480 wszystkie gry są płynne i można spokojnie podkręcać detale ale w 800x600 w większości gier trzeba je zmniejszyć. Zapuszczaj Q3 zobaczymy co wyjdzie Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #24 - 30. Mar 2017 at 12:04
 
AGP texturing pomaga, chociaż tyle, że te tekstury wogóle są Tongue Ale przepustowość jest znacznie mniejsza, niż lokalnej pamięci - szyna 32bit taktowana zaledwie 66MHz w 2x daje 533MB/s, w 4x 1066 MB/s przy idealnych okolicznościach, a dochodzą jeszcze opóźnienia pamięci systemowej i to, że reszta sprzętu też się do niej odwołuje. Kiedy karta jedynie posiłkuje się dodatkową pamięcią przez AGP, to jest szybko, ale jak większość tekstur jest poza kartą, to najszybszy GPU nie pomoże.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #25 - 30. Mar 2017 at 22:54
 
Tak chyba działała i740, pamięć karty robiła tylko za bufor ramki a tekstury przez AGP. Na dniach pobawię się jeszcze savage4 Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #26 - 30. Mar 2017 at 23:34
 
Odpaliłem demko Q3 (znalazłem kilka starych płyt z CDA Cheesy ) i tak jak się spodziewałem, na Rivie rewelacji nie ma. Jakość normal, framerate jak na screenie, przy wymianie ognia spada do okolic 10. A wygląda też raczej kiepsko, choć screen jest nienaturalnie przyciemniony. W rzeczywistości kolory są bardziej dynamiczne, jednak dithering straszny i na Voodoo wygląda to o niebo lepiej.
  

Q3Riva128.jpg ( 94 KB | 13 Downloads )

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #27 - 31. Mar 2017 at 09:46
 
Jak na kartę z 97 to riva i tak dobrze pomyka. Gdyby karta była na AGP pewnie byłoby lepiej. Używałeś ostatnich sterowników?
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #28 - 31. Mar 2017 at 11:30
 
Tak, mam ostatnie referencyjne od nv. Pewnie na Rivie ZX 8 MB już by było lepiej. Na tym w 512x384 jeszcze idzie jako-tako pograć, ale jakość nie satysfakcjonuje.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
Callahan
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 8139
Location: Świętokrzyskie
Joined: 29. Mar 2014
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #29 - 31. Mar 2017 at 11:57
 
Nie do tego tematu @ Batyra  Grin Grin Grin do zdjęć antyków trza było...
 
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0
PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920
Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/73GB 15k + Panasonic DVD-RAM/SCSI/YamahaXG/Win2000
VS440FX P2-ODP/128MB/2940U2W+18GB 10k+Yamaha x8/SCSI/SB16/W98SE
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 ... 22
Send Topic