Strzałka, dziś przedstawiam mały bench karty SavageMX. Sprzęt taki jak wcześniej, stery Via4in1 w wersji 4.35V. Po karcie spodziewałem się mocy S3
a z 4MB pamięci na pokładzie myślałem że 640x480 jest OK a wyżej poleci z bólem
Gry. Quake3 w 640x480 z detalami na high w 16 bit chodzi jak burza, do 800x600 trzeba trochę zmniejszyć detale i można spokojnie grać
Wyniki testów odpowiadają ustawieniom ze screenów. Poza tym Evolva super, w menu nie ma kursora, expendable i AvP tak samo
Wszystko lata w 800x600 (poza evolva, bez kursora nie zmieniłem rozdziałki) GTA w 1024 śmiga
Wyniki Q3 Normal High
640x480 33,4 fps 28fps
800x600 18,3 fps 17,5 fps
Quake2
640x480 37 fps
800x600 22,6 fps
Sterowniki MeTaL w wersji 1.0.2.5 w UT powodują błędy w menu i w trakcie gry czego nie widać na screenie. natomiast w wersji 2.0.3.0 powoduje zawieszenie się gry po paru sekundach ale brak już błędów i jest dużo szybciej. Są to jedyne stery MeTaL do SavageMX. W D3D nie ma problemów chociaż gra wygląda dużo gorzej, jakby z połową detali. OpenGL to aż 2 fps
Myślałem że będzie cienko ale chip pokazał pazur
4MB ogranicza giercowanie ale to co pozostaje można wymaksować do oporu. Wydajnościowo karta jest na poziomie Blade3D, teraz tylko czekać jak wypadnie jakiś Savage3D
OC. Karta ma zsynchronizowane zegary chip/ram które pracjuą z częstotliwością 100 MHz, wykręciłem kartę na całe 120 MHz i przetestowałem tylko w 3dm99, ale postaram się sprawdzić OC w grach quake. Najdziwniejsze jest to że po podkręceniu niektóre wyniki nie ruszają się nawet o włos np. testy Race i FPS oraz renderowanie tekstur. Nawet Trio3D/2X czy Virge po OC ruszają trochę te wyniki. Może MX pracuje z 32-bitową pamięcią? Nie wiem jak je interpretować
(You need to Login or Register to view media files and links) Ogólnie, spodziewałem się odchudzonego Savage3D i kiepskich driverów ale ta karta zaskoczyła mnie całkowicie. Jest szybko, ładnie i bez zwiech w dodatku z całymi 4MB pamięci do dyspozycji
Wkrótce kontynuacja testów gier