Page Index Toggle Pages: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Benchmarki retro grafik 3D (Read 14739 times)
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #240 - 04. Mar 2020 at 08:58
 
Ja nie mam v3 3500, ale mam zakodowane z tyłu głowy, że około 200-205 powinno być osiągalne zależnie od sztuki. Z nawiewem oczywiście.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3810
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #241 - 04. Mar 2020 at 23:16
 
Ja próbowałem kiedyś kręcić, zachowywały się jak podkręcone V3 3000. Nie chciały dojść do 200Mhz...

Mam też wersje z pamięciami 5ns o ile się nie mylę (Oryginalnie) i mam do tego BIOS z oryginalnego Falcon Northwest V3 (był oryginalnie wykręcony na 200Mhz). Ale jakoś temat mi uleciał ....
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Callahan
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 8139
Location: Świętokrzyskie
Joined: 29. Mar 2014
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #242 - 05. Mar 2020 at 21:05
 
Łoooo to jakie chłodzenie ma ten Falcon? Shocked Przecież Avenger to grzejnik...
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0
PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920
Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/73GB 15k + Panasonic DVD-RAM/SCSI/YamahaXG/Win2000
VS440FX P2-ODP/128MB/2940U2W+18GB 10k+Yamaha x8/SCSI/SB16/W98SE
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #243 - 02. Jul 2020 at 21:01
 
Dzień dobry Smiley

Zachciało mi się potestować ponownie Kyro2 gdyż przy pierwszym podejściu nie uzyskałem tabelek ani niczego ciekawego. Pierwsze schody na dzień dobry, bez sterownika via4in1 a konkretnie tego od AGP wszystko bangla, z nim zamiast pulpitu ukazuje się czarne tło z kursorem i tak 20 razy. Każdy sterownik robi ten sam bałagan poza ostatnim jaki mam 5.24 który nie wnosi nic Angry Wszystkie funkcje AGP są niedostępne, teksturowanie z pamięci systemowej, sideband czy cokolwiek. Karta działała w trybie PCI ale z moich starych screenów wynika że udało mi się z tym uporać lub takiego problemu nie było bo bajery są włączone. Na szczęście udało mi się znaleźć magiczny przycisk w opcjach karty dzięki któremu 3Dm99 zaczął gadać z większym sensem ale i tak poniżej oczekiwań, ta funkcja to "Defer Render until Flip". Po jej włączeniu niemal wszystko podskoczyło ale tylko w 3Dm99, wersje 2000, 2001SE jak i wyniki Q3 są niezmiennie, chyba że coś pokręciłem :Smiley

Pierwsza tabelka to stare testy z dostępnymi funkcjami AGP na PIII-866, druga i trzecia są bez funkcji AGP na tualu 1.4 dodatkowo ostatnia jest po włączeniu wcześniej wspomnianej opcji. Za nędzny wynik nie obarczam bottleneck procka bo różnica pomiędzy coppermine 866 a tualatinem 1.4 powinna być większa więc pewnie wszystko przez VIA Wink

Poza tym Trickstyle, Project EDEN, Flying Heroes i Quake 3 w maksymalnych rozdzielczościach z wszystkimi bajerami chodzą i wyglądają jak złoto, szczególnie ten ostatni którego zmierzyłem a wyniki są poniżej.

Fastest                       - 104.2
Fast                           - 94.8
Normal                       - 93.5
High 800                    - 88.7
High 1024                  - 75.3
High 1280                  - 52.5
Wszystko max 1280    - 50.6
  

kyro2_001.jpg ( 235 KB | 7 Downloads )
pstrip3.jpg ( 159 KB | 4 Downloads )
czary.jpg ( 73 KB | 3 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #244 - 02. Jul 2020 at 23:42
 
A co to jest to EnTNL?
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3632
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #245 - 02. Jul 2020 at 23:57
 
kyro zasuwa konkretnie
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #246 - 03. Jul 2020 at 00:14
 
@Neo
EnTNL to softłerowa emulacja TnL, chyba po to by zmylić gry które tego wymagają bo ogólnie karta jest klasy DX6. Faktycznie zmyłka działa bo 3Dmarki 2000 i 2001 oraz flying Heroes widzą TnL, w syntetykach raczej nie ma to wpływu na wydajność ale procek dostaje mniej punktów. Jutro sprawdzę jak to wygląda

@sajmon
Wydaje mi się że ciągle coś jest nie tak. Karta w porywach powinna z powodzeniem gonić GF2. Trochę porównałem z tym co jest w necie i w Q3 lepiej lata słabszy 4000XT a nawet V3 robi łomot w niższych rozdzielczościach Undecided ale w 3Dm2000 jest bardzo podobnie na P3-933 dopiero athlon 1.33 daje kopa. Czyżby P3 było za wolne samo w sobie bez względu na megaherce? Chociaż mały krok do przodu xD
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #247 - 03. Jul 2020 at 07:44
 
Weźże zmień platforme na jakąś z ludzkim chipsetem, to problemy się skończą Tongue
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Online


I Love YaBB 2.5

Posts: 1816
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #248 - 03. Jul 2020 at 07:57
 
forteller wrote on 03. Jul 2020 at 07:44:
Weźże zmień platforme na jakąś z ludzkim chipsetem, to problemy się skończą Tongue


O to to Smiley Miałem Lucky Star z Cyrixem PR200+ i to był niezapomniany okres Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #249 - 03. Jul 2020 at 10:00
 
forteller wrote on 03. Jul 2020 at 07:44:
Weźże zmień platforme na jakąś z ludzkim chipsetem, to problemy się skończą Tongue


xD mam dwie płyty pod P4 i dwie płyty socketA... wszytkie na VIA Cheesy Jaki chipset polecisz na socketA, ważne by płyta łykała stare padliny. Wcześniej w którymś z wątków pisałeś że mostek PCI-E-AGP wyklucza SISy pod P4 ale KT333 może być OK. O co w tym chodzi?
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #250 - 03. Jul 2020 at 10:10
 
Mostek PCIE-AGP wyklucza z całą pewnością KT133A (to sprawdziłem na Abit KT7E i Solteku SL-75KAV) a i wydaje mi się, że SiSy też mogą robić problemy. 6600GT na przykład był kartą natywnie PCI-E i wersje AGP mają ten mostek, który robi problemy na starszych chipsetach. Żeby testować stare padliny, to VIA KT266 albo KT333 (tutaj nie zawsze, niektóre KT333 to rebrandowane KT400 i na nich karty AGP v1 nie działają). Warto poszukać ECS K7VTA3 w wersji z uniwersalnym AGP (było milion rewizji). Trochę padliniasta płyta (nikt nie lubi ECS), ale w sumie działa stabilnie i jeśli przeżyła do dziś, to pewnie jeszcze trochę posłuży.

Generalnie najlepiej by chyba było, gdybyś do tego Tulipana 1,4 dołożył płytę na i815. Wtedy miałbyś dobrą i stabilną platformę do testowania wieeelu generacji kart.

Co do poszczególnych producentów chipsetów, to np VIA z generacji na generację mocno poprawiała swoją implementację AGP. W czasach MVP3 to w sumie praktycznie nie działało, KT133A/Apollo 133 potrafiło robić problemy, ale już częściej działało niż nie z różnymi ficzurami odpalonymi (jak u Ciebie), a nowsze w stylu KT266/KT333 są już w porządku (nie potwierdzam na 100%, ja swego czasu miałem problemy a miałem "period-correct" Radeona 9600). Dla mnie pewniakami jednak są układy Intela i ostatnim, który obsluguje AGP v1 jest i815.

Jakbyś był w stanie wychaczyć i815EP w B-Steppingu, mógłbyś używać Tulipanów.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #251 - 03. Jul 2020 at 10:17
 
Miałem kiedyś płytę MSI na KT266A z Palomino 1800+, była bezproblemowa. Chociaż puszczałem na tym tylko Windows XP, nie wiem jak by było pod 98.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #252 - 03. Jul 2020 at 10:30
 
Mam TUSL2-C ale tu znów będzie tualatin a chciałbym lepiej pocisnąć nowsze grafy więc zostaje socketA, może być dodatkowa zabawa z odblokowywaniem proców Grin bo tak na szybkości zerknąłem że płyty z odpowiednim AGP obsługują okolice athlona2000+

Zaczynam risercz xD
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #253 - 03. Jul 2020 at 10:38
 
Pójdź w TUSL2-C, oszczędzisz sobie sporo czasu Smiley Tulipana 1,4 też spokojnie możesz podgonić do szyny 150MHz i w ten sposób dostaniesz wydajność z okolic Athlona 1800+/2000+ właśnie, a platforma dużo pewniejsza i bardziej stabilna.

Z tą obsługą Athlonów to bardzo różnie bywa. KT7E niby obsługuje max Palomino po update biosu, a Barton też bez problemu śmiga na szynie 133MHz. To samo jest z SL-75KAV.

Do testowania nowszych kart możesz po prostu zaprzęgnąć 3DM03, który jest dużo mniej czuły na wydajność CPU.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
314TeR
Senior Member
****
Offline


Zak®ęcony fan komputerów
;)

Posts: 1715
Location: Warszawa
Joined: 01. Apr 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #254 - 03. Jul 2020 at 10:41
 
forteller wrote on 03. Jul 2020 at 10:10:
Jakbyś był w stanie wychaczyć i815EP w B-Steppingu, mógłbyś używać Tulipanów.


Za Twoją radą złożyłem sobie Test Bench na TUSL2-C i na razie sobie chwale. Działa szybko i przewidywalnej. Wspomniałeś o w/w steppingu, o co w nim chodzi?
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22
Send Topic