Page Index Toggle Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 22 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Benchmarki retro grafik 3D (Read 14745 times)
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #270 - 03. Jul 2020 at 15:15
 
forteller wrote on 03. Jul 2020 at 14:19:
Jeśli natomiast mowa o malowaniu mostków, to właściwie jedyna droga i można spróbować zastosować do Bartona 2500+ posiadanego przez Mariana.

mostki L1 nie sa przeciete, wiec ich laczenie nie odblokuje mnoznika,
mozna polaczyc mostki, ktore przerabiaja proca na mobila (nie wiem, ktore to, trzeba poszukac) i wtedy monoznik bedzie mozna zmieniac programowo

MarianX wrote on 03. Jul 2020 at 14:33:
Czy jakikolwiek mostek (to od niego zależy) pod s.462 poleci na FSB@66 MHz?


spotkalem sie z dwiema plytami, ktore mialy ustawienia ponizej FSB100 - pierwszej nie pamietam, mozna bylo zejsc do FSB90,
druga to Asrocka K7S8X, gdzie nawet chyba licznik zatrzymuje sie na FSB50 (musialbym sprawdzic jeszcze raz), ale nie sprawdzalem czy plyta startuje na takich ustawieniach, bo schodzenie ponizej FSB100 nie ma za bardzo sensu

MarianX wrote on 03. Jul 2020 at 15:14:
Bardzo lubię ECS nie powodują u mnie żadnego retro-schmerz

cierpliwosci  Tongue
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #271 - 03. Jul 2020 at 15:21
 
KGB wrote on 03. Jul 2020 at 15:15:
forteller wrote on 03. Jul 2020 at 14:19:
Jeśli natomiast mowa o malowaniu mostków, to właściwie jedyna droga i można spróbować zastosować do Bartona 2500+ posiadanego przez Mariana.

mostki L1 nie sa przeciete, wiec ich laczenie nie odblokuje mnoznika,
mozna polaczyc mostki, ktore przerabiaja proca na mobila (nie wiem, ktore to, trzeba poszukac) i wtedy monoznik bedzie mozna zmieniac programowo

To przeczytaj posty, które napisałem. Nigdzie nie wspomniałem o mostkach L1. Znajdziesz tam też odpowiedź na dalszą część zdania(?).
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #272 - 03. Jul 2020 at 17:45
 
czytalem o L5 i L6, ale to nie jest jednoznaczne z tym, czy procesor zglosi sie jako mobile,
L5 na zwyklych AXP sa przeciete 3szt ,L6 nie sa przeciete, wiec jaka konfiguracja mostkow dziala ?
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #273 - 03. Jul 2020 at 18:43
 
Trzeci raz w ostatnim czasie wkleję link:
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #274 - 04. Jul 2020 at 22:20
 
dawales tego linka, ale tam jest o mostakach L3 przy odblokowaniu, to odrazu sie odbilem od tego tekstu, bo odblokowanie mnoznika jest na L1,
po co tracic czas na bledne opisy  :Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #275 - 04. Jul 2020 at 23:16
 
Czy ja z innej planety jestem? Jest odblokowanie do XP-M po mostkach L5 opisane i odblokowanie mnożnika w górę na L6. Dokładnie o rzeczach, których chciałeś szukać. Dotyczy procków post-0339.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #276 - 05. Jul 2020 at 00:16
 
o L5 jest wspomniane pod koniec, a reszta jest na innej stronie, wiec sorki, ale gdy czytam o blokowaniu procow poza FX, pozniej o L3, cos dalej o FSB ... to olewam taki tekst po ktoryms akapicie i nie widze, ze tam dalej sie ktos sili, a w rezultacie trzeba przelaczyc strone,

dopiero gdy napisales o laczeniu L5 i L6 to zaczalem drazyc
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #277 - 05. Jul 2020 at 12:00
 
Trochę dotknąłem temat, znalazłem nawet działającą ECS K7VTA3/KT333 w rewizji 5.0, nawet kondensatory ma ładne Cheesy Poza kilkoma niedoróbkami wydawała się spoko ale na stronie ECS znalazłem takie kwiatki:

Q: Why does Gigabyte Radeon 9550 not work well on K7VTA3 V6.0?
A: This is a limitation of Radeon 9550 VGA card which comes with a pull-up resistor on clock PIN & that causes system clock generator’s H/W trap error & then system can’t work well.

Q: Does K7VTA3 V5.0 support Athlon XP Mobile version 2600+ CPU?
A: No, the K7VTA3 V5.0 does not suppot AMD mobile CPU. It supports AMD desktop CPUs of Athlon XP to 3000+(166MHz) & Athlon to 2800+(133MHz). Please update to the latest BIOS attached below to support them.

Dobrze rozumiem że radki nie będą działać jak i mobilne athlony (9550 i 9100 nie działały mi na 694T ale 9250 poszedł)? Czy z prockami chodzi o to że piszą jedno ale jednak polecą? Lista obsługiwanych procków jest zresztą całkiem długa.
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #278 - 05. Jul 2020 at 12:59
 
Mi tam Gigabyte Radeon 9550 działał Wink ale to było w 2004 albo 2005 roku i już nie pamiętam jaką miałem rewizje K7VTA3. Mobilne procki działały mi na K7S5A, więc nie widzę powodu by na K7VTA3 nie działały, ale tego nie mam sprawdzonego.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #279 - 05. Jul 2020 at 13:11
 
to nie jest ograniczenie chipsetu KT333, bo r9550 dziala na takich plytach,
moze ECS cos pogmatwal i RV350 nie dziala na tej plycie, chociaz mowa o rev 6.0 ,wiec wczesniejsze moga obslugiwac
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #280 - 05. Jul 2020 at 13:34
 
Więc skreślam tego ECS z mojej ekskluzywnej listy.

Ale uwaga, udało mi się odpalić Kyro2 z ficzerami AGP Cool Teraz to zasuwa jak szalona Grin Grin Później więcej info xD
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #281 - 05. Jul 2020 at 18:11
 
Hej haj heloł Smiley

Jak wcześniej pisałem udało mi się uzyskać pełnię mocy Kyro2 Grin Grin Trochę czytałem na ten temat, z info w necie wynika że producent karty zalecał ustawienie w biosie opcji "Driving Value" na jedną z następujących: EC, CC, DA, BA. U mnie ta opcja nazywa się "AGP Driving Control" i domyślnie jest ustawiona na AUTO a wartość to DA czyli zalecana więc przestawiłem ją na EC Smiley Restart i pulpit załadował się, zapodał sterownik CPU to AGP który musiałem ręcznie wskazać i chyba był on z pakietu Via4in1 4.43 Tongue Jedna rzecz, nie pamiętam na czym skończyłem ostatnie boje. Prawdopodobnie zainstalowałem sterownik Via, zobaczyłem czarny ekran i grzecznie podziękowałem skoro teraz na dzień dobry poproszono mnie o wskazanie sterownika. Po testach przełączyłem w biosie Driving Value z EC na standardowe DA i nadal wszystko grało. Nie wiem co pomogło, ale chodziło o testy xD

(You need to Login or Register to view media files and links)
Uzupełniam info z powyższego posta, ale wkleję wartości i tabelki rozszerzone o nową moc karty dla lepszego porównania i by gały wypadły dalej Smiley Programy raportują że Kyro2 przez AGP przydziela sobie całe 7MB pamięci Cheesy Dorzucam jeszcze screeny z Serious Sam w 1280x1024, wszystko 32bit i wymaksowane, wyłączyłem tylko cienie bo wkurzały. Spokojnie można grać, odpaliłem benchmark który przeprowadza test na wszystkich wbudowanych demkach, średnio na każdym (jest chyba 6 lub 7 demek) wyskakiwało ok 30fps lub trochę więcej

Objaśnienie kolumn w tabelce:
#1 - PIII-866, AGP działa, Defer Render until Flip - brak
#2 - Tual 1.4, brak AGP, Defer Render until Flip - brak
#3 - Tual 1.4, brak AGP, Defer Render until Flip - OK
#4 - Tual 1.4, AGP działa, Defer Render until Flip - OK

Quake 3, pierwsza kolumna jest bez AGP a druga z AGP
Fastest                       - 104.2   - 176.1
Fast                           - 94.8     - 162.3
Normal                       - 93.5     - 159.9
High 800                    - 88.7     - 127
High 1024                  - 75.3     - 86.8
High 1280                  - 52.5     - 52.8
Wszystko max 1280    - 50.6     - 51

Sprzęt testowy: QDI Advance 10T, Tual 1.4, 512 Ram 133@CL3, Win98SE
  

kyro2_poprawione.jpg ( 292 KB | 12 Downloads )
sam1.jpg ( 282 KB | 5 Downloads )
sam2.jpg ( 252 KB | 5 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #282 - 19. Jul 2020 at 21:46
 
Strzałka,

Wziąłem na warsztat mój ostatni nabytek czyli płytę PCChips M754LMR z zintegrowaną TNT2 bez dedykowanej pamięci Grin Wszystko banglało pomimo kilku kondensatorów gotowych do startu i urwanego takiego małego xD. BIOS jest bardzo biedny, ustawiłem pamięć na 32MB, zmiana opóźnień pamięci z CL3 na CL2 nic nie dała w 3Dm99, zapomniałem sprawdzić w Q3 Smiley Niekiedy procesory należy konfigurować przez zworki, taki celeron 733 śmiga bez żadnych zworek, P3-600 tak samo ale trzeba ustawić mnożnik 6 w biosie, P3-866 potrzebuje kompletu ustawień czyli szyna zworkami plus mnożnik w biosie. BIOS jest z października 2000r ale jest nowszy. Dziś zapodam tylko wyniki z Quake3 na trzech procesorach, same megaherce chyba nie wpływają na wydajność tak bardzo jak zwiększenie przepustowości współdzielonej pamięci.

1. Celeron 733@ 66FSB
2. PIII-600 @100FSB
3. PIII-866 @133FSB

High               8        13.7        17.8
Normal         20.8      35.8        43.5
Fast             24.3      44.2        56.6
Fastest         27.5      47.9        62

Stery: Dx7, ALi 1.72, sterownik do integry oparty o detonatory 5.53 ze strony pcchips.

Tabelki jutro i może mam coś z M64 do porównania Smiley

EDIT:
Pod ręką miałem kostkę 128MB więc jej użyłem, tylko AIDA64 mówiła że integra przydzieliła sobie 32MB pamięci wskazanej w biosie, 3Dm99, Flying Heroes oraz AIDA32 mówiły o 24MB, niektóre programy widziały 8MB. Taka ciekawostka Smiley
  

q3_004.jpg ( 94 KB | 8 Downloads )
3dm1.jpg ( 148 KB | 2 Downloads )
3dm2.jpg ( 122 KB | 2 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #283 - 21. Jul 2020 at 20:12
 
Jestem xD

Dziś zapodaję moje ulubione tabelki do porównania zintegrowanej TNT2 oraz wersji AGP M64. Producent nieznany, taktowanie 125/120 dla chipa i pamięci, karta wyposażona w 32MB ram. Aladdin taktowany jest 125 MHz, toolsy mówią o taktowaniu ramu 150 MHz Grin ale jakiego ramu? Lata on adekwatnie do FSB, brak dodatkowych opcji by ustawić go asynchronicznie  Undecided

Aladdin śmiga na detkach 5.33, karta AGP pewnie na 30.xx lub nowszych. Pomimo przydzielenia w biosie 32MB pamięci większość benczyków i programów raportuje 24MB oraz dodatkowe 24MB poprzez AGP system mówi że posiada 96MB. Psychiatryk Cheesy

Syntetyk wygląda całkiem nieźle. Wydajność bardzo ładnie lecie w górę wraz ze zwiększaniem szyny. Płyta jest dosyć cienka, ciężko dostać lepszą ale wyniki są bardzo fajne Smiley
  

tnt2.jpg ( 412 KB | 10 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
GL1zdA
Senior Member
****
Offline


Alpha Powered

Posts: 1055
Location: Warszawa
Joined: 14. Apr 2017
Gender: Female
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #284 - 28. Jul 2020 at 09:51
 
Możesz wrzucić fotkę tego chipsetu z M754LMR? Bo nie ma wyraźnej nigdzie w Internecie. To jest jakaś ewolucja M1631? Bo tu nawet southbridge'a nie widzę.
  
Back to top
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 22
Send Topic