Page Index Toggle Pages: 1 ... 19 20 [21] 22  Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Benchmarki retro grafik 3D (Read 14714 times)
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #300 - 07. Oct 2020 at 14:29
 
Test IGP #2

Lecę z testami zintegrowanych grafik bo na końcu kolejki czeka coś ciekawego. Tym razem w obroty wziąłem Blade3D który zintegrowany jest w płycie Biostar M6VLQ którą mam od kazeobi, dzięki Smiley

Programy diagnostyczne nie mówią nic prawdziwego o megahercach ale VIA postarała się tym razem i zapodała fajną rozpiskę z taktowaniem chipa. Testy zrobiłem na Tualu 1.4 bez kombinowania z ramem i FSB by nie wstawiać później miliardów tabelek xD Integra nie została w żaden sposób zmieniona, te same rozszerzenia OpenGL i bajery D3D, nie wiedziałem że karta obsługuje kompresję tekstur S3TC Smiley ale teraz jest obsługa trybu AGPx4

Z testami pocisnąłem dosyć delikatnie, testy w tabelkach są na standardowych ustawieniach oraz z prockiem podkręconym do 1575MHz @150FSB. Wyniki poniżej dotyczą Quake3, dwa screeny z UT wiele mówią, nie pamiętam który jest który ale strzelam że pierwszy screen to Direct3D a drugi to OpenGL. Evolva w 800x600 śmiga bardzo ładnie Smiley Niestety nie mam do porównania wyników konkretnych testów wersji AGP ale wydaje mi się że karta dość dobrze zniosła integrację Smiley

Przy testach tej płyty w oczy rzuciła mi się jedna rzecz a mianowicie punktacja procesora w 3Dmark99, na tej płycie Tual 1.4 wyciska nędzne 14 tys. punktów Shocked podczas gdy zazwyczaj na QDI 10T wyłapuje średnio 21,5 tys. punktów. Na płytach z chipsetem CLE266 ubyło zaledwie kilkaset punktów. Zaraz zapodam testy zintegrowanego Sisa 300 w chipsecie Sis630ET. Coś mi się pomieszało i zamiast tuala wsadziłem coppermine 866 Tongue Ale z tym samym procem testowałem zintegrowanego Savage4, tu procek wyłapauje podobną punktację. Ciekawa sprawa Smiley

Normal      - 18
Fast              - 25,3
Fastest      - 34,9
  

evolva_002.jpg ( 182 KB | 1 Download )
UT1.jpg ( 123 KB | 5 Downloads )
UT2.jpg ( 111 KB | 4 Downloads )
3dm99_002.jpg ( 424 KB | 6 Downloads )
chip.jpg ( 86 KB | 0 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #301 - 07. Oct 2020 at 16:36
 
Test IGP #3

Ostatnia integra na dziś Smiley Płyta Asus TUSI-M, chipset Sis 630ET a integra to ponoć Sis300 Smiley Płyta długo czekała na sprawdzenie ale

rozkręciłem się przy zabawie z UniChrome więc była okazja do testów xD

Wcześniej pisałem że do testów użyłem coppermine 866 zamiast tuala bo coś mi się pokręciło że płyta go nie łyknie ale jednak po paru dniach na tualu kręciłem IGP Tongue Chip ma taktowanie 103 MHz i nawet daje się podkręcać przez Pstrip3 Smiley Ponownie nie kombinowałem z ustawieniami ramu bo to temat rzeka i nie odkopałbym się z tabelek xD Integrę porównam z Sisem 305 w dwóch wersjach z 32/64 bitową szyną pamięci. Niestety nie posiadam karty z chipem Sis 300 by oarnąć czy różnice idą dalej niż ilość obsługiwanej pamięci, jej szyna oraz obsługa AGPx2 lub x4. Jeśli chodzi o funkcje 3D to są identyczne z tymi z 305 Smiley

Spokojnie można grać na tym cudeńku, evolva i messiah śmigają w 1024x768, UT w OGL i D3D jest luzik w 800x600, nie pamiętam jak było z red faction :/ o Quake3 mówią poniższe wyniki, pierwszy słupek to coppermine 866, drugi Tualatin @147 FSB

High              - 13,7       15,9
Normal      - 32,4      37,8
Fast              - 45,3      52,5
Fastest      - 56,7      65,6

Zapodam kilka screnów a w następnym poście później wrzucę tabelki tabelki xD
  

aida_002.jpg ( 112 KB | 4 Downloads )
evolva_003.jpg ( 246 KB | 3 Downloads )
messiah_001.jpg ( 271 KB | 3 Downloads )
quake3_1.jpg ( 167 KB | 5 Downloads )
red_faction_001.jpg ( 167 KB | 5 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
314TeR
Senior Member
****
Offline


Zak®ęcony fan komputerów
;)

Posts: 1715
Location: Warszawa
Joined: 01. Apr 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #302 - 07. Oct 2020 at 17:36
 
Chcesz jakieś płyty z zintegrowanymi grafikami do testów? Coś powinno mi się walać.
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #303 - 07. Oct 2020 at 18:35
 
A jakie masz płyty? Smiley

Do zbadania jest i810, tu mam dwie wersje, jedna płyta z 4 MB cache i dwie bez niego. Nie mam jeszcze i815, ale trafi się jeszcze. Do tego chipsetu mam moduł AIMM więc też będą dwa testy xD I już chyba kończy mi się pole manewru z testami Undecided
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #304 - 07. Oct 2020 at 21:30
 
Wincyj tabelkufff Grin

Zapodam jeszcze wyniki z 3Dm99 Grin Pierwsza tabela to tylko 640x480 bo tu zrobiłem więcej testów, druga to tylko 1024x768 bo już nie chciało mi się robić więcej testów xD Krótki opis słupków xD

1. P3-866@433 FSB-66, GPU-103
2. P3-866@650 FSB-100, GPU-103
3. P3-866 FSB-133, GPU-103
4. P3-866@955, FSB-147, GPU-103
5. Tual 1.4@ 1.54, FSB-147, GPU-135
6. Sis 305 AGP, 125/100, 32MB-32bit
7. Sis 305 AGP, 125/125, 32MB-64bit

W drugiej tabelce w pierwszym słupku jest integra na standardowych ustawieniach z P3-866, dalej Sis305 z szyną 32 bit oraz 64 bit. Mam jeszcze kilka kombinacji testów w 640x480 ale widać ładnie jak rośnie wydajność wraz z wzrostem szybkości FSB. Wyniki są podobne do zintegrowanej TNT2, ale mierzyłem szybkości w grach by móc powiedzieć coś więcej. UniChrome wymiata a Savage4 trochę za sisem i tnt2 Smiley
  

sis_300_640.jpg ( 463 KB | 7 Downloads )
sis_300_1024.jpg ( 239 KB | 1 Download )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #305 - 10. Nov 2020 at 17:06
 
Heloł Smiley

Trochę mi zeszło ale nareszcie mogę pochwalić się wynikami testów palącego płyty Rage Fury Maxx. Dzięki że namówiliście mnie żebym w końcu zabrał się za naprawę karty. Wystarczyło dotknąć lutownicą i wszystko bangla Cheesy

Karta taktowana jest 120/142 dla chip/ram ale były też wersje wolniejsze o 2MHz, pracuje w trybie AGPx2 oraz nie obsługuje teksturowania przez AGP. Coś mi świta że nowsze biosy do karty aktywują AGPx4 ale nie ogarniam po co :Smiley Trochę wieje V5 Smiley

Testy odpaliłem na moim ulubionych 3Dmarkach i kilku gierkach. Quake3 pokazuje coś ciekawego, w mniej obciążających testach na pojedynczym chipie wyciśniemy więcej klatek/s, dalej wszystko leci zgodnie z życzeniem xD UT również ma swoje "ale", OpenGL jest niewrażliwy z iloma rejdżami tańczy, D3D ładnie lata. UT testowany w 1024x768 na standardowych ustawieniach dla każdego API. Gra się bardzo przyjemnie i można na dzień dobry wjechać z podkręconymi detalami ale 1280x1024x32 to jeszcze za wysokie progi Smiley

Z ciekawości sprawdziłem ostatnie i przedostatnie sterowniki w Q3 i nie ma szczególnej różnicy w wydajności ale różnica w rozszerzeniach jest znaczna. Aida64 raportuje to samo. Nowe stery to nowa wersja OpenGL?

Quake3:
           2xGPU      1xGPU
Fastest                120.3 152.7
Fast                          108.8      114.3
Normal                  103.8      79.1
High 800                    69.2      39
High 1024                    46.3      24.9
High 1280                    29.5      15.4
Wszystko max1280      23.3      13.1

Tual 1.4, 512Ram, Dx9, Via4in1 4.43, driver 7940, QDI 10T
  

1xgpu.jpg ( 308 KB | 1 Download )
2xgpu.jpg ( 308 KB | 2 Downloads )
3q_ogl_ver.jpg ( 268 KB | 2 Downloads )
gear_stix.jpg ( 340 KB | 3 Downloads )
tribes2.jpg ( 380 KB | 2 Downloads )
UT_001.jpg ( 295 KB | 4 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #306 - 10. Nov 2020 at 23:54
 
Bardzo ładnie zasuwa Smiley
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #307 - 11. Nov 2020 at 11:42
 
Zapomniałem o wynikach w nowszych 3Dmarkach, wszystko na standardowych ustawieniach, w 2000 wynik z włączoną optymalizacją "Software TnL" zamiast "PIII" chociaż zazwyczaj różnica to kilkadziesiąt punktów.
                   2000        2001SE
1xGPU        2352          1094
2xGPU        4556          1657

Mam jakieś testy zwykłego Rage 128 Pro, zobaczę później czy wyjdzie jakieś porównanie do Maxxa z jednym GPU w trybie PCI Grin
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #308 - 23. Jan 2021 at 19:24
 
Dzień dobry,

Mam małe uzupełnienie do banchmarku Laguny3D który kiedyś tu się pojawił. Udało mi się zdobyć model Pine w wersji 1.1, co ma znaczenie ponieważ pamięci w tej wersji pracują z zawrotną prędkością 544 MHz. W wersji 1.0 jest to tylko 458 MHz. Sprawdziłem sterowniki w wersji 1.7c oraz 2.0. Różnicy oczywiście nie ma Cheesy ale na nowszych niektóre testy w 3Dm99 wyglądają lepiej a na starszych odpalił 3Dm2000 ale test odłożyłem na później i nie zrobiłem Lips Sealed Kiedyś porównywałem ją do Trio3D/2X i nadal myślę że Laguna jest trochę szybsza. Turok 1 i kangurek kao działają płynnie Smiley Szacun za odpalenie skouta i Pop3D Smiley Thief 1, 2 i Gunman zrzucają tekstury a reszta przeciątnie Smiley

Miało być OC... Karta zgodnie z oczekiwaniami poszła do 658 MHz na pamięciach wbijając 1038 punktów w 3Dm99 co jest nieosiągalnym wynikiem dla Trio3D/2X Shocked 687 MHz to lekkie artefakty w 2D i szybka zwiecha w 3D. Wyższe OC nie jest możliwe ponieważ nie można dowolnie manipulować zegarem pamięci, ma ona z góry zaplanowane progi a Pstrip3 wybiera najbliższą wartość. Te progi to: 458->487->515->544->???->601->630->658->687. Niestety brak kilku bajerów często psuje obraz w grach ale jak na tak stary chip jest całkiem nieźle Smiley

W Viper racing na nominalnych taktowaniach karta wyciska 13.6 fps, a przy 658MHz jest to całe 15,2 fps
  

kao.jpg ( 84 KB | 7 Downloads )
turok_001.jpg ( 89 KB | 5 Downloads )
pop3d.jpg ( 123 KB | 3 Downloads )
skout_001.jpg ( 158 KB | 5 Downloads )
tr3.jpg ( 134 KB | 3 Downloads )
dark.jpg ( 123 KB | 7 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #309 - 23. Jan 2021 at 19:26
 
foto cd
  

carn2.jpg ( 137 KB | 11 Downloads )
kiss.jpg ( 133 KB | 5 Downloads )
surfer.jpg ( 78 KB | 7 Downloads )
viper.jpg ( 103 KB | 8 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3632
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #310 - 23. Jan 2021 at 22:45
 
to zrzucanie tekstur czym jest spowodowane? za mało ramu na karcie czy brak obsługi danego efektu?
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #311 - 24. Jan 2021 at 09:49
 
Dokładnie nie wiem, ale do głowy przychodzi mi przypadek Tridentów 9750 którym brakuje dokładnie 4KB pamięci żeby rozpocząć test w 3Dm99 w 800x600, wystarczy zmniejszyć rozdziałkę pulpitu i można hulać Smiley

Tutaj pamięć powinna być wystarczająca więc albo karta robi coś nie tak skoro brakuje ramu by przetrzymać w nim tekstury lub jakieś uczulenie na silnik Q1 i ten obu thiefów. Tym bardziej że ruszyły gry które wymagają 4 lub 8 pamięci graficznej

Zapomniałem wcześniej dodać. Laguna3D może mieć dwa różne chipy: 5464 pierwsza wersja dostępna tylko na PCI, niżej taktowana oraz chip 5465 na PCI i AGP, coś podlepili w 3D i zwiększono taktowanie. Ale niektóre karty mogą mieć na PCB dodatkowe miejsce na ram. Już 6MB pamięci wygląda nieźle ale w takim przypadku odpala się drugi kanał i przepustowość będzie jak w sawadżu Grin Fajny bajer jak na takiego trupa xD Dodatkowo w sterownikach karty można ustawić jakość renderingu Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #312 - 24. Jan 2021 at 10:15
 
A czy Laguny nie miały przypadkiem reklamować potencjału AGjePe? Powinny przezeń teksturować.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #313 - 24. Jan 2021 at 10:41
 
To taka ciekawa sprawa. Programy diagnostyczne, benchmarki i gry widzą dodatkową pamięć AGP, jest to ok 30MB ale po wynikach renderingu tekstur nie widać tego. Podrzucam właściwości AGP z Pstrip3. Może te gry nie lubią tekstur poza pamięcią karty graficznej?
  

agp_002.jpg ( 104 KB | 7 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Online


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Benchmarki retro grafik 3D
Reply #314 - 24. Jan 2021 at 13:31
 
takie przeklamania obrazu jak w "carn2" sa spowodowane brakiem obslugi danego efektu przez sprzet badz przez sterownik,

np. w Gorky17 na VirgeDX plomienie sa na czarnym tle w postaci prostokata, bo Virge inaczej nie potrafi
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 19 20 [21] 22 
Send Topic