Oto i on, ostatnia inkarnacja wiecznego Virge, pod koniec żywota podpakowany i odświeżony. W konkursie występuje w dwóch formach, Sparkle wyposażony w 8MB pamięci SGRAM pracującej z prędkością 83MHz oraz HIS także z 8MB pamięci ale tym razem SDRAM o taktowaniu 100 MHz. Używałem ostatnich sterowników engineering w wersji 1.00.37 ale jeden słupek w tabelce jest na sterownikach 1.00.28 by sprawdzić ich wpływ na wydajność i jakość. Zrobiłem też zrzuty z 3dm99 na obu wersjach które obrazują co się zmienia i kosztem czego
Uwaga, karta obsługuje AGP texturing, większość testów przeprowadziłem z użyciem tego bajeru ale kilka jest bez AGP by porównać, wszystko jest opisane w tabelce.
Jak widać po testach szybsza pamięć SG nie wpływa na wydajność. OC 125 znalazło się w tabelce chociaż karta lekko sypie artefaktami, grubo poleciała
Może kiedyś uda mi się dobić do 1000 pkt. Zauważyłem ciekawą rzecz, gdy teksturowanie AGP jest aktywne fps renderowania tekstur 2 i 4MB zawsze odpowiadają taktowaniu pamięci natomiast 50pixel oraz fillrate mogą być zbieżne z taktowaniem chipu (a moze i nie
) Trzeba pomyśleć nad tym. W 640x480 w teście race są wyświetlane dziwne rzeczy za samolotem ale w 800x600 już tego nie ma. Magiczne 5fps przekroczone i nawet podbite:)
Parę ciekawostek. Najczęściej spotykaną wersją Trio3D/2X jest chip 86C368, taktowana od 83 do 100MHz najczęściej 4-8 MB pamięci SG lub SD, ale jest też wersja z pamięciami EDO które mogą mieć nawet 2MB. Rzadszą wersją jest 86C362, ta ma tylko pamięci SG i chyba jest limitowana do 4MB, rzadko można zobaczyć ją wyposażoną w EDO. Jest też bardzo enigmatyczny chip 86C360 zwany Trio3D/1X, tego nie widziałem nigdy, nie mam też informacji czy może to być chip mobilny. Są też karty z nadrukowanym "LC2X", jest to nazwa kodowa trio3D/2x, rzadkość.
Jest to ostatni, najlepszy i najszybszy virge, mam do niego szczególny sentyment gdyż taki właśnie siedział w moim pierwszym kompie, naturalnie w najsłabszej wersji. Trochę mi zeszło, pewnie zapomniałem o połowie rzeczy