Witajcie
Po długich bojach i Waszej pomocy miałem w końcu przyjemność sprawdzić w akcji najrzadszego przedstawiciela rodziny akceleratorów Virge czyli MX
Pokładałem w nim spore nadzieje a to ze względu na względnie nowy sterownik na którym można odpalić pierwszego Unreala, ale miałem jakąś wczesną wersję ze wsparciem tylko dla 3dfx i powervr więc następnym razem :
Jak widać po screenach karta wyposażona jest w standardowe 4MB pamięci pracującej z zawrotnym zegarem 83MHz i tu uwaga, ramy są 6ns co oznacza dla nich brak limitu OC
Tabelki 3Dmark99 pokazują jakieś niestworzone rzeczy typu fillrate z multiteksturowaniem na poziomie Savage3D oraz rendering 32MB tekstur szybszy niż w przypadku Savage4 chociaż ten faktycznie jest szybki ale chyba nie wygląda tak jak powinien, załączam screen w linku. Pewnie chodzi o brak filtrowania trilinearnego i bilinearnego z mip-mapingiem bo często zamiast rozmytych tekstur widać piękne kwadraty w stylu mystique
Można porównać tabelki z pierwszym Virge bo nawet on robił to lepiej ale nie wiem dlaczego tak jest. 3Dmark twierdzi że nie ma tych filtrów ale w grach chyba są bo nie ma już kwadratów
Mimo wszystko czuję lekkie przyspieszenie w grach np AvP
Przejdźmy do gier. W shogo tekstury z budynków wyświetlane są np na drodze, ogólnie większość planszy pokryta jest tym samym aż do zwisu
Half-life dla odmiany nie ma tekstur
i po problemie można powiedzieć. Redline Racer działa bardzo szybko ale widoczne są anomalie, podobnie jest w Evolva ale tu prędkość jest podobna jak na innych kartach Virge. AvP wygląda tak samo jak na innych S3 ale działa chyba trochę szybciej. Carmageddon2 wygląda tak jak ma wyglądać ale tło w oddali to kwadraty
GTA2 natomiast działa niemal płynnie, czasem czuć lekkie zwolnienia ale zapomniałem zrobić screena. Niestety parę gierek powiesiło się w menu lub zaraz po starcie np Flying Heroes, kilka nie działa ale cudów nie wymagam
Podkręcanie
Wariacik lubi się kręcić
Przy 117 MHz przechodzi całego 3Dmarka, przy 120 Mhz zwis następuje w połowie testu a przy 125 po paru sekundach wyścigu. Nie ma artefaktów na ekranie czyli pewnie tak objawia się przekręcony chip. Miałem nadzieję że 3dmark99 da mi kolejną wskazówkę do rozwikłania zakładki taktowania chipów virge i trio3D ale myślę że z Waszą pomocą wszystko się wyjaśni
Żaden sterownik pobrany z vintage3d.org nie chciał działać, ale należy edytować plik INF i zmienić wartości tak jak na screenie a wtedy będzie latać. Sprawdza się to w przypadku drivera opisanego jako Virge /MX, superuni oraz chrometal mimo wszystko nie działały ale podjąłem tylko jedną próbę
Podsumowując miałem nadzieję że karta będzie bardziej kompatybilna ale jednocześnie myślałem że będzie wolniejsza, po pobieżnych testach dla mnie to taki frankenstein ale zabawa była przednia. Wcześniej wiedziałem co odpali a co nie a tu ryzyk fizyk czasem z dodatkiem kwadratów
Karta bardzo fajna i nieprzewidywalna.
Link do skromnej galerii:
(You need to Login or Register to view media files and links) Serdeczne dzięki dla:
Batyry za pomoc w zdobyciu tej karty
Konku i Callahana za pomoc w ogarnięciu sterowników