Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) 12. Aug 2017 at 12:14 Koledzy, pierwsze nagrania już za mną. Będę regularnie uzupełniał tytuły na moim profilu SoundCloud, na który zapraszam Was serdecznie. Możecie posłuchać jak różnią się z soundtracki z różnych tytułów, na różnych kartach. Wszelkie uwagi mile widziane. Jeśli macie jakieś prośby o nagranie - piszcie! (You need to Login or Register to view media files and links) WWW IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #1 - 12. Aug 2017 at 13:18 Jeszcze dwa słowa o samym nagrywaniu: - Karty mam podłączone do miksera Behringer Xenyx Q1202 USB. - Z miksera idze wyjście do zewnętrznej karty dźwiękowej podłączoenj do współczesnego notebook'a, tak aby nagrywać ten sam sygnał, który idzie do głośników. - Gdy nagrywam - wszystkie pozostałe karty na mikserze są wyciszone - Prerzed nagraniem staram się ustawić takie wzmocnienie aby karty głośność byłą możliwie taka sama. - Karty córki testuję na złączu wavetable albo Roland MPU-401AT albo AWE32 CT2760 - Moduły midi podłączone są do switcha, gdzie wybieram, której output leci do miksera - Moduły midi są podłączone do siebie przez Midi Thru - Sygnał do modułów pochodzi z Roland MPU-401AT - Nagrywam programem Audacity: 48000 Hz, 32-bit float, Best Quality (Slowest) - Pliki zapisuję do MP3 320 kbps oraz Flac WWW IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #2 - 12. Aug 2017 at 23:16 Ten post będę aktualizował zawsze po wgraniu nowych rzeczy: 2017-11-08 Odpalilem projekt, pierwsze 10 nagrań m.in. z Doom II, Duke 3D, Monkey Island i X-Com. Użyte karty to m.in. LAPC-I, Terratec Wave X Table, Roland SC-55 i SC-88 2017-12-08 Dodałem 27 nowych nagrań. Uzupełniłem tytuły o Raptora, Tyriana, Wolfensteina. Dodałem także nagrania z kalsycznego AdLiba do wszystkich gier. 2017-23-08 Dodałem 17 nowych nagrań. Uzupełniłem tytuły o DarkForces i Descent. Dodałem nagrania m.in. z Rolanda RAP-10 oraz Ensoniq Elite. 2017-03-09 Dodałem 2 nowe nagrania - Intro od Larry 3 i 1 Level z Fire Hawk. Obie pozycje trafiają do nowej playlisty "Other" 2017-28-10 Dodałem nagrania z kart córek Miditemp DoX-1, Roland SCB-7 i SCB-55 oraz z WaveBlaster I CT1900 (22 nagrania)... skończyła mi się również darmowa pojemność soundcloud... muszę przejść na unlimited (99euro rocznie)... więc trochę to poczeka. WWW IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #3 - 12. Aug 2017 at 23:18 Czwarty post zostawiam do późniejszego wykorzystania. WWW IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #4 - 14. Aug 2017 at 10:15 Cześć super sprawa Przesłuchałem pobieżnie, ale Doom II dokładniej. Zdecydowanie najbardziej podoba mi się Roland SC-55mkII. Głównie z uwagi na klawisze z podźwiękiem. Ale to pewnie z uwagi na to, że bardzo lubię organy hammonda Odnośnie strony to dziwne, że ta domena była wolna. No chyba, że ją trzymasz już wiele lat:) Jeśli chodzi o pliki, to nie mogłeś zgrać od razu na retro komputerze do midi i dać midi do odtworzenia na stronie? W ten sposób to najpierw zamieniłeś sygnał z cyfrowego na analogowy, potem z analogowego na cyfrowy. Po co? W przypadku większej liczby utworów, będzie pewnie potrzebna rozwijana lista tak aby nie tworzyła się bardzo długa strona, typu doczytujący się facebook. Generalnie jednak klasa, życzę udanego rozwoju tego projektu IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4245 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #5 - 14. Aug 2017 at 10:58 barwniak wrote on 14. Aug 2017 at 10:15:Jeśli chodzi o pliki, to nie mogłeś zgrać od razu na retro komputerze do midi i dać midi do odtworzenia na stronie? W ten sposób to najpierw zamieniłeś sygnał z cyfrowego na analogowy, potem z analogowego na cyfrowy. Po co? Nie może być midi na stronie, bo będzie brzmiało jak syntezator na sprzęcie oglądającego stronę. Rozumiem, że chodziło Ci o nagrywanie midi do wav na tej samej karcie, która odtwarza - to też zły pomysł, bo sygnał z syntezatora i tak idzie do analogowego miksera w karcie i wracał by wtedy z powrotem do konwertera analogowo-cyfrowego na tej samej karcie. A taki GUS Classic na przykład nie miał ADC Stereo 44.1 kHz (Batyra ma do niego rozszerzenie, ale weź takiego Adliba i co?). Roztrzęśliśmy temat nagrywania już wcześniej i stanęło na tym, że współczesny moduł audio na USB nada się najlepiej. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #6 - 14. Aug 2017 at 11:07 Cieszę się. Soundtrack doom'a był oryginalnie komponowany na sc88 lub własnie sm-55 nie mogę zlaneźć dokładnej informacji. W każdym razie na pewno na roland sound canvas jednym lub drugim - więc tak było pierwotnie zaplanowane brzmienie doom'a - wszystko inne to translacje. Co do nagrywania do midi: MIDI to jest tylko tak jakby "zapis nutowy" - (dlatego pliki midi tak mało zajmują)... każda karta interpretuje go po swojemu bo każda ma inne próbki. To tak jakby różne orkiestry grały ten sam utwór - każda brzmi trochę inaczej. To jest jeden plik midi ale, jedna karta np. pod pozycją "picked bass" ma inną próbkę a kolejna karta trochę inną - stąd różnice w brzmieniu... więc gdybym nagrał midi i Ty byś odtwarzał midi to by odtwarzała Twoja karta dźwiękowe i wszystkie działały dokładnie by tak samo. To trochę jak z tą sytuacją gdy policjanci przesłali fałszywe banknoty do eksprertyzy.... przelewem pocztowym Więc muszę zgrywać brzmienie midi na różnych kartach a nie midi jako takie. Ograniczę się do maksymalnie 10 gier... niestety (stety) docelowo każda będzie nagrana na kilkudziesięciu kartach... Pamiętaj jednak, że soundcloud to jedynie baza do mojej strony. Tam będzie karta i w jej opisie będą nagrania do niej właśnie dla tych 5-10 gier. WWW IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #7 - 14. Aug 2017 at 13:01 Co do midi. Czy nie ma możliwości zgrania wavetable karty? To w końcu na każdej karcie jest jakiś algorytm, który można emulować programowo. Następnie można by odtworzyć na dowolnym komputerze midi z tym wavetable? Druga sprawa. Czy nie można bezpośrednio z karty dźwiękowej zapisać cyfrowo tego na komputerze, bez korzystania z wyjścia analogowego? No i nie mp3, raczej FLAC. IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4245 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #8 - 14. Aug 2017 at 13:18 Musiał byś wylutować ROM z każdego modułu i odczytać go na specjalnym sprzęcie, a potem napisać emulator syntezatora sprzętowego. Wtedy nie było jeszcze standardów i każdy producent robił to po swojemu, byle tylko było tyle-o-ile kompatybilne z General Midi. Syntezatory na kartach ISA dają wyjście analogowe, nie sposób tego obejść. Kiedy dana karta obsługuje ogólnie przyjęty standard, wtedy da się to zrobić. Soundfonty do AWE można załadować do dowolnego syntezatora obsługującego sf2. Ale nie wiem, czy ROM można z nich łatwo zgrać, bo brzmi on zupełnie inaczej niż domyślne banki sf2. Co do formatu to się zgadzam, FLAC znacznie lepszy. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #9 - 14. Aug 2017 at 13:23 Mp3 do którego zgrywam jest 320kbps wiec wystarczy. Wiem ze flac jest bezstratny ale mp3 jest wg mnie po prostu wygodniejsze. Poza tym przy takiej jakości nie da się zauważyć różnicy... w końcu to midi. To nie master rekordy Whitney Housotn WWW IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #10 - 14. Aug 2017 at 13:32 Neo wrote on 14. Aug 2017 at 13:18:Musiał byś wylutować ROM z każdego modułu i odczytać go na specjalnym sprzęcie, a potem napisać emulator syntezatora sprzętowego. Przecież zanim dany producent umieścił wavetable w hardware, to ten tablicowy algorytm modulacji sinusoidy, był napisany programowo. Zatem dla każdej karty musi już istnieć programowy emulator syntezatora sprzętowego. Pytanie tylko czy jest to soft dostępny jedynie dla aktualnego posiadacza licencji, czy został po czasie udostępniony. IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4245 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #11 - 14. Aug 2017 at 14:11 To tak jak z gerberami PCB Voodoo 5 - zapewne istnieją, ale nigdy ich nie zdobędziesz Zresztą dla odwiedzającego stronę jest znacznie wygodniej odtworzyć stream z SoundClouda lub pobrać mp3 niż ściągać kilka(naście) emulatorów, 4 zestawy soundbanków dla każdego i uczyć się je ładować. To jest po prostu bardziej praktyczne. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #12 - 14. Aug 2017 at 14:23 Oczywiście zgoda, że bardziej praktyczne. Znacznie praktyczniej na co dzień używać Kia Cee'd, jak Bugatti Veyron, co nie oznacza, że nie chciało by się nim przejechać Tak samo jest z każdą pasją. Oczywiście jak się używa głośników w laptopie biurowym, to czy to soft emulacja oryginalnego wavetable, czy FLAC, czy mp3 320kbs, czy mp3 128kbs, to nie ma znaczenia. Ale tak jak zaznaczyłeś w innym poście wystarczy wziąć lepszy sprzęt i różnicę w jakości sygnału wejściowego słychać. IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #13 - 14. Aug 2017 at 18:02 barwniak wrote on 14. Aug 2017 at 13:32:Neo wrote on 14. Aug 2017 at 13:18:Musiał byś wylutować ROM z każdego modułu i odczytać go na specjalnym sprzęcie, a potem napisać emulator syntezatora sprzętowego. Przecież zanim dany producent umieścił wavetable w hardware, to ten tablicowy algorytm modulacji sinusoidy, był napisany programowo. Zatem dla każdej karty musi już istnieć programowy emulator syntezatora sprzętowego. Pytanie tylko czy jest to soft dostępny jedynie dla aktualnego posiadacza licencji, czy został po czasie udostępniony. Ale to o czym mówisz to synteza FM lub LA a nie midi. Tam jest modulacja a tutaj instrukcje odn numeru instrumentu, głośności, kanału itp. Tutaj każda karta ma nagrane inne próbki (No nie każda ale to uogólnienie)... tutaj nie ma algorytmu modulacji. Jest nagrane np uderzenie benna czy gitara. WWW IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Zpraszam na SoundCloud (nagrania z retro-gier) Reply #14 - 14. Aug 2017 at 19:20 Batyra wrote on 14. Aug 2017 at 18:02:Ale to o czym mówisz to synteza FM lub LA a nie midi. Tam jest modulacja a tutaj instrukcje odn numeru instrumentu, głośności, kanału itp. Tutaj każda karta ma nagrane inne próbki (No nie każda ale to uogólnienie)... tutaj nie ma algorytmu modulacji. Jest nagrane np uderzenie benna czy gitara. No to zanim umieścili w hardware te sample, to chyba mieli je w postaci numerycznej. Musiała istnieć tablica sampli, którą później zaimplementowali w ROM. Przecież to nie fonograf, gdzie dźwięk jest bezpośrednio implementowany ze źródła dźwięku na hardware. IP Logged