Page Index Toggle Pages: 1 ... 249 250 [251] 252 253 ... 255 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Dzień dobry 2.0 (Read 145581 times)
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3631
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3750 - 21. Jul 2022 at 23:12
 
witamy
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
lukas12p
YaBB Newbies
*
Offline



Posts: 95
Location: Kraków
Joined: 27. Apr 2020
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3751 - 23. Jul 2022 at 19:54
 
Cześć!
Napisz w której "erze retro" zamierzasz działać Smiley
  

Socket3 - Socket939 Smiley
Back to top
 
IP Logged
 
Avenger
YaBB Newbies
*
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 9
Joined: 22. Oct 2022
Re: Powitanie :)
Reply #3752 - 15. Nov 2022 at 19:46
 
Witam wszytskich! Smiley Mój pierwszy 3dfx to Voodoo 2 8MB (ale lepiej wspominam Banshee - dopiero niedawno odkryłem dlaczego - 2MB RAM dla tesktur Grin).

Aktualnie interesuję się sprzętem z przełomu XX i XXI wieku (Pentium 3/4, karty generacji DX7/8/9).
  
Back to top
 
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1052
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3753 - 15. Nov 2022 at 23:35
 
Avenger wrote on 15. Nov 2022 at 19:46:
Mój pierwszy 3dfx to Voodoo 2 8MB (ale lepiej wspominam Banshee - dopiero niedawno odkryłem dlaczego - 2MB RAM dla tesktur Grin)

V2 8mb ma 4mb na tekstury
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3754 - 16. Nov 2022 at 06:24
 
Witaj Avenger Smiley masz jakieś gotowe zestawy? Pochwal się w buildach Smiley
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
Avenger
YaBB Newbies
*
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 9
Joined: 22. Oct 2022
Re: Powitanie :)
Reply #3755 - 17. Nov 2022 at 11:50
 
KGB wrote on 15. Nov 2022 at 23:35:
V2 8mb ma 4mb na tekstury

Ale efektywnie może wykorzystać 2MB, czyli po 2MB na TMU. Czy może w multiteskturingu ładuje inne tekstury do każdej TMU? (jednak tak czy inaczej podstawowe tekstury musi zmieścić w 2MB)

forteller wrote on 16. Nov 2022 at 06:24:
Witaj Avenger Smiley masz jakieś gotowe zestawy? Pochwal się w buildach Smiley

Mam, pochwalę się Smiley

Mała zajawka:
(You need to Login or Register to view media files and links)
  
Back to top
 
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1052
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3756 - 22. Nov 2022 at 01:38
 
Avenger wrote on 17. Nov 2022 at 11:50:
Ale efektywnie może wykorzystać 2MB, czyli po 2MB na TMU. Czy może w multiteskturingu ładuje inne tekstury do każdej TMU? (jednak tak czy inaczej podstawowe tekstury musi zmieścić w 2MB)

nowsze/nowe karty polaczone w SLI/CF musza trzymac w pamieci kopie tych samych tekstur, ale w przypadku Voodoo2 tez tak jest?

jezeli kazde TMU musi trzymac w swojej pamieci wszystkie tekstury, to v1 4mb ma 2mb na tekstury i o ~50% wydajniejsze TMU w v2 8mb tez ma tylko 2mb na tekstury i v2 8mb SLI tez ma 2mb na tekstury dysponujac moca czterech TMU,

troche glupie, bo skoro v2 nie wystepowalo w wersji 1xTMU, tylko zawsze 2xTMU to juz na etapie projektowania az sie prosilo, zeby pamiec TMU uczynic wspolna,
jezeli nie mogli zamknac 2xTMU w jednym ukladzie to przynajmniej powinni rozwiazac problem dostepu do pamieci, bo ta byla wtedy bardzo droga,

jest jakis test prawdzajacy faktyczna pojemnosc pamieci dla tektur? w 3dm2k jest cos takiego, ale nie odpalalem na Voodoo,
pamietam tylko, ze przy braku tekturowania przez AGP Savage3D 8mb klekal przy 16mb, a Savage4 32mb przy teksturach 64mb - chyba 3dm2k nie obsluguje S3TC,
albo cos zle zapamietalem,
ciekawe czy to sie nada do sprawdzenia v2
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4259
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3757 - 22. Nov 2022 at 11:15
 
Przy Voodoo 2 12MB programy raportują 8MB pamięci tekstur - nie sądzę żeby były dublowane. Nie miało by to sensu - po co trzymać 2 kopie tekstury, która będzie użyta w jednym miejscu tylko raz? Po prostu przy pojedyńczym teksturowaniu robotę robi to TMU, które ma daną teksturę w swojej pamięci, a drugie odpoczywa. A przy multiteksturowaniu jedno robi jedną warstwę, a drugie drugą. Sterowniki/API są zoptmalizowane odpowiednio, żeby ładować light mapy i efekty jako drugą warstwę, np ładując pamięć "od końca" w tym przypadku
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 691
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3758 - 22. Nov 2022 at 19:28
 
Takie luzne dywagacje: cala pamiec jest dedykowana pod dany chipset. Chipset, czyli zestaw fbi+tmu w 1 lub wiecej kart. Kazdy z ukladow moze miec 4MB ram max. Od producenta zalezy jak skonfiguruje karte. W v2 na fbi schodzi 4MB z 12, 8 zostaje na 2x tmu. Kazdy tmu ma po 4MB niezaleznie, kaskadowe ustawienie widoczne jest w specyfikacji. Pamietacie nfs3? Na 4MB nie bylo kokpitu, ale juz na 8 byl. Z powyzszego wynika ze ram dla tmu/na tekstury jest niezalezne i to nie jest kopia - w sli moze byc ale tez nie do konca jestem przekonany, bo render sie dzieli wtedy na fragmenty dla 2-X kart, aczkolwiek nie studiowalem tego wybitnie Wink
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Avenger
YaBB Newbies
*
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 9
Joined: 22. Oct 2022
Re: Powitanie :)
Reply #3759 - 22. Nov 2022 at 23:13
 
To ciekawe. Tzn. w multiteksturingu to bym nawet zrozumiał, że w RAM-ie połączonym z TMU #1 są podstawowe tekstury, a w RAM-ie TMU #2 lightmapy, bumpmapy czy co tam devsi wymyślili. Ale że nawet w grach bez obsługi multitexturingu można wykorzystać całą dostępną pamięć na to jestem zaskoczony. Nie, żeby to by było niemożliwe, ale wydaje się dośc trudne i skomplikowane w przypadku tak prymitywnych API.

Co ciekawe, wg specyfikacji 1 FBI/PixelFX może obsłużyć do 3 TMU. Żadna gra raczej tego nie wykorzysta, ale pełne 12MB na tekstury to już by było coś. Może kiedyś fani coś takiego zbudują Smiley

Co do SLI to jestem dośc mocno przekonany, że tekstury są dublowane (czyli pamięć tesktur efektywnie się nie powiększa), ale frame buffer (RAM połączony z FBI/PixelFX) jest współdzielony (nie dosłownie, po prostu każda z kart przetrzymuje tylko połowę klatki). Dzięki temu w SLI można odpalić rozdzielczość 1024x768, a na 1 karcie max. 800x600.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4259
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Powitanie :)
Reply #3760 - 22. Nov 2022 at 23:39
 
Tak, w SLI każda z kart dostaje ten sam komplet tekstur, bo na 3dfxach obraz nie jest dzielony na strefy, tylko cienkie naprzemienne paski. I tak, w tym przypadku frame buffer się sumuje.

A z użyciem obu TMU pojedyńczo przy prymitywnych single texturing silnikach/api to wcale nie takie skomplikowane. FBI nakazuje swoim jednostkom oteksturować obiekt 37 teksturą 24 - oba TMU szukają tekstury 24 w swojej pamięci i ta co znajdzie zwraca wynikowy kolor, a druga 0. Po dodaniu wynik jest i tak równy teksturze 24 Smiley
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
rarek
YaBB Newbies
*
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 36
Joined: 31. Mar 2021
Gender: Male
Cześć, wita nowy uczestnik forum !!
Reply #3761 - 28. Jul 2021 at 11:18
 
Od jakiegoś czasu wróciłem do tematu retro PC i się zabawiam tym sprzętem i softem.

Mój pierwszy PC (ze względu na koszty) to był 486 DX280 MHz Cyrix. Dysk 640MB, Karta graficzna Trident na ISA z 512 kb. RAM to było 4MB i do tego monitor 14 cali z 256 odcieniami szarości. Bez CDRom.  ale to był szał dla mnie wtedy.

Teraz mam:

1. 3DFx - voodoo 2 dwie sztuki monster 3D, Banshee, Voodoo3 3000,
2. Troche procesorów na Socket7 (8 sztuk) razem z płytami głównymi do tego
3. trochę procesorów SLOT1 (9sztuk) i dwie płyty główne do tego.
4. Trochę kart dźwiękowych, GUS Classic, GUS klon jakiś taki dziwny. AWE64, AWE32, SB16 sztuk 2, trzy karty na ESS 1688,1868, 1869. SB Live!,

5. Trochę kart graficznych pasujących do retro PC, Riva128 ELSA, Matrox G200, Permedia2 Creativa, S3 Virge, S3 Virge GX, Tseng ET6000, S3 Trio64/DX, Radeon 9250, Radeon 9550, Radeon 9200, Matrox Mystique 220, S3Trio3D/2x.

6. Do tego komp na Pentium III-S Tualatin 1133 MHz, Radeon 9550,
7. Komp na Pentium III 800 Mhz Socket 370 - GeForce MX400

na Voodoo Banshee musiałem wymienić kondensatory bo obraz pływał. Na płytach głównych wymieniłem wszystkie kondensatory bo były już leciwe i przez stare kondensatory były niestabilne. wszedzie powsadzałem kondensatory polimerowe i teraz działa wszystko dobrze.

Pozdrawiam
Arek
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4259
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Cześć, wita nowy uczestnik forum !!
Reply #3762 - 28. Jul 2021 at 11:48
 
Witamy serdecznie Smiley
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Cześć, wita nowy uczestnik forum !!
Reply #3763 - 28. Jul 2021 at 13:19
 
Cześć i czołem, podeślij jakieś zdjęcia swoich prac albo kolekcji Smiley
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1809
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Cześć, wita nowy uczestnik forum !!
Reply #3764 - 28. Jul 2021 at 14:49
 
cześć i czołem
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 249 250 [251] 252 253 ... 255
Send Topic